Meinasin nauraa ääneen. Otsikko IL: Nyt herkutellaan merimiespihvillä
Kouluaikojen kaikista inhottavin inhokkiruoka! Jotain rajaa otsikointiinkin, IL! Järkyttävä ruoka...
Kommentit (9)
Joo. Oikea otsikko olisi ollut: nyt herkutellaan naudan lihaksilla!
No älä nyt luule että koulussa saa kunnon ruokaa.
Merimiespihvi on herkkua!
Sitä pettymyksen määrää yläkoulussa, kun tätä ruokaa oli ensimmäisen kerran ruokalassa ja kyseessä ei ollutkaan mikään jauheliha- tai kalapihvi, vaan vetinen perunalihapata.
Sitten ap,olet syönyt harvinaisen huonosti vaömistettua merimiespihviä. Tämähän on herkkuruoka,kunnolla tehtynä😂
Vierailija kirjoitti:
Sitä pettymyksen määrää yläkoulussa, kun tätä ruokaa oli ensimmäisen kerran ruokalassa ja kyseessä ei ollutkaan mikään jauheliha- tai kalapihvi, vaan vetinen perunalihapata.
Just näin. Jos joku kykenee herkuttelemaan perunalihapadalla, niin vapaasti minun puolestani, mutta ei sitä tarvii pihviksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Jos joku kykenee herkuttelemaan perunalihapadalla, niin vapaasti minun puolestani, mutta ei sitä tarvii pihviksi sanoa.
Minä tein ruoan naudan sisäfileestä, jonka huolellisesti perkasin siistiksi. Oli hyvää.
ohis
Pari vuotta sitten työmatkalla lounaalla oli lindsrömin pihvejä. Meinasin lähteä muualle syömään maistamatta, kun koulumuistot pukkasivat pintaan enkä muutenkaan pidä punajuuresta. Vaan nehän olivat todella hyviä. Aivan kuin merimiespihvi, kun se tehdään hyvin.
Koulussa tuo taisi olla tehty jauhelihasta ja uunissa haudutettua ilman olutta. Tosiaan oli hirveää.
Meillä tuo on aina tehty naudan paistista, haudutettu padassa ja lisätty 1. olutta. Ihan järjettömän hyvää ruokaa. Tehdään parin kuukauden välein.
En ookaan muistanut tehdä tätä herkkua pitkään aikaan, kiitti muistutuksesta, ap!