Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehetkin oikeasti ajattelee ja tuntee. Mummi, äiti ja isosisko opettivat muuta, joten luulin pitkään toisin. :O

Vierailija
23.01.2018 |

Isäkin antoi sitä esimerkkiä, koska isä oli aina hiljaa. Tai sitten isä ärisi ja huusi kun hänellä hermo meni. Ja se hermo meni päivittäin. Isä ei jutellut ikinä oikein mitään. Uutisista mölisi rankan kuuloisia mielipiteitä monesti ja riiteli äidin kanssa. Jos uskaltauduimme lapset olemaan jotain mieltä, olimme väärässä ja typeriä tai vaihtoehtoisesti koko mielipiteitämme ei kommentoitu mitenkään. Isä ja äiti kokevat olleensa täydellisiä vanhempia, antaneensa lapsille kaikkensa. En syytä heitä, jokainen tekee virheitä.

Mutta noista kokemuksista luulin aidosti, että miehet eivät vaan ajattele kuten naiset ajattelevat. Äiti kuunteli minua ja siskoa sentään välillä ja jopa keskustelimme tai ainakin yritimme. Tiesin äidin pystyvän ajattelemaan ja prosessoimaan asioita. Isä tuntui olevan jumiutunut kivikautisiin ajatuksiinsa, jotka huusi aina läpi. Isoisä ja pappa olivat hyvin saman tyylisiä.

Koulussakin luokan pojat tuntuivat olevan pelkkä mölisevä apinalauma, joka ei ajattele. Vasta lukiossa aloin saada miespuolisia kavereita, joiden kanssa keskustelimme. Sitten aloin vähitellen olla sitä mieltä, että miehet ovat ihan yhtä kyvykkäitä ajattelemaan kuin naisetkin. Tämä oivallus on todellakin tehnyt elämästäni parempaa. Se myös auttaa ymmärtämään aikuisena sukuni miehiä. Nykyään tiedän, että vaikka isä olikin pääasiassa hiljaa, hän silti ajatteli ja tunsi koko ajan. Harmillista vaan, etteivät he lähes koskaan tuo ajatuksiaan ja tunteitaan ilmi. :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän miehet ovat tehneet lähes kaikki tekniset keksinnöt jos eivät ajattele mitään?

Täytyy sanoa että ajattelutaidosta ei kyllä ensimmäisenä tule mieleen tekniset keksinnöt.

Vierailija
22/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän miehet ovat tehneet lähes kaikki tekniset keksinnöt jos eivät ajattele mitään?

Johtuisikohan se vaikka siitä, että tytöt eivät pitkään aikaan päässeet edes kouluun?

Tyttöjen oikeus koulunkäyntiin on asia, josta pitää lyödä rumpua yhä, vuonna 2018.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että ajattelutaidosta ei kyllä ensimmäisenä tule mieleen tekniset keksinnöt.

Öh miten joku voi luoda keksinnön ilman ajattelua? Sehän on ajattelun kehittynein muoto. Ratkaista ongelma, jota kukaan muu ei ole ratkaissut aiemmin

ohis

Vierailija
24/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista että tuosta minkälainen luonne isän on ollut on tehty koko sukupuolta koskeva päätelmä. Ei minulla ole moinen koskaan käynyt mielessäkään, ehkä sen takia että olen aina lukenut kirjoja paljon, katsonut telkkaria ja mikä tärkeintä, itse ajatellut paljon. En ole pitänyt minkäänlaisena mahdollisuutena että joku ei ajattele tai tunne, sama kuin kuvittelisi että joku ei hengitä.

Vierailija
25/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisikohan se vaikka siitä, että tytöt eivät pitkään aikaan päässeet edes kouluun?

Tyttöjen oikeus koulunkäyntiin on asia, josta pitää lyödä rumpua yhä, vuonna 2018.

Mennään jopa niin pitkälle, etteivät pojat vuorostaan pääse kouluun. Tasa-arvo tosiaan etenee ja kuittaa saamisiaan.

Vierailija
26/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo taas naisen ajattelusta ennemmän kuin tuhat sanaa...

Miehen ajattelun tulos teflon, internet ja aurinkopaneeli.

Naisen ajattelun tulos on yleensä riita.

M

Vierailija
27/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli kyllä äkkipikainen mutta ei väkivaltainen. Hän oli turvallinen. Touhusin hänen kanssaan paljonkin. Kävin mm. pilkillä. Taisi myös puhua tunteistaan ja oli muutenkin puhelias. Harmi vaan, kun kuoli ollessani 16 vuotias. Silti opin ajattelemaan miehiä tuntevina ja herkkinä vasta saadessani ensimmäisen poikani. Jotenkin maailmani aukesi tajuamaan että jokaisessa miehessä asuu se pieni poika joka tarviaa kuuntelijaa, läheisyyttä ja tukea. Myös että miehet osaavat myös ajatella.

Oma mieheni on herkkä vaikka ei sitä juuri osaa näyttääkään. Paremmin voisi puhua tunteistaan ja ajatuksistaan eikä lukkiutua miesmäisesti oman pääkopansa sisään. Se jopa loukkaa minua, kun sisäisesti ajattelen miksi hän ei voi minuun luottaa niin paljon. Ei vaan osaa puhua kun ei heillä ole kotona mistään puhuttu tai edes riidelty. Olen keskustellut tästä mieheni kanssa.

Vierailija
28/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla noin ulalla?

Se on helppoa jos lapsuuskodissa on mielisairaita tai muuten outoa käytöstä jota ei kukaan selitä lapselle ja muut kontaktit on vähäisiä kuten maaseudulla voi olla.

Ennen ei ollut myöskään nettiä ja keskustelupalstoja, joista voi saada oikaisua liian omituisiin kokemuksiin.

Vierailija
29/29 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ennen tajunnut miesten olevan yhtä herkkiä kuin naiset, ennen kuin sain pojan. Se on kyllä todellinen diunaus saada eri sukupuolta oleva lapsi, se avaa ymmärrystä toisten maailmaan. Varmasti toisinpäinkin, luulen että miehet alkavat nähdä naiset muutakin kuin seksiobjekteina tullessaan tytön isäksi ja alkavat havaita maailmaa naisten näkökulmasta.

Silti... mun on todella vaikeaa yhä muistaa, että niillä miehillä, joita himoitsen seksuaalisesti, on tunteet. Se nais-mies-asetelma sotkee sen ymmärtämistä jostain syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä