Oon ollut nyt 3 vuotta ilman kuukautisia eikä edelleenkään mitään syytä ole löytynyt. Jo on kumma!
Olen 22v, ei diagnosoituja sairauksia, terve olo yleisesti myös itselläni, säännölliset terveelliset elämäntavat, normaali paino, normaali ruokavalio, harrastuksena lenkkeily, en koe olevani stressaantunut. Kilpirauhasarvot normaalit, ei lääkityksiä. Ei hormonaalista ehkäisyjä käytössä.
Tosiaan nyt 3 vuotta takana ilman kuukautisia. Naistentautien erikoislääkärit ja kätilöt ja jopa sairaanhoitajaopiskelijat koluttu läpi. Ei mitään löydetä. Ei kerta kaikkiaan mitään syytä löydetä. Jopa munasarjat normaalit. Aina vuosi toisensa jälkeen kaikki ultrat ja labratulokset otetaan eikä mitään löydy. Ei mitään ongelmia.
Miten tämä voi olla mahdollista enää? 😂
Kommentit (53)
Terolut myös kokeiltu, ei toiminut.
Ap
Outoa kyllä. Voisin luopua omistani, nyt 52v ja 11v alkaen näitä saanut säännöllisesti katsella. Ainoastaan raskaus- ja imetysaikoina pois.
Tuohan olisi monen naisen unelma! Olet saanut todellisen LAHJAN luojalta.
Mulla ei ollut menkkoja vuosiin silloin kun treenasin paljon ja olin hoikka hyvästä ruokavaliosta huolimatta. Menkat alkoi sitten kun vähensin treenaamista ja painoa tuli muutama kilo lisää. Mut tästä ei varmaan ole kohdallasi kyse.
Oudointa tässä on se, ettei lääkärit tosiaankaan löydä tähän mitään syytä. Eihän tämä voi olla normaalia?! Eivät vaikuta tippaakaan huolestuneilta tapauksessani. Olen käynyt alan asiantuntijoilla, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäreillä erikoissairaanhoidon puolella. Olen siellä asiakkaana kokoajan, mutta eivät he koskaan mitään uutta keksi. Vuosi toisensa jälkeen siellä ramppaan saamassa terveen paperit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko otettu pään CT?
Ei ole otettu. Kuulen mielelläni lisää tästä? Kaikki uusi kelpaa. Olen kyllästynyt tähän ainaiseen odotteluun.
Ap
jokin "väliaikainen lapsettomuus", eräällä tutulla tämä kesti vuosia, usean hormoonikuurin jälkeen menkat taas alkoivat.
Olen kysynyt tätä lapsiasiaa, ja heidän mukaansa vaikutan oikein hedelmälliseltä ja munasarjat hyvältä. Jotenkin uskomatonta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa lähes varmasti myös hedelmättömyyttä, joten tällaista ei välttämättä kannata kommentoida tietämättä aloittajan nykyisiä tai tulevia raskaustoiveita.
Yhteen asiaan olen kiinnittänyt huomiota, tai oikeastaan kahteen; seksuaaliset halut on huomattavasti vähentyneet näiden vuosien aikana ja lisäksi hiuksia lähtee paljon enemmän kuin ennen. Muuten kyllä kaikki normaalisti, mutta nämä asiat tosiaan pistäneet silmään. Hiukset kyllä kasvaa nopeasti (huomaan tyvestä), mutta tosiaan päänahka tuntuu tosi kuivalta ja hiuksia lähtee paljon aina harjatessa.
Ap
Varmaan raskauskin poissuljettu..?
Homealtistus saattaa aiheuttaa muutoksia naisen kuukautiskierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa lähes varmasti myös hedelmättömyyttä, joten tällaista ei välttämättä kannata kommentoida tietämättä aloittajan nykyisiä tai tulevia raskaustoiveita.
Mulla on raskaustoiveita tulevaisuudessa, mutta kenenkään lääkärin mielestä sen puolen ei ole syytä huoleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan raskauskin poissuljettu..?
Joo. Ekan vuoden tein aktiivisesti raskaustestejä, mutta nämä viimeiset 2v ei oo enää jaksanut vaivautua.😂
Ap
Julkisella erikoissairaanhoidossa tosiaan olen käynyt, mutta pitäisiköhän sitä mennä yksityisen gynen luokse vielä? Toisaalta eiköhän se tee ihan samat kohdun ja sivuelinten ultran.. eikä siitä mitään selviä. :/
Ap
Lääkärit ei löydä syytä, niin kysytään av-palstalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muutenkin ajattelematonta, olisin sylkäissyt naamaan jos joku olisi möläyttänyt tullaista kun omat menkkani katosivat nuorena ilman mitään syytä. Olin paniikissa että nyt on syöpä tai joku muu sairaus. Menkat on merkki siitä, että ruumis toimii kuten pitääkin.
Kohtu- ja munasarjat ultrattu ainakin 4 kertaa, hormonoarvoja ja muita labroja otettu useita kertoja, luistontiheysmittuksessa käyty, ravitoterapeutilla ja terkkarilla käyty ruokavalio läpi ja oikein hyväksi todettu. Ei siinäkään puutteita. Ei ennenaikaisia vaihdevuosia, ei endometrioosia, ei PCO:ta.
Ap