Oletko läski, vaikuttaako syömiseesi kotoa tulleet ruokatavat?
Mulla alkuun, kotona tiukkaa ja olin läski. Sitten hölläsin ja nyt taas kaunis pulmunen :)
Kommentit (4)
Vaikutti.
Muttei syömiset, vaan fakta, että isä ja äiti oli molemmat läskejä.
Ja kun kattoo mun syntymä kuvia - 1v, niin voin sanoa ettei mun syömiset ole kyllä musta alkujaan läskiä tehny.
Olen läski ja uskon sen vaikuttaneen, että lapsena oli pakko syödä enemmän kuin halusi ("lautanen tyhjäksi") ja sitä ihannoitiin kun oli kova ruokahalu. Omien lasteni kanssa olen pitänyt huolen, että aina saa jättää syömättä ja aina saa sanoa, että "yäk, en tykkää enkä halua".
Olen, mutta kotoa ovat jääneet ne terveellisemmät tavat, esim. ei karkkia joka päivä, ei sokerimuroja vaan parempi aamiainen, hedelmiä ja vihanneksia jne.
Huonommat ruokatottumukset kehitin kyllä ihan opiskeluaikana, kun tuli syötyä pikaruokaa ja kermakastikkeita itse väsäten. Nykyään menee liikaa suklaata, vaikka pääateriat ovatkin selkeää ruokaa, ei mitään höttöä eikä koskaan pikaruokia allergioiden vuoksi.
Olen läski ja vaikuttavat, mutta eivät negatiivisesti vaan syön hyvin. Kiire ja pitkät työpäivät aiheuttavat taas huonoja tapoja.
Sinkkumies