Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissa asuu perhe jonka vanhemmat eivät osaa muodostaa lauseita ruotsiksi. Tulee paha mieli.

Kokoomusperh€
24.01.2018 |

Siinä on useita tuhansia ja ehkä kymmeniä tuhansia veronmaksajien rahoja haaskattu hukkaan.
Juteltiin pulkkamäessä eilen.
Aika jännä että osa ihmisistä ei välitä veronmaksajien rahoista. Minulle vanhemmat painotti että ruotsi on paska kieli, mutta opiskele se, kun se tarjotaan veronmaksajien rahoilla.
Minä ja mieheni emme ole haaskanneet yhtään lanttia muiden rahoja.
Näitä silti on ja saman puolueen sisällä tuntuisi löytyvän. Molemmat ollaan kokoomuslaisia ja hävettää helvetisti että meidänkin joukossa on kielitaidottomia veronmaksajien rahojen haaskaajia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt aloituksesta sanaakaan.

Vierailija
2/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusperh€ kirjoitti:

Siinä on useita tuhansia ja ehkä kymmeniä tuhansia veronmaksajien rahoja haaskattu hukkaan.

Juteltiin pulkkamäessä eilen.

Aika jännä että osa ihmisistä ei välitä veronmaksajien rahoista. Minulle vanhemmat painotti että ruotsi on paska kieli, mutta opiskele se, kun se tarjotaan veronmaksajien rahoilla.

Minä ja mieheni emme ole haaskanneet yhtään lanttia muiden rahoja.

Näitä silti on ja saman puolueen sisällä tuntuisi löytyvän. Molemmat ollaan kokoomuslaisia ja hävettää helvetisti että meidänkin joukossa on kielitaidottomia veronmaksajien rahojen haaskaajia.

Ja kielitaito on rikkaus vain suomalaisille,muistakaa tämä pakkoruotsin vastustajat.Vain suomalaisilla on huono itsetunto kun eivät halua puhua ruotsia.Keski-Euroopan kieliriidat ovat täysin eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasu perään, lapsi kasvaa vinoon ilman ruotsinkieltä kotona.

Heti kun ei ole kotikieli ruotsi kasvaa rikollisuus ainakin 50% ja vielä enemmän jos ei edes suomeakaan puhuta.

Vierailija
4/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta että on haaskattu veronmaksajien rahoja ja hävettää kyllä ulista maahanmuuttajista ja että he vievät rahamme.

Itse olemme tärvelleet rahoja ruotsin tunneilla.

Hävettää ja hävetkää tekin santana.

Vierailija
5/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä osaan yhden lauseen: Jag gillar inte korv.

Vierailija
6/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin tuosta kaksi sanaa. Jag ja inte. Itse osaan lauseen jag heter ja oma nimi perään.

Vierailija
7/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon alapeukkuja aloitukseen. 

Tottahan tuo on, että ruotsin opiskelu on valtavaa haaskausta. Vain harva sitä puhuu peruskoulun jälkeen edes välttävästi. 

Vain lukiossa opiskelleet nyt joten kuten ja sekin vähä häviää vuosien saatossa, kun missään ei joudu käyttämään. 

Paitsi, jos Ruotsiin muuttaa, mutta ehkä tämän marginaalin vuoksi ei koko kansalle tarvitse ruotsia opettaa. 

Vierailija
8/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin tuosta kaksi sanaa. Jag ja inte. Itse osaan lauseen jag heter ja oma nimi perään.

Ainiin! Mähän osaan kaksi! :D Taidan ollakin sellainen ruotsinkielen virtuoosi tietämättäni.

Minä pidä en makkarasta.

Vierailija
9/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ruotsi on ollut aina tosi vaikea kieli. Olen myös lukenut englantia ja ranskaa, ja nekin ovat olleet helpompia. Olen kyllä aikoinani kirjoittanut kaikki kielet lukiossa.

Ruotsissa hankaluutta ovat tuottaneet mm. pitkät sanat (yleensä ns. yhdyssanat). En vain osaa pätkiä niitä oikeista kohdista, jolloin sanojen opettelu on ollut hankalaa.

Uskon kyllä, että voisin oppia kielen, jos olisin sellaisessa ympäristössä, jossa kieltä kuulee päivittäin ja kieltä joutuisi käyttämään. Aikoinani olin työharjoittelussa yrityksessä, jossa oli lähes kaikki suomen-ruotsalaisia ja kahvihuoneessa puhuivat keskenään ruotsia. Kyllä siinä omakin taito parantui, kunnes vuosien mittaan taito on rapistunut.

Ensi vuonna lapsella alkaa ruotsi, niin ehkä siinä sivussa voisi omaakin kielitaitoa petrata, kun kyselee sanoja jne.

Vierailija
10/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ruotsiksi laulaa hiljaisen sataman eli tyst den hamnen.

åååå tyyysteeen hamneen, ååå tysteen hamneen.

åå ååå   ååå

Vierailija
11/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsilla tai nuorilla tule mieleen että koulu ja se pakkoruotsi on kustannettu vanhempien ja muiden vanhempien verorahoilla.

En minäkään tuollaista aikoinaan ajatellut. Ajattelin vain että ei helvetti miten tylsää ruotsi onkaan.

Toki jos olisi kerrottu että jos opettelet ruotsia niin saat helpommin pillua ruotsalaisilta tytöiltä, niin olisi ehkä motivoinut paremmin. Toisaalta jos ei ole itsetuntoa ja uskoa pillun saannin suhteen niin turha edes opetella kieltäkään.

T: Hiljainen hamssu

Vierailija
12/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det spelar ingen roll...

(...no en nyt kuolemaksenikaan  muista oliko tuossa  lopussa  yksi, vai kaksi ällää)

Vierailija
13/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaista puhua pakkoruotsista. Se on vain kieli, joka opetellaan muiden muassa. Pöyristyttävää laiskuutta alkaa valittamaan asiasta, joka kuuluu lapsuuteen normaalina osana.

Vierailija
14/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sväljer du?

Vierailija
15/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ruotsi on ollut aina tosi vaikea kieli. Olen myös lukenut englantia ja ranskaa, ja nekin ovat olleet helpompia. Olen kyllä aikoinani kirjoittanut kaikki kielet lukiossa.

Ruotsissa hankaluutta ovat tuottaneet mm. pitkät sanat (yleensä ns. yhdyssanat). En vain osaa pätkiä niitä oikeista kohdista, jolloin sanojen opettelu on ollut hankalaa.

Uskon kyllä, että voisin oppia kielen, jos olisin sellaisessa ympäristössä, jossa kieltä kuulee päivittäin ja kieltä joutuisi käyttämään. Aikoinani olin työharjoittelussa yrityksessä, jossa oli lähes kaikki suomen-ruotsalaisia ja kahvihuoneessa puhuivat keskenään ruotsia. Kyllä siinä omakin taito parantui, kunnes vuosien mittaan taito on rapistunut.

Ensi vuonna lapsella alkaa ruotsi, niin ehkä siinä sivussa voisi omaakin kielitaitoa petrata, kun kyselee sanoja jne.

Taitaa tuottaa yhdyssanat suomen kielelläkin vaikeuksia. Se on suomenruotsalainen, ei suomen-ruotsalainen. 

Ruotsin yhdyssanoissa ei ole mitään sen kummempaa kuin suomenkaan. 

Vierailija
16/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
17/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sväljer du?

Hyi sua, så, så....

Osoitus siitä, että kaikki ruotsia taitavat eivät ole sivistyksellä pilattuja. 

Vierailija
18/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on osata kieliä pienessä maassa ja ei ole mitään ruotsin kielen opiskelua vastaan. Mutta kokoomusta, rahoilla pörhistelyä ja hienon kulissin ylläpitoa en todellakaan kannata.

Vierailija
19/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tämä uusi viikon aikana täällä noussut hokema-argumentti, että ruotsi osaamaton on tuhlannut verorahoja. :)

Todellisuudessa poliitikot niitä tuhlaa, kun varmasti tutkimuksetkin osoittavat tai osoittaisivat, että suomalaisten ruotsintaito on niin surkea suhteessa siihen pumpattuihin rahoihin ja resursseihin, että on vastuutonta siihen enää kanavoida yhtään enempää rahaa.

Ruotsia osaamattomat saattavat myös hallita vaikkapa matematiikan tai fysiikan loistavasti, ja sitä kautta myöhemmin tuottaa verojen ja osaamisen muodossa paljonkin hyötyä valtiolle.

Vierailija
20/23 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sväljer du?

Hyi sua, så, så....

Osoitus siitä, että kaikki ruotsia taitavat eivät ole sivistyksellä pilattuja. 

Tarkoittiko se, että nieletkö sinä?

Jos niin, mähän ymmärrän ruotsia paremmin kuin kuvittelinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi