Punaviini vai valkoviini
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään molemmista, valitaan tilanteen ja ruoan mukaan.
Jos tulee hätätilanne. Kumman valitset?
Molemmilla on paikkansa ruokapöydässä, mutta ihan silteen juon vain valkoviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit valkkari, kun on raikkaampaa.
Typerä kysymys. Ei ne ole mitenkään toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Riippuu tilanteesta, ruoasta ja fiiliksestä.
Kesäjuoma. Tilkka valkoviiniä ja runsaasti kylmää vettä. Maku kevyt ja mukavasti hapan.
Litran juotua tulee sopiva humala.
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys. Ei ne ole mitenkään toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Riippuu tilanteesta, ruoasta ja fiiliksestä.
Wau!
Punaviineistä olen oppinut tykkäämään, mutta valkoviineistä ei ole tullut vastaan vielä yhtään oikeasti hyvän makuista. Suositelkaa hyviä (ja mielellään halpoja) valkoviinejä!
Vierailija kirjoitti:
Punaviineistä olen oppinut tykkäämään, mutta valkoviineistä ei ole tullut vastaan vielä yhtään oikeasti hyvän makuista. Suositelkaa hyviä (ja mielellään halpoja) valkoviinejä!
Porvari!
Punaviiniä
Olen tosi kiinnostunut oppimaan viineistä ja aina mielenkiintoista tavata sukulaisia, joilla on paljon tietämystä asiasta (ovat mm. tuoneet viiniä Suomeen ja ravintolabisneksen vuoksi myös perehtyneet asiaan).
Mukavaa on ollut huomata se, että hyviä punaviinejä löytyy edullisemmistakin vaihtoehdoista.
Mutta viinit tietysti ovat makuasioita ja esim. joku hyvänä pitämä rypälelajike ei välttämättä viehätä toista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvari!
Köyhä opiskelija, mutta hyvää iltaa sullekin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvari!
Moselin alueen viinit ovat "helppoja" viinejä mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna esimerkki tällaisesta hätätilanteesta. Jotenkin hätä ja viini ei sovi yhteen. Hätätilanteessa soitan 112 enkä lähde viinikaupoille.
Punaviini on parempaa, ehdottomasti, olipa ruokana mitä tahansa :) Saattaa pari poikkeusta löytyä valkkarin eduksi.
Tähän ei voi vastata joko tai. Molempia on niin erilaisia makuja, laatuja, koostumuksia sekä lisäksi vaikuttaa niiden kanssa syötävä ruoka vai onko kyseessä sosiaaliviinittely.
Mustavalkojaotteluun vastaan valkkari siksi että punaviini värjää hampaat
Tilanteen mukaan. Kotiin ostan kuitenkin yleensä valkkaria, sillä mies ei pysty oikein juomaan punkkua vaikka siitä tykkääkin. Jos ostan useampaa lajia pulloina, niin ostan molempia.
Ei voi yksiselitteisesti sanoa kumpi.
Valkkarua jos otetaan seurusteluun tai muuten vaan hengailuun. Sopii kalan kanssa myös.
Täyteläinen punaviini on taas ehdoton liharuokien kanssa.
Hyviä seurusteluviinejä löytyy kyllä myös punaista.
Kalan seuraksi sopii valkkarin sijasta myös kevyt ja marjaisa punaviini. Näin mua neuvottiin Alkosta, kun en välitä valkkareista.