Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herään öisin kädet puutuneina oudossa asennossa

Vierailija
24.01.2018 |

Ajatelkaa, että ikäänkuin kantaisitte sylissänne ison kasan halkoja eli kädet edessä, kyynerpäät koukussa, ranteet voimakkaasti koukussa, sormenpäät koskettaen kaulakuoppaa. Herään öisin tällaisessa täysin jäykistyneessä asennossa sormet puutuneina. Mikä avuksi?!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama. Jos nukun selälläni, kieputan nykyisin peiton yläreunasta käsille sellaisen väljähkön kääretortun ja rentoutan kädet sinne. Tosin vaihtelen nukkuessa usein asentoa ja joskus kädet puutuu mahallaan nukkuessa, jos tyyny karkaa.

Vierailija
22/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On ollut tällaista vaivaa, et puristan käsiä yöllä kummaan asentoon, ranteet vääntyneenä ja siinä sit jo sormetkin puutuu ja --"

"Mitä sanoitte juuri? Sormet puutuvat?"

"Joo...."

"HETI magneettikuviin! Saattaa johtua vaarallisesta ja kohtalokkaasta aivoverenkierron häiriöstä. Heti kuviin ja osastolle, nyt ei ole hetkeäkään hukattavana!"

-- kuvaustauko--

Sairaalasarja "Lehmusklinikan tuulahdukset"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rannetuet. Jos peukalo, etusormi ja keskisormi puutuu, voi olla kyseessä rannekanavan ahtauma ( hermo puristuksissa). Jos oireet on jatkuvia, puutumisen lisäksi tulee kipua, voimien vähyyttä ja kömpelyyttä, kannattaa mennä lääkäriin selvittämään asia. Rannetuet kyllä auttaa lievempiin oireisiin, vaikeimmissa tapauksissa tarvitaan leikkaus.

Vierailija
24/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki rannetuet. Jos peukalo, etusormi ja keskisormi puutuu, voi olla kyseessä rannekanavan ahtauma ( hermo puristuksissa). Jos oireet on jatkuvia, puutumisen lisäksi tulee kipua, voimien vähyyttä ja kömpelyyttä, kannattaa mennä lääkäriin selvittämään asia. Rannetuet kyllä auttaa lievempiin oireisiin, vaikeimmissa tapauksissa tarvitaan leikkaus.

Mites pikkusormi ja nimetön, siis kämmenen ulkosyrjä? Tuleeko jostain ranteita ylempää?

Vierailija
25/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tapahtuu täällä. Vaihtelee vuosien välein minkälaisen rannelukon milloinkin kroppani keksii yöllisiin levollisuuksiin kehittää. Ratkaisuna mulle on toiminut uuteen nukkuma-asentoon vaihtaminen. Kädet pysyvät "kunnossa" kun nukun selälläni ja sivuttain silloin, kun on halityyny käsien välissä.

Mulla toimii kun menen selälleni ja laitan kädet kroppaa myöden pyllyn alle, kämmenet patjaa vasten:) Tyynyäkin halailen kun vaihdan asentoa.

Vierailija
26/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puutunut vuosia molemmat kädet. Nyt on nimettömät ja keskisormet jatkuvasti puuduksissa. En tunne niillä mitään. Aamuisin ei voi pestä hampaita tai rutata vessapaperia ja joinakin päivinä menee piykälle päivään että kädet alkaa "toimia" normaalisti.

Vierailija
27/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinaan sama ongelma ja lähes sama asentokin kyseessä. Itse olen kokenut traumaattinsen lapsuuden. Koen, että tuo mun asento liittyy jotenkin siihen. Prosessoin asioita varmaan unissani.

Vierailija
28/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toisinaan sama ongelma ja lähes sama asentokin kyseessä. Itse olen kokenut traumaattinsen lapsuuden. Koen, että tuo mun asento liittyy jotenkin siihen. Prosessoin asioita varmaan unissani.

Mulla sama.

Vierailija
29/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terveydenhoitajan pakeilla vastaavasta ongelmasta. Käänsin unissani kädet leuan alle rullalle. Tokihan olivat aamulla kipeät. Terveydenhoitaja sanoi itsellään olleen sama vaiva. En tiedä johtuuko siitä, että minulla on yliliikkuvat nivelet, vai pahentaako se vain vaivaa kun ranne ylikääntyy. Muuten pidän tätä vain jo lapsena opittuna tapana, joka vanhemmiten alkaa aiheuttaa ongelmia. 

Terveydenhoitaja suositteli hetkeksi rannetukia, jotta kädet oppivat uuden asennon. Ihan sellaiset halvat ostin ja auttoivat. Rullailen nykyään harvemmin.

Vierailija
30/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin terveydenhoitajan pakeilla vastaavasta ongelmasta. Käänsin unissani kädet leuan alle rullalle.

Noin tätä omaa juttuani voisi parhaiten kuvata: leuan alle rullalle. Ja herään, kun sormet puutuvat ja se rulla on tiukka ja jäykkä, olkavarresta lähtien koko käsivarret ihan jäykät. ap