Virolaiset lähtevät Suomesta: Syynä junnaavat palkat ja työttömyys
Että näin https://www.verkkouutiset.fi/virolaiset-lahtevat-suomesta-syyna-junnaav…
Vaikka toisaalla on ulinaa kun ei löydy työntekijöitä ja työvoimapula vaivaa, väittää Baronan toimitusjohtaja Minna Vanhala-Harmanen: ”Osaavien työntekijöiden pula vaivaa ympäri Suomea” https://www.hs.fi/talous/art-2000005525883.html
Kommentit (10)
Plääplää paskaa suoltaa tuokin eukko. Oiskohan totuus nyt vaan se että liian alhainen palkka ei kannusta tekemään töitä kun sillä ei edes elä ? Tuet kannattaa enemmin ottaa.
Eli puolalaiset, slovakit ja bulgaarit tekevät samat työt vielä halvemmalla, virolaisille ei enää löydy Suomesta töitä.
Vierailija kirjoitti:
Viro alkaakin pikkuhiljaa muuttua ihannemaaksi.
Baronan pomo voisi soitella minulle vaikka heti. CV:ni löydätte järjestelmästänne. Sanoivat viimeksi soittavansa heti jos minulle sopivaa työtä löytyy. No ei ole soittoa kuulunut. Itse saa hakea ja odotella.
eiköhän kaikki joilla viimeisin työsuhde oli yli 2kk sitten mene suoraan roskiin
Tervemenoa, virolaiset. Lähteekö ne nyt Saksaan töihin vai minne?
Jos verrataan työteliään ihmisen tulotasoja maiden välillä, niin kyllä sen uuden auton saa Virossa jo jokseenkin samalla työmääräällä kuin Suomessa. Auton perushinta plus ALV (20 vs. 24%) ja autovero, käyttömaksu, käyttövoimavero.
Sitten vielä paljon pieniä, mutta tärkeitä asioita:
Rakennuslupa Keski-Virossa 50€ ja sai saman tien,
Rakennuslupa Tuusulassa noin 800€ pitäen sisällään ****tuilua ja hammasten kiristystä.
Suomessa on hyvä olla lähinnä työttömänä ja sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa, virolaiset. Lähteekö ne nyt Saksaan töihin vai minne?
Takaisin viroon
Vierailija kirjoitti:
Eli puolalaiset, slovakit ja bulgaarit tekevät samat työt vielä halvemmalla, virolaisille ei enää löydy Suomesta töitä.
näillä ei ole kielitaitoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näillä ei ole kielitaitoa
Niin kuin sillä ois sitte ollu virolaistenkaan kanssa mitään merkitystä.
"On-on" ja" ei-ole" on riittänyt jo vuosikymmeniä kielitaidoksi raksalla.
Viro alkaakin pikkuhiljaa muuttua ihannemaaksi.
Baronan pomo voisi soitella minulle vaikka heti. CV:ni löydätte järjestelmästänne. Sanoivat viimeksi soittavansa heti jos minulle sopivaa työtä löytyy. No ei ole soittoa kuulunut. Itse saa hakea ja odotella.