Ottaa päähän, ettei ole ollut tarpeeksi kylmää pakastimen sulatukseen!
Pakastin on sellaisessa kunnossa, että varmasti veisi lähemmäs kaksi tuntia tai ylikin, että on jäät sulaneet ja pakastin jäähtynyt takaisin tarpeeksi viileäksi.
Ei pakastimen sisältö kestä olla montaa tuntia tällaisissa pikkupakkasissa.
Kommentit (29)
Uusavuton täällä vähän kyselee kun ei ole koskaan tullut tuota tehtyä. Asun kerrostalossa jossa ei ole parveketta. Minulla ei myöskään ole kylmälaukkua tai kylmäkalleja. Miten siis pidän pakasteet kunnossa sulatuksen ajan? Vai pitäisikö minun käyttää kaikki loppuun sieltä ja sitten sulatan? Jääkaappiin on myös ilmestynyt jäätä taakse joten sekin pitäisi sulattaa kait.
Sulatin tänään pakastimen, meni 4h. Ulkona lämpötila nousi siinä ajassa -13c -> -5c.
Pakasteet edelleen umpijäässä, kun laitoin ne takaisin pakastimeen.
Voi sen sulattaa vaikka kesällä kun eristät ne pakasteet hyvin. Ne ei mee muutamassa tunnissa miksikään. Kuumaa vettä kattiloissa tyhjään pakastimeen sulattaa nopeasti kuten jo mainittiin.
Mä sulatin just tänä aamuna kun oli sopivasti vapaapäivä. Herkimmät tuotteet laitoin kylmälaukkuun tiiviisti ja kylmäkalleja runsaasti, mehut ja marjasoseet ihan muovikassissa portaille. Ulkona pakkasta n. - 15 astetta. Olivat ulkona noin puolitoistatuntia, sillä sulatus käy nopeasti kun laittaa pari kiehuvalla vedellä täytettyä astiaa viideksi minuutiksi pakastimen sisään. Sen jälkeen lähtee huurrekerros kevyesti irti. Sitten pesu ja kuivaan huolellisesti, annan olla noin 10 minuuttia avoinna, jonka jälkeen kansi kiinni ja pakastin päälle. Kun mittari näyttää n. - 20 astetta niin kamat sisään. Ikinä ei ole tuotteet maistuneet pahalta.
Mä luulen, että ap vaan kuvittelee makumuutokset jos pakasteiden lämpötila pakkasen puolella vaihtelee muutaman asteen. En usko, että huomaisi, jos ei tietäisi pakastetuotteen olleen pari tuntia - 15 asteessa - 22 sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sulatetaan parhaillaan. -11 ulkona ja sulatukseen mennyt nyt 2-3 tuntia, kohta valmis. Ei nuo ruuat mene miksikään tuolla ulkona.
Itse sulatin myös tänään pakastimet. Hyvin sain jäisenä takaisin. Hiustenkuivaaja nopeuttaa paljon.
Just eilen sulatin pakkasen. Tuotteet kylmälaukkuun ja parvekkeelle ja jo pahasti jäätynyt pakastin sulamaan 6h (en jaksanut kokeilla mitään kattilakikkoja tai muita nopeuttamaan). Mitä niille muka tuolla ulkona kävisi?
Jos sulatatte hiustenkuivaajalla, muistakaa ehdottomasti muistaa laittaa pakastin pois päältä tai kompressori/termostaatti saattaa mennä rikki.
Vierailija kirjoitti:
Uusavuton täällä vähän kyselee kun ei ole koskaan tullut tuota tehtyä. Asun kerrostalossa jossa ei ole parveketta. Minulla ei myöskään ole kylmälaukkua tai kylmäkalleja. Miten siis pidän pakasteet kunnossa sulatuksen ajan? Vai pitäisikö minun käyttää kaikki loppuun sieltä ja sitten sulatan? Jääkaappiin on myös ilmestynyt jäätä taakse joten sekin pitäisi sulattaa kait.
Mä sulatan pakastimen kerran vuodessa keväällä. Se on silloin tyhjä, en säästele pakasteita vuositolkulla, vaan käytän ne.
Miksi sinä alat haukkua ihmisiä?