Huvittaa nämä äitiyslomalla olevat äidit..
...jotka valittaa että kaikki aika menee lasten tai lapsen kanssa ja on niin raskasta ja ei jakseta mitään Mutta eräässä fb ryhmässä vanhempainvapaalla oleva isä esittelee nikkaroimiaan tavaroita.. miten hän ehtii.? Oisko kyse asenteesta.
Kommentit (6)
No eikö se tarkoitus ole olla vauvan kanssa????Onko hienoa tuupata vauva sitteriin ja tehdä omiaan?
No oisko se metatyö jonka äidit isien sijaan hoitaavat aina, onpa lasten kanssa fyysisesti päivät kumpi tahansa.
Niin tai vaan tapa naisilla olla niin väsyneitä ja saamattomia?
Niin... et taida paljon ap tietää asiasta?
Meilläkin kun minä olin esikoisen kanssa vauvalomalla, hoidin vauvan ja kodin täysin. Kun mies jäi 11-kuisen kanssa hoitovapaalle ja minä menin töihin, hän sai lapselle ruuan tehtyä, mutta that's about it. Ulkona käytiin ehkä parina päivänä viidestä. Kun minä tulin kotiin, mies työnsi lapsen mulle ja lähti urheilemaan ja kaverille jnejne.
Paras oli, kun mies ihmetteli, että miten minä olin valittanut kiirettä ja sitä, ettei ole aikaa harrastaa, kun "hänellä oli hyvin aikaa käydä punttisalillakin". Siinä vaiheessa sanoin yhtä ja toista, minkä jälkeen asia vähän oikeni...
Eli summa summarum: lastenhoidon voi tehdä ap pieni monella tavalla. Ja iltaisin ehtii monenlaista, mutta se riippuu täysin siitä, miten töissä käyvä puoliso suhtautuu kotihommiin töistä palattuaan - ottaako osaa niiden hoitoon vai katsooko, että "minä olin jo päivän töissä, mun täytyy saada rentoutua, sähän olin VAAN kotona koko päivän..."
No siinäpä sulle ihmeteltävää.