Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää ihminen, jolla on KAIKISTA pahaa sanottavaa?

Vierailija
23.01.2018 |

Tajusin että aina jos yhden sukulaisen kanssa puhutaan jostain toisesta henkilöstä, niin hän kommentoi sitä negatiivisesti. Esimerkkejä:

Kävelen sukulaiseni kanssa kaupungilla ja törmäämme johonkin hänen tuttuunsa. Sukulaiseni tervehtii tätä iloisesti ja ystävällisesti. Vaihtavat muutaman sanasen. Kun tilanne on ohi ja se tyyppi lähtenyt jonnekin, sukulaisesi kommentoi hänestä jotain ikävää, irvistää naamaa tms. Minusta se on outoa, koska hän oli sen kanssa juuri kuin ylimmät ystävät.

Tai jos näen vaikka auton ikkunasta jonkun oman tuttuni ja sanon tuolle sukulaiselle, että tuolla menee muuten yks tietty henkilö, niin jos hänkin sattuu tuntemaan sen, niin hän haukkuu sitä tyyppiä jotenkin, esim. "se on hirveä feikki/hu*ra" tms. ja irvistelee. Itse sitten saatan sanoa vähän yllättyneesti, että "jaa, en tunne niin hyvin, että olisin tuollaista huomannutkaan, ja musta se on kyllä vaikuttanut ihan kivalta".

Sukulaiseni myös monesti kertoo, miten on riitaantunut jonkun kanssa (koska joku toinen on toiminut väärin) ja miten kamala ihminen se joku toinen on, narsisti tai muuten sairas. Minäkin sitten noissa tilanteissa olen todennut, että kylläpä tosiaan kuulostaa hirveältä ihmiseltä. Olen ruvennut ihmettelemään, että miten hän voikaan tuntea niin monia ikäviä ihmisiä.

Meillä on sellaiset välit, että voidaan sanoa toisillemme vähän mitä sattuu, mutta silti ihmetyttää, että hän ei koskaan puhu toisista ihmisistä millään tapaa ihaillen vaan aina PELKÄSTÄÄN kielteisesti. Näille ihmisille ja esim. mulle kyllä kohteliaisuuksia sanoo, mutta en muista kertaakaan, jolloin olisi sanonut toisesta hyvää tämän selän takana. Harvoin edes neutraalia. Ehkä hänen tapansa on vain liioitella niitä kielteisiä puolia toisista? Mutta miksi?

Siitä huolimatta miten hän mulle puhuu muista ihmisistä, hän ei ole yleisesti mikään ankea ihminen vaan oikeastaan aika iloisen oloinen (minä taas siihen verrattuna ankea).

Tunnetteko te tällaisia ihmisiä, jotka muista puhuessaan sanovat heistä vain kielteisiä asioita?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, huono itsetunto ja katkera ihminen. Lähisukulaisistaan toki puhuu hyvää.

Vierailija
2/40 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen ja hetkeksi menin itsekin mukaan siihen kunnes tajusin kuinka ahdistavaa se on. Nykyään yritän välttää negatiivista kommentointia kenestäkään ja eipä muuten ole tämän ystävän kanssa enää oikein mitään puhuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, huono itsetunto ja katkera ihminen. Lähisukulaisistaan toki puhuu hyvää.

Kiitos vastauksesta. Tämä ei puhu lähisukulaisistakaan hyvää. Saattaa haukkua mulle toisen sukulaisen jotain vaatekappaletta, jossa en ole ite mitään vikaa huomannut. Pakostakin tulee mieleen, onko jakanut tällaisia mielipiteitä mustakin, kun en ole mikään kovin tyylikäs, ainakaan koko ajan. Ap.

Vierailija
4/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lähisukulaistani puhuu lähes kaikista pahaa. Molemmat toimivat samalla tapaa, seisovat sivummalla puheen kohteesta tälle hymyillen ja suputtavat samalla viereiselle ihmiselle pahaa. En viihdy enää kummankaan mustamaalaajan seurassa.

Vierailija
5/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka toisista sinulle pahaa puhuu, puhuu myös sinusta muille selkäsi takana.

Vierailija
6/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raskasta seuraa.

Kartan energiasyöppöjä.

Vierailija
7/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko on tällainen. Puhuu aivan kaikista paskaa selän takana, myös aivan lähisukulaisista. Mutta kertoo ne jotenkin naureskellen, että vaikuttaa ulospäin iloiselta tyypiltä. Sitten on kuitenkin niin ylin ystävä näiden kaikkien kanasa naamatusten.

Vierailija
8/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni vaimo. Vierailut luonaan loppuneet kokonaan, koska se muista paskanpuhuminen alkoi ahdistaa.

Myös ennen niin säyseä veljeni alkoi myötäillä vaimoaan ja vaikuttaa negatiiviselta.

Kertoo paljon se,että naapureiden kanssa välit kiristyneet myös tän rouvan tultua kuvioihin ja pikkuhiljaa jokaiselle rakentuu oma tie pihaan kun tämä yksi riitelee tienkäytöstä lähtien ihan kaikesta.

Vierailija
9/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen kaveri. Sairaalloisen kiinnostunut muutenkin toisten asioista. Hän symppasi toimittajia. Onneksi sillä kaverilla oli niin surkea itsetunto, ettei siitä ois koskaan ollut reippaaksi toimittajaksi. Se meni töihin apteekkiin.

Vierailija
10/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on tällainen haukkuja. Hän haukkuu asiakkaat, työkaverit ja pomot takanapäin. Kaikki syyt kelpaa. Mutta hän haukkuu myös työpaikan ikkunasta näkemänsä ihmiset. On rumia ja lihavia yms. Joidenkin vaatteet saa hänet oikein innostumaan. Sitä haukkumista on kamala kuunnella, mutta vielä ällöttävämpää on seurata tilannetta, kun hän esittää ystävällistä.Tunnistan hänen käytöksestään jo mistä hän tulee haukkumaan minua, kun jotain puhutaan vaikka aamukahvilla. Usein menee kylmät väreet, kun hän avaa suunsa, mutta ilmeisesti hän ei edes ymmärrä olevansa kamala.

Vierailija
11/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tällainen opiskelukaveri ja sittemmin läheinen ystävä, tosin mm. samaisten asioiden takia hän jäi menneisyyteen. Varsinkin jos satuin vaikka ohimennen kehumaan muita kavereita, siis vaikka sellaisia, jotka olivat enemmän hänelle läheisiä niin tämä oli jotenkin kova pala hänelle. Ei pystynyt lainkaan ottamaan vastaan mitään positiivista sanottavaa muista ihmisistä, siis edes läheisistään, vaan näki kuinka naama venähti ja vastaus oli "joo." Mutta sitten pieni hiljaisuus ja alkoikin tulla negatiivista sanottavaaa kyseisestä ihmisestä, jota olin itse juuri hänelle kehunnut. Ihan kuin varta vasta siis alkoi miettiä jotakin negativiista siihen väliin ettei nyt vain jäänyt se kuva, että jostakin on jotakin hyvää sanottavaa. Kertoo mielestäni eniten henkilöstä se miten hän puhuu muista ihmisistä, kun nämä eivät ole paikalla. Tuskinpa itse niin spesiaali tapaus olet etteikö hän myös susta valitettavasti puhuisi selkäsi takana pahaa. Ei tällaiseen henkilöön voi luottaa. Heikko itsetunto.

Vierailija
12/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osallistutte tuohon niin varmasti! En uskonut monella teistä on pokkaa pistää peli poikki ja sanoa et muiden haukkuminen ei ole ok. Mistä vetoo haukutte itsekin... mut joo on se toinen vaan kamala ihminen!

Itse en suostu tuollaiseen toimintaan.

Vierailija
13/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Veikko.

Kun on omat asiat aivan perseellään, on hyvä arvostella ja mollata muita (ei toki ikinä suoraan kenellekään) Monen kyläläisen mielestä oikein mukava mies =)

Vierailija
14/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse osallistutte tuohon niin varmasti! En uskonut monella teistä on pokkaa pistää peli poikki ja sanoa et muiden haukkuminen ei ole ok. Mistä vetoo haukutte itsekin... mut joo on se toinen vaan kamala ihminen!

Itse en suostu tuollaiseen toimintaan.

Niin, en minä mutta muut =)

Vierailija
15/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se paskan puhuminen siis oikeaa valehtelemista vaiko sitä että kertoo negatiivisia totuuksia. Usein kohtaan tilanteita joissa joku sanoo jonkun kolmannen henkilön puhuvan paskaa muista ihmisistä ja sitten se paljastuukin tällaiseksi negatiiviseksi totuuden puhujaksi. Joka sinällään tekee tästä paskanpuhujaksi tituleerajasta paskanpuhujan itsestään. Miten on? Paskanpuhujat puhuvat yleensä epätotuuksia itsestään ja muista korostaakseen omaa erinomaisuuttaan. 

Paskanpuhuja= valehtelija, liioittelija

Pahanilmanlintu= keskittyy negatiivisiin asioihin muissa ihmisissä

Vierailija
16/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikävä ihmistyyppi, mutta uskoisin käytöksen johtuvan siitä, että he eivät ole onnellisia elämäänsä.

Vierailija
17/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Äitini. Onneksi olen ymmärtänyt tämän ja yritän kasvaa negatiivisuudesta eroon. Muistan lapsuudesta lähtien kuinka äitini on arvostellut aivan kaiken mulle. Niin kaverini vanhemmat, naapurit, ystävänsä, sukulaiset, kauppojen työntekijät, kylän rouvat, sarjojen näyttelijät, laulajat... Lista on loppumaton. Tänä päivänä sanon hänelle, jos aloittaa pahan puhumisen ja sanon vastaan. En voi sietää muiltakaan ihmisiltä turhaa pskannpuhumista ja arvostelua.

Vierailija
18/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako se paskan puhuminen siis oikeaa valehtelemista vaiko sitä että kertoo negatiivisia totuuksia. Usein kohtaan tilanteita joissa joku sanoo jonkun kolmannen henkilön puhuvan paskaa muista ihmisistä ja sitten se paljastuukin tällaiseksi negatiiviseksi totuuden puhujaksi. Joka sinällään tekee tästä paskanpuhujaksi tituleerajasta paskanpuhujan itsestään. Miten on? Paskanpuhujat puhuvat yleensä epätotuuksia itsestään ja muista korostaakseen omaa erinomaisuuttaan. 

Miten niin negatiivinen totuus? Mikä vtun totuus se on, mitä sinä tai joku muu olet mieltä muista?

Vierailija
19/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano vaan että negatiiviset mielipiteet, ei mikään totuus.

Että ottaa kaltaisesi ihmiset päähän, teidät pitäis t e l o i t t a a ja siten poistaa maapallolta, joista se oma negatiivinen suhtautuminen onkin totuus. Ei todellakaan ole, se on oma mielipiteenne, ja todella negatiivinen sellainen ja kertoo vain teidän surkeasta itsetunnostanne ja mielenne ankeudesta.

Vierailija
20/40 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin ottaa elämäntehtäväkseni pilata sellaisten ihmisten mielet, joista heidän negatiiviset mielipiteensä muista ovat jonkinlainen totuus. Käännän peilin heihin itseensä, niin saavat jankuttaa negatiivisia totuuksia peilistä näkyvästä p a s k a n p u h u j a s t a. Koska se on paskanjauhantaa, jos kuvittelee omia mielipiteitään totuuksiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi