Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaamoiden pesupaikat on tajuttoman epämukavia

Vierailija
23.01.2018 |

Olen käynyt elämäni aikana n. 15 eri kampaamossa, ja 14 paikassa pesupaikalla niska kenossa kituuttaminen on ihan hirveää ja aiheuttaa kipeän niskan pariksi päiväksi. Viimeksi tänään kävin, yhtä hirveää kun aina.

Miksei niistä osata tehdä mukavia edes vuonna 2018?? Vai olenko vain epänormaali. Ei minulla tietääkseni mitään kirahvin kaulaakaan ole joka aiheuttaisi tuon niskakivun. Tuntuu että siinä kenottaessa ei edes veri kierrä. Tänäänkin mietin että ja tästä minä hullu maksan.

Olenko ainut jolle kampaamoiden pesupaikka tuottaa tällaista tuskaa? Harmi tietty kun muuten olisi mukavaa olla kerrankin paapottavana, mutta ei pysty nauttimaan kun pitää keskittyä kivusta selviytymiseen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin niskakivuista kärsivä.Jouduin lopettamaan kokonaan kampaajalla hiustenpesun/värjäyksen tuon takia.Nykyisin pesen hiukset ennen kampaajalle menoa :(

Vierailija
22/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kolme vuotta Aasiassa, pienissä ostaripartureissakin oli yleensä sellainen pesupaikka jossa oltiin makuulla ja pää rennosti suoraan altaan päällä. Paremmissa paikoissa pesutapahtuma oli kunnon hieronta monine vaiheineen, myös niska ja hsrtiay hierottiin. Ei pitkään, mutta rentouttavasti.

On ihan eri asia maata mukavasti kuin roikkua niskan varassa siinä mutkassa.

Mutta Suomessa ei osata vaatia ja silti maksetaan maltaita. Tässäkin ketjussa ehti jo nää "peskää kotona jos ei kelpaa". Värjäystä on vähän paha pestä kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että pesupaikkojen lavuaarit painavat niskaa, mulla tulee tuossa asennossa hiuksia pestessä sellaisia inhottavia tuntemuksia selkään, olisko se sanonta sitten että kylmiä väreitä. :D Pitää jännittää selkää, niin saattaa välttää nuo "väristyskohtaukset", kun nuo saa koko yläkropan värisemään. Sama juttu kun kampaaja kuivaa hiuksia, nolottaa aina kun yhtäkkiä alkaa värisyttää . :D

Vierailija
24/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla sentään on hiukset mitä voi hoitaa , toisin kuin hilsehtivillä kaljupäillä.

Ehkä sunkin kannattais käydä siellä altaalla killumassa, niin pääset hilseestä eroon:)

Vierailija
25/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi että pesupaikkojen lavuaarit painavat niskaa, mulla tulee tuossa asennossa hiuksia pestessä sellaisia inhottavia tuntemuksia selkään, olisko se sanonta sitten että kylmiä väreitä. :D Pitää jännittää selkää, niin saattaa välttää nuo "väristyskohtaukset", kun nuo saa koko yläkropan värisemään. Sama juttu kun kampaaja kuivaa hiuksia, nolottaa aina kun yhtäkkiä alkaa värisyttää . :D

Voi kamala. Kampaaja luulee varmaan, että saat kiksejä:)

Vierailija
26/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa tasta oli vuosia sitten uutisia kun muutama vanhempi nainen sai aivohalvauksen kampaajalla hiuksia pestessa. Senjalkeen mielestani altaat ovat muuttunet mukavammiksi. Itse yleensa pesen kotona kun haluan ainoastaan leikkauksen enka varjaa tukkaani.

Vierailija
27/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on ainakin minulle alle 160-senttiselle apua, että istuimen jalkaosan saa nostettua. Silloin ei killu pelkästään niskan varassa eikä luisu tuolilta alas.

Niska takakenossa istuminen on kyllä epäluonteva ja ikävä asento, vaikkei olisi kovaa lavuaarin reunaa takana. Testasin juuri tässä sohvalla.

Vierailija
28/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen. Asento muuutenkin epämukava. Itse olen suht pitkä 180cm. Johtuiskihan siitä osittain?! Niskaa painaa se altaan reuna ja jotenkin joutuu jännittämään niskaa ja selkää.

Minä olen 160 cm ja yhtä lailla on tukala olo. Otan vielä vanhanaikaisesti permanentteja ja siinä pesupaikalla joutuu olemaan melko pitkään aineiden poispesun ym. aikana. Pää on aivan tunnoton istunnon jälkeen,

Vierailija
29/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kolme vuotta Aasiassa, pienissä ostaripartureissakin oli yleensä sellainen pesupaikka jossa oltiin makuulla ja pää rennosti suoraan altaan päällä. Paremmissa paikoissa pesutapahtuma oli kunnon hieronta monine vaiheineen, myös niska ja hsrtiay hierottiin. Ei pitkään, mutta rentouttavasti.

On ihan eri asia maata mukavasti kuin roikkua niskan varassa siinä mutkassa.

Mutta Suomessa ei osata vaatia ja silti maksetaan maltaita. Tässäkin ketjussa ehti jo nää "peskää kotona jos ei kelpaa". Värjäystä on vähän paha pestä kotona...

Täytyy pystyä olemaan ilman värjäystä. Värjäys on wt.

Vierailija
30/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanahan on nimenomaan luonnoton asento, eli istuma-asennossa niska on takakumarassa ja katse kohti kattoa. Koettakaa jos saatte ojentaa jalat ihan eteen ja jalkojen alle reilusti jotain alle, että asentonne olisi huomattavasti makaavampi. Tuolit, jossa saa jalkaosan ylös, on ihan parhaita. Mäkin olen monessa paikassa kituutellut, kun ei kaikkia tuoleja siihen asentoon saa. Miettikää nyt, miltä näytätte sivusta päin katsottuna, kehonne on kun portaikko. Se ei ole luonnolinen asento... Eli korjatkaa asentoa sieltä, mistä pesupaikalla voi korjata, eli jaloista. Ehkä myös se, että altaan 'kuoppa' on lähempänä hartioita voi auttaa, ettette roiku kallo altaan reunassa kiinni.

Vierailija
31/52 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä mulla auttanut, vaikka on kuinka säädettävä ja hierova tuoli ja jalkopään saa nostettua ylös, silti aina niskalle tosi epämukavaa. Ja kokemuksen epämukavuuden kruunaa kun lisäksi nykyään tehdään vielä aina sitä iljettävää päähierontaa, ja olen niin nössö, etten kehtaa sanoa, etten halua sitä :D

Vierailija
32/52 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei yhtään löydy koko suomesta.Kyllä olisi kysyntää ja menijöitä.Maksaisin vaik enemmmän.

Vierailija
33/52 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla menee aina takaraivo ja niska ihan tunnottomaksi kun istun siinä ja se on todella kamala tunne. Mun kampaaja tykkää vielä hieroa aika pitkään hoitoaineen vaikuttaessa ja mä en osaa siinä kohtaa ajatella kuin että pääsis jo äkkiä ylös tästä 😟

Vierailija
34/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on kyl kumma ettei kunnon pesupaikkoja ole.Sellasia kidutudtuoleja vaan.Viimeksi meni pää ihan puutuneeksi ja kotiin mennessä meinasin pyörtyä.

Vierailija
35/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin että kukaan muu ei kärsi näissä tuoleissa. Jotenkin lohduttavaa että en olekaan ainut.

Vierailija
36/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Nattarissa oli hyvin muotoiltu pesuallas noin 28 vuotta sitten, kun siellä kävin. Tuskin on siellä kampaamoja enää. En mennyt uusiksi, kun permanentista ei tullut riittävän kihara.

Vierailija
37/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Nattarissa oli hyvin muotoiltu pesuallas noin 28 vuotta sitten, kun siellä kävin. Tuskin on siellä kampaamoja enää. En mennyt uusiksi, kun permanentista ei tullut riittävän kihara.

Korjaan, kampaamo oli Kangasalan puolella. Mutta kun siitä on noin paljon aikaa, tuskin siellä enää edes on.

Vierailija
38/52 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei oo missään esim. hesassa.Pitääkö lähteä thaimaaseen asti? Joku kampaaja vois nyt vastata tähän tää on niin yleinen ongelma.Tiedä 4 kaveria jotka ei enää käy värjäämässä.

Vierailija
39/52 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tallinnassa?

Vierailija
40/52 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne eivät tee niin, että vain tuoli on säädettävä ja pesuallas pysyy paikallaan? Ei tarvitsisi pelätä sitä liikettä koko ajan, että milloin pesupaikka nytkähtää alta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi