Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua huolestuttaa kun 13-23 vuotiaat nuoret eivät ole tuöelämässä

Vierailija
23.01.2018 |

Toista oli minun nuoruudessani, silloin mentiin töihin jo 13-vuotiaana.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ihan kivasti.

Ravintola-ala

Vierailija
2/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lasten ei ole pakko tehdä työtä. Itse olin jo 23 vuotiaana tehnyt 10 vuotta töitä, osin koulun ohessa ja osan ihan täyspäiväisesti, mutta mitään siitä ei lasketa minun eläkkeeseeni, vaikka maksoin verot ja eläkemaksut palkastani.

Olkaa taas kermikset kateellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuon ikäiset voi mennä töihin?

Vierailija
4/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Koulun penkeillä istuu pakotettuina paljon nuoria, joilla ei ole kykyä eikä kiinnostusta derivaattoihin, ruotsin kieleen, biologian nippelitietoon jne, jota he tuskin koskaan tulevat elämässään tarvitsemaan.

Olisi kaikille parempi, niin heille itselleen kuin niille oppimishaluisille, joita he turhautuneina häiriköivät, että heidät voitaisiin osoittaa johonkin sopivaan, vähän koulutusta vaativaan työhön maa- ja metsätaloudessa tai teollisuudessa. Näin he saisivat työkokemusta, joka ehkäisisi tehokkaasti heidän syrjäytymistään tulevaisuudessa.

Korvaukseksi riittäisi ruoka ja majoitus, onhan saatu oppi ja kokemus itsessään arvokasta pääomaa. Jo tämäkin olisi tervetullutta säästöä heidän (useimmiten vähäosaisille) perheilleen.

5/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun ohessa aloin tekemään töitä joskus 12v:nä 

Nyt sairaslomalla hajonneista käsistä.

Vierailija
6/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio mennä töihin, joten ihan turhaan kannat huolta.

Vierailija
7/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Koulun penkeillä istuu pakotettuina paljon nuoria, joilla ei ole kykyä eikä kiinnostusta derivaattoihin, ruotsin kieleen, biologian nippelitietoon jne, jota he tuskin koskaan tulevat elämässään tarvitsemaan.

Olisi kaikille parempi, niin heille itselleen kuin niille oppimishaluisille, joita he turhautuneina häiriköivät, että heidät voitaisiin osoittaa johonkin sopivaan, vähän koulutusta vaativaan työhön maa- ja metsätaloudessa tai teollisuudessa. Näin he saisivat työkokemusta, joka ehkäisisi tehokkaasti heidän syrjäytymistään tulevaisuudessa.

Korvaukseksi riittäisi ruoka ja majoitus, onhan saatu oppi ja kokemus itsessään arvokasta pääomaa. Jo tämäkin olisi tervetullutta säästöä heidän (useimmiten vähäosaisille) perheilleen.

Juuri näin! Tytöt voisi vielä pakkonaittaa varakkaille vanhemmille herrrasmiehille.

Vierailija
8/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes osaa sanoa, onko aloitus trolli vai ei....