Tuleeko halvemmaksi käyttää -vaahtoa ja partahöylää vai parranajokonetta?
Kuinka usein sen koneen joutuu keskimäärin uusimaan? Jos käyttää kerran päivässä.
Kommentit (6)
Mulla on upotuksen kestävä Philishave 890, maksoi satasen verran, ja sitä voi käyttää partavaahdonkin kanssa. Sillä ajan parran ja sheivaan alapään persvaosta napaan asti. Höylääminen on mulle liian vaivalloista, sitäkin olen koettanut.
Aluksi partakone voi vähän nyppiä alapäässä, mutta samalla tavalla siellä paikat mukautuu ajeluun kuin kasvoilla. Uuden teräsetin voi hankkia, jos entinen setti tylsyy, mutta kyllä mulla yksi setti on ainakin pari vuotta kestänyt. Tosin ne teräsetit ovat aika suolaisesti hinnoiteltuja... Tähän nykykoneeseen ei vielä ole teriä tarvinnut vaihtaa.
Yleensä sheivaan alapään kerran pari viikossa saunassa, koska iho on sopivasti pehmennyt ja hiki toimii hyvänä liukasteena:)
Mulla oli joku philishaven kone mikä maksoi muistaakseni 170€. Kerran vaihdoin siihen terät jotka maksoi jotain 50€.
Oli ihan Ok mut siirryin höylään. Höylällä ja vaahdolla iho tulee sileämmäksi ja pehmeämmäksi.
Tavis partahöylät on ihan persiistä paitsi Gillette.
Terä maksaa jotain 6€/kpl jolla ajaa kuukauden. Siihen päälle vaahto 3€ jolla ajaa pari kuukautta. Eli jos kuussa menee vaikka 8€, vuodessa vajaa satanen niin kyllähän partakone hintansa hankkii.
Itse en vaan jaksa koneen latauksen ja laturien kanssa pelleillä, höylä toimii missä vaan..
Se riippuu koneen laadusta ja hinnasta, keskiluokkaisen partakoneen joutuu uusimaan noin 10-15 vuoden välein. Åartahöylän yhden käyttökerran jälkeen. Partakone tulee huomattavasti halvemmaksi mutta ärsyttää ihoa enemmän kuin höylä.
Giletten-höylien terät ainakin kulahtaa loppuun älyttömän nopeasti, se on muutama sheivaus ja johan repii naamaa taas vaikka "vasta vaihdoin" terän.
Ei kai sitä konetta tarvi usein uusia, mutta teriä kai siihenkin joutuu sillointällöin vaihdella. Sanoisin silti, että höylääminen tulee kalliimmaksi koska enemmän oheiskamaa ja vettäkin kuluu.