Jos hyvä ystävä/puoliso valehtelee sulle kännissä, voitko luottaa enää?
Minulle kävi selväksi että eräs parhaista ystävistä valehteli mulle tosi henkilökohtaisia asioita humalassa. Muuten jutteli totta, mutta nuo asiat...
En osaa luottaa häneen enää, ymmärrän, että oli humalassa, mutta silti.
Pystyttekö te?
Kommentit (33)
Mulle riittää ihan valehtelu selvinpäin siihen, ettei luottoa enää saa takas. Se ei vaan tule enää takas.
Ei valehtelijaan voi enää luottaa, oli selvä tai ei.
Mutta kun moni sanoo että kännissä puhuu mitä vaan, niin todellako hyvälle ystävälle on lupa valehdella silloin?
Riippuu siitä mimmoisesta asiasta on kysymys. Joillakin asioilla ei ole väliä olivatpa ne niin tai näin , jolloin valehtelulla ei ole merkitystä. Jostain merkittävästä asiasta valehtelu on eri juttu. En ole itsekkään puhdas pulmunen tässä suhteessa eli voin jättää asioita kertomatta tai kerron muunneltua totuutta tietyissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mimmoisesta asiasta on kysymys. Joillakin asioilla ei ole väliä olivatpa ne niin tai näin , jolloin valehtelulla ei ole merkitystä. Jostain merkittävästä asiasta valehtelu on eri juttu. En ole itsekkään puhdas pulmunen tässä suhteessa eli voin jättää asioita kertomatta tai kerron muunneltua totuutta tietyissä tilanteissa.
Entäpä tunteista valehtelu? Loukkasi aikalailla kuulla jälkikäteen et eihän tässä mitään ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä tunteista valehtelu? Loukkasi aikalailla kuulla jälkikäteen et eihän tässä mitään ole...
Jos sinulle ne tunteet ovat merkitykselliset ja niistä sinulle valehteltiin niin olisin kyllä sinuna pettynyt ja epäluuloinen. Yrittäisin selvittää miksi tämä henkilö sanoi kännissä niinkuin sanoi ja siitä päättelisin jatkon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle ne tunteet ovat merkitykselliset ja niistä sinulle valehteltiin niin olisin kyllä sinuna pettynyt ja epäluuloinen. Yrittäisin selvittää miksi tämä henkilö sanoi kännissä niinkuin sanoi ja siitä päättelisin jatkon.
Kieltäytyy muistamasta ja kieltää kaiken. t.7
Jos on humalassa ja oma-aloitteisesti myöntää valehdelleensa myöhemmin, niin antaisin kyllä anteeksi, mutta jos totuus tulisi tietoon jotain toista kautta, niin vaikeaa olisi enää luottaa, varsinkin, jos kokeilisi aluksi kieltää totuuden. Toki riippuu asiasta, jos kyseessä on jokin asia, mikä ei todellakaan koske sinua, niin ei haittaisi samalla tapaa. Tällainen asia voisi olla vaikkapa jotain hänen tuttavaansa koskeva salaisuus, joka ei oikeastaan edes kuulu sinulle.
Känni ei ole mikään selite, että silloin saa tehdä ja puhua mitä lystää. Jos ei osaa kännissä käyttäytyä, niin loppu juominen.
En hyväksy valehtelua. Jos joku mulle valehtelee, niin jatkan kyllä kanssakäymistä, mutta todella varautuneena. Eihän sellaiseen voi enää luottaa. Välitkin hiipuisi pikku hiljaa.
Kumppanilta en kuuntelisi yhtään valetta. Luottamus on parisuhteen perusta. Jos luottamus menee, niin menee sitten tyyppikin.
Jos valehtelee tunteista, niin mun mielestä on ala-arvoista perua ne myöhemmin. Ihanko tuulesta tempaisi esim. tykkäävänsä sinusta? Ei ihme jos luottamus menee. Ymmärrän jos joku ukko piipin perässä tekee niin, mutta ystävältä en.
Yleensä kännissä tulee esiin totuus....
Kyllähän tuota tulee lasketeltua lööperiä selvinpäinkin, mutta kyllä muhun voi silti periaatteessa luottaa.
Kaikki valehtelee joskus...tai ainakin liioittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin samoin, mutta kieltää voimakkaasti totuuden :D t.7
Vierailija kirjoitti:
Turhan kulunut fraasi, joka ei pidä paikkansa. Paljon ihmiset tuon taakse piiloutuu, mutta se on sanahelinää.
Ravintola-alalla 24 vuotta.. Jengi kyllä mielellään sikailee ja puhuu läpiä päähänsä kännissä, mutta totuus.. Pah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhan kulunut fraasi, joka ei pidä paikkansa. Paljon ihmiset tuon taakse piiloutuu, mutta se on sanahelinää.
Ravintola-alalla 24 vuotta.. Jengi kyllä mielellään sikailee ja puhuu läpiä päähänsä kännissä, mutta totuus.. Pah!
Totta sekin, mutta läheiselle ystävälle ei ole silti oikein mikään huijaaminen edes humalassa.
Yrittäisin keskustella asiasta. Haluaisin tietää ainakin miksi valehteli, mikä on totuus, mitä ajattelee minulle valehtelemisesta, kaduttaako. Sitten vastausten ja avoimuuden ja selvittelyhalujen perusteella ratkaisisin voiko siihen vielä luottaa.
Oma kokemus on, että kun joku loukkaus käy ja sitä selvitellään, se johtaa paradoksaalisesti todella usein ystävyys- pari- tai perhesuhteen parhaisiin ja läheisimpiin hetkiin jotka eniten rakentavat luottamusta siihen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisin keskustella asiasta. Haluaisin tietää ainakin miksi valehteli, mikä on totuus, mitä ajattelee minulle valehtelemisesta, kaduttaako. Sitten vastausten ja avoimuuden ja selvittelyhalujen perusteella ratkaisisin voiko siihen vielä luottaa.
Oma kokemus on, että kun joku loukkaus käy ja sitä selvitellään, se johtaa paradoksaalisesti todella usein ystävyys- pari- tai perhesuhteen parhaisiin ja läheisimpiin hetkiin jotka eniten rakentavat luottamusta siihen suhteeseen.
Mulla taas päinvastainen kokemus. Kun asiaa selvitettiin, hermostui, meni lukkoon, kielsi voimakkaasti kaiken, ja oli valmis pistämään koko ystävyyden poikki.
t. 7
En