Herään öisin kädet puutuneina oudossa asennossa
Ajatelkaa, että ikäänkuin kantaisitte sylissänne ison kasan halkoja eli kädet edessä, kyynerpäät koukussa, ranteet voimakkaasti koukussa, sormenpäät koskettaen kaulakuoppaa. Herään öisin tällaisessa täysin jäykistyneessä asennossa sormet puutuneina. Mikä avuksi?!
Kommentit (30)
Jos tää on totta, niin suosittelen nopeasti hakeutumaan aivojen magneettikuvaan. Käsien jatkuva puutuminen ensimmäisiä merkkejä aivoverenkierron häiriöistä.
Tätä tässä asennossa nukkumista tapahtuu muutaman kerran kuussa, jo vuosien ajan. Joten ei ainakaan vielä ole aiheuttanut muuta kuin ehkä jo nyt ongelmia ranteissa, koska niiden asento herätessä on tosi ääriasentoon jäykistynyt. ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä tässä asennossa nukkumista tapahtuu muutaman kerran kuussa, jo vuosien ajan. Joten ei ainakaan vielä ole aiheuttanut muuta kuin ehkä jo nyt ongelmia ranteissa, koska niiden asento herätessä on tosi ääriasentoon jäykistynyt. ap
Mulla on sama tapa. Taitaa johtua ylitaipuvista nivelistä.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö nukkuessasi tyynyä, jota halaat? Mä en voi enää nukkua ilman, mulla pitää olla joku, jonka päällä saan käden.
Nuorena nukuin kummallisissa asennoissa mm. ranteet koukussa. Opettelin ergonomisempia nukkuma-asentoja.
Mulla on vähän samantyyppistä, tosin itse en herää aina samasta asennosta, vaan se vaihtelee. Miehen mukaan nukun omituisissa asennoissa yleensä ottaenkin. On se joskus jopa ottanut niistä mulle kuviakin. Ja joskus ne omituiset asennot aiheuttaa käsien puutumista.
Suosittelen samaa kuin 3:n. Varaa aika neurokirurgille ja aivojen magneettikuviin. Miehelläni oli käsien puutumisen lisäksi myös ajoittain hallitsematonta tärinää ja nykimistä. Kävimme lääkärillä, mutta mitään ei löytynyt. Vasta kohtauksen jälkeen selvisi syy. Usean aivoleikkauksen jälkeen, mies on hengissä, mutta muistisairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä.
Sama tapa ja puutumista, rannenauhat yöksi voi auttaa.
Yleensä johtuu että ääriasennossa tulee hermopinne.
Höpö, höpö nämä kuoleman ennustajat.
Syvässä unessa on aivan tavallista, että raajat jäävät sellaiseen asentoon, että veri ei kierrä täysillä.
Siitä puutuminen, joka korjaantuu heti herätessä. Jos hereillä puutuu, niin sitten oitis lääkäriin.
Hanki klapeille koppa ja lopeta se sylysten kantaminen unissasi.
Monesti herään siihen, että kädet on puuduksissa. Mä olen narskuttelija ja huomaan, että kun narskuttelu, kun on kovempaa ollut niin mä kaikenlisäksi jännitän hartioita ihan älyttömän kovaa. Ja sitten ei veri kierrä kunnolla käsissä.
Pienen sormi jumpan jälkeen taas alkaa veri kiertää.
Mulla on huonohko patja ja surkee tyyny. Tiedostettu ongelma, muttei ole nyt varaa ostaa mitään huipputeknologiaa, joten kärsin nyt sitten tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on huonohko patja ja surkee tyyny. Tiedostettu ongelma, muttei ole nyt varaa ostaa mitään huipputeknologiaa, joten kärsin nyt sitten tästäkin.
Jyskistä saa alle 200 eurolla uuden runkopatjan. Hae sieltä.
Me ostettiin 5 vuotta sitten sikakalliit runkopatjat. Piti olla hyvälaauiset ja kestävät. Mitä vielä, molemmilla ihan kuopalla, vaikka on extrahard -kovuus molemmilla. Tästä pääteltiin, että parempi laittaa viiden vuoden välein muutama satanen Ikean / Jyskin runkopatjoihin, kuin laittaa 1700e kun ei ne patjat kuitenkaan kestä kuin sen max 5 vuotta.
Kiitos vastauksistanne. Kiva kuulla sekin, etten ole ainoa :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin 5 vuotta sitten sikakalliit runkopatjat. Piti olla hyvälaauiset ja kestävät. Mitä vielä, molemmilla ihan kuopalla, vaikka on extrahard -kovuus molemmilla. Tästä pääteltiin, että parempi laittaa viiden vuoden välein muutama satanen Ikean / Jyskin runkopatjoihin, kuin laittaa 1700e kun ei ne patjat kuitenkaan kestä kuin sen max 5 vuotta.
Ai että uusi = hyvä?
Halvimmilla runkopatjoille en nukkuisi yötäkään, vaikka ois pakasta vedetty. Jousitiheys yms.
Jos ostitte sikakalliit ja noin kävi, se on reklamaatio. Tai sitten eivät tainneet niin hintavat ollakaan.
neurologi kirjoitti:
Jos tää on totta, niin suosittelen nopeasti hakeutumaan aivojen magneettikuvaan. Käsien jatkuva puutuminen ensimmäisiä merkkejä aivoverenkierron häiriöistä.
Kai siinä kö
Ädet puutuu, jos viettää yönsä ranteet koukussa ääriasentoon puristuneena.
Vierailija kirjoitti:
neurologi kirjoitti:
Kai siinä kö
Ädet puutuu, jos viettää yönsä ranteet koukussa ääriasentoon puristuneena.
*kädet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että uusi = hyvä?
Halvimmilla runkopatjoille en nukkuisi yötäkään, vaikka ois pakasta vedetty. Jousitiheys yms.Kermaperse
Samaa tapahtuu täällä. Vaihtelee vuosien välein minkälaisen rannelukon milloinkin kroppani keksii yöllisiin levollisuuksiin kehittää. Ratkaisuna mulle on toiminut uuteen nukkuma-asentoon vaihtaminen. Kädet pysyvät "kunnossa" kun nukun selälläni ja sivuttain silloin, kun on halityyny käsien välissä.
Missä te oikein asutte, jotka pääsette magneettikuvaukseen tuosta noin vain?
Keinoja? Ranteen nivelet koetuksella!