Miksi kampaamoiden pesupaikat on tajuttoman epämukavia
Olen käynyt elämäni aikana n. 15 eri kampaamossa, ja 14 paikassa pesupaikalla niska kenossa kituuttaminen on ihan hirveää ja aiheuttaa kipeän niskan pariksi päiväksi. Viimeksi tänään kävin, yhtä hirveää kun aina.
Miksei niistä osata tehdä mukavia edes vuonna 2018?? Vai olenko vain epänormaali. Ei minulla tietääkseni mitään kirahvin kaulaakaan ole joka aiheuttaisi tuon niskakivun. Tuntuu että siinä kenottaessa ei edes veri kierrä. Tänäänkin mietin että ja tästä minä hullu maksan.
Olenko ainut jolle kampaamoiden pesupaikka tuottaa tällaista tuskaa? Harmi tietty kun muuten olisi mukavaa olla kerrankin paapottavana, mutta ei pysty nauttimaan kun pitää keskittyä kivusta selviytymiseen.
Kommentit (52)
Ilmeisesti kampaamoita ei kiinnosta saada uusia asiakkaita jotka voisivat jopa nauttia käynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne eivät tee niin, että vain tuoli on säädettävä ja pesuallas pysyy paikallaan? Ei tarvitsisi pelätä sitä liikettä koko ajan, että milloin pesupaikka nytkähtää alta pois.
Niinpä. Ja ylipäätään miten on mahdollista, että pesuallasta ei voi lukita tiettyyn korkeuteen? Täytyyhän niissä olla jokin yksinkertainen lukitusmekanismi, mikä estää jatkuvan valumisen ellei asiakas pinnistä kaikin voimin päätään ylöspäin koko pesun ajan. Mutta ei vissiin ole. Käsittämätöntä.
Lääkäri sanoi etteivät kampaajat ymmärrä kuinka vaarallista on olla siinä asennossa.On kuulemma viety ihmisiä suoraan kampaamosta ambulanssiin.Kampaajat nyt eivät tätä anatomiaa tunne ovat vaan et pää puutuu mut kauneudesta pitää kärsiä.Oishan se ihana jos ei pyörtyis tai joutuis sairaalaan käynnin jälkeen.Tosi hyvää asiakaspalvelua.
En siis olekaan ainoa jolla peseminen sattuu niskaan. Ajattelin että johtuu pituudestani tai pitkästä kaulastani. Ehkä suurempi syy on huono muotoilu. Nykyäänähän ne haluavat pestä miestenkin tukan, ei välttämättä kysy haluaako pesua vaan komentaa. No tietenkin pitäisi tehdä niinkuin haluaa eikä miellyttää parturia. Yleensä olen pessyt tukan itse samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri sanoi etteivät kampaajat ymmärrä kuinka vaarallista on olla siinä asennossa.On kuulemma viety ihmisiä suoraan kampaamosta ambulanssiin.Kampaajat nyt eivät tätä anatomiaa tunne ovat vaan et pää puutuu mut kauneudesta pitää kärsiä.Oishan se ihana jos ei pyörtyis tai joutuis sairaalaan käynnin jälkeen.Tosi hyvää asiakaspalvelua.
Vertebrobasilar insufficiency (suomalainen termikin ehkä löytyy) eli beauty parlour syndrome
Eiks tähän nyt vois joku kampaaja vastata vai onko niin ettei Suomessa ole parempia pelipaikkoja.Pikkujouluiksi haluisin värin hiuksiin mut se on oikeesti hirveetä kipua niskassa ja pää puutuu koko illaksi.Seuraavana päivänä HIRVEE päänsärky.
Monta vuotta sitten kavin kampaajalla jolla oli epamukava pesupaikka. Puhuin siita laakarillekin ja han sanoi etta kay polvillesi tuoliin ja peseta tukka naama alaspain.
Nain tein, ei tarvinnut enaa karsia niskakivuista. Ensimmaisella kerralla vahan ihmettelivat mutta sitten siita vaan tuli tapa.
Joo se on kyllä yksi hirveimmistä tunteista odotella siinä, että millonka pääsis pois. Pahinta siinä on se altaan kova ja kapea reuna, jota vasten sitten saa niskaansa painaa, asentona se niinkuin muuten sen hetken ajan menis, jos se altaan reuna edes ois jotenkin pehmustettu. Mä yritän joka kerta etsiä eri asentoja ja korkeuksia siinä pesupaikalla itselleni, mutta ikinä en ole sellaista asentoa löytänyt, etteikö se altaan reuna painaisia johonkin ja etteikö joutuisi jännittämään niskalihaksia pysyäkseen siinä.
Olin kerran Bangkokissa jalkahoidossa ja paikassa oli myös kampaamo. Katsoin kummastuneena kun hiustenpesupaikan tuoli laskeutui niin että asiakas oli aivan kokonaan selällään! Eli siitä tuli ikään kuin peti jonka päädyssä pesu tapahtui ja tajuttoman pitkä pään hieronta myös. Kampaaja istui tuolilla joka oli lattiassa olevassa "montussa" niin että hänellä oli ergonominen asento.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt elämäni aikana n. 15 eri kampaamossa, ja 14 paikassa pesupaikalla niska kenossa kituuttaminen on ihan hirveää ja aiheuttaa kipeän niskan pariksi päiväksi. Viimeksi tänään kävin, yhtä hirveää kun aina.
Miksei niistä osata tehdä mukavia edes vuonna 2018?? Vai olenko vain epänormaali. Ei minulla tietääkseni mitään kirahvin kaulaakaan ole joka aiheuttaisi tuon niskakivun. Tuntuu että siinä kenottaessa ei edes veri kierrä. Tänäänkin mietin että ja tästä minä hullu maksan.
Olenko ainut jolle kampaamoiden pesupaikka tuottaa tällaista tuskaa? Harmi tietty kun muuten olisi mukavaa olla kerrankin paapottavana, mutta ei pysty nauttimaan kun pitää keskittyä kivusta selviytymiseen.
Niskan alle tulisi laittaa pyyhe. Eräs amerikkalaisnainen sai vuosia sitten aivohalvauksen kampaajalla ja syyksi väitettiin pesupaikalla niskojen vaikeaa asentoa.
Can a hair salon sink wash be a stroke risk?
A man who suffered a stroke after getting his hair washed in a salon has been talking about his "life-changing injury".
Doctors who treated him said it was likely to have been a case of "beauty parlour syndrome" - which can occur when the neck is over-extended.
This can damage arteries, which can lead to a clot and then a stroke.
Just ajattelin, että kai joku memoryfoam rinkula ois mahdollinen. Kamalia noi nykyiset, kovat kaukalot!!!