Nyt kyllä sapettaa!!!!! Vinkkejä, kohtalontovereita kaipailen.
On aivan pakko purkaa mieltäni tänne.
Tilanne siis seuraavanlainen; Poikani (kohta 3v) kummitädillä (lapsuudenystäväni) on kolme muuta kummilasta poikani lisäksi (poikani oli eka) joista yksi on ystäväni veljentytär.
Hän on aina pitänyt yhteyttä ja käynyt meillä kylässä monta kertaa viikossa joskus jopa melkein päivittäin.
Nyt hän ei ole pitänyt yhteyttä meihin kohta kolmeen kuukauteen. Ei puhelinsoittoa, ei tekstaria ei mitään. Näimme hänet poikani kanssa viimeiksi hänen synttäreillään helmikuun alkupuolella. Sen jälkeen yritin hänelle soittaa helmikuun loppupuolella pariin otteeseen mutta ei mitään reaktiota mihinkään. Tämä vaikutta mielestäni aika kummalliseslta.... Muutenkin se on melkein aina ollut minä joka olen soitellut ja ns " ottanut ensimmäisen askeleen" . Kummallista eikö.....???
Nyt ajattelin etten ota häneen mitään yhteyttä kun hän ei kertakaikkiaan noteeraa puhelinsoittojani eikä muutakaan. Vaikutta ihan siltä, että hän ei kummipojastaan enää välitä pätkääkään.
Mitä mieltä olette tästä koko jutusta ja mitä te tekisitte jos olisitte " minun housuissani" ??
Kiitos vastanneista ja aurinkoista pääsiäistä kaikille!
P.S En tiedä itkäkö vai nauraa koko asialle. Eniten käy sääliksi poiaani jonka kummiseäkin on vielä pahempi tapaus (ei ole poiaa nähnyt kun muistaakseni viime kesäkuussa).
Kommentit (4)
Juuh ihan tuttua meillä ihana samalainen tilanne ,Kaksi kertaa sanonut asiasta Kummitädille niin toteaa tekstiVIESTILLÄ Että kai tarviisi tehdä jotain??!!Voi ju.... sanon tohon ,Miksi mun AINA pitäisi olla se joka pitää YHTEYTTÄ!!!Minun raskas ratkaisu edessä että aion kysyä Lisäkummia ,On tosi surullinen olo tähänkö päättyy kuuden vuoden ystävyys?Tällä kummitädillä ei ole EDES kummilapsia en ymmärrä miksi ?ja en varmaan saa koskaan vastausta :( ,Voimia sinulle uskotaan että tosiystäviä löytyy(kummitätejä),Olisiko sinulla ketään ystävää jota voisit kysyä kummiksi??siis Korjaus tällä kummitädillä ei siis ole muita Kummilapsia :(
...jos haluat kokeilla kuinka kauan kestää ennenkuin yhteydenotto tapahtuu toisen toimesta, voit varmasti olla tekemättä mitään. Jos haluat, että tämä ihminen osallistuu lapsesi elämään, niin voisit alkaa kyselemään häneltä kuulumisia...
Mulla on ainakin tosi tavallista (valitettavasti), että yhteydenpito unohtuu välillä pitkiksikin ajoiksi. Varsinkin sellaisiin ihmisiin, joiden elämäntilanne on täysin toinen (esim sinkku, ei lapsia). On vaan omassa elämässä niin paljon meneillään... Ja vaikka se on niin pikku juttu soittaa toiselle ja kysellä kuulumiset, niin välillä se vaan tuntuu tosi ylivoimaiselta.
T: MrsH
Ensinnäkin, kiitos laivamuija lohdutuksesta. Olen miettinyt sitä lisäkummi juttua ja päättänyt ottaa yhden lisäkummin. Eihän siitä haittaakaan ole jatkossa.
Ja sitten MrsH:n viestin kommentointi.
MrsH:
...jos haluat kokeilla kuinka kauan kestää ennenkuin yhteydenotto tapahtuu toisen toimesta, voit varmasti olla tekemättä mitään. Jos haluat, että tämä ihminen osallistuu lapsesi elämään, niin voisit alkaa kyselemään häneltä kuulumisia...Kuten yritin jo aluperäisessä viestissäni kertoa niin olen useampaan otteeseen soitellut mutta eipä vastaa puhelimeen tai katkaisee puhelut eikä otaa minkäänlaista yhteyttä takaisnpäin. Minusta tosi ihmeellistä enkä itse ikinä tee niin. Jos en ehdi vastata niin soitan/laitan viestin perään tyyliin " Oliko sinulla jotain tärkeää???"
Mulla on ainakin tosi tavallista (valitettavasti), että yhteydenpito unohtuu välillä pitkiksikin ajoiksi. Varsinkin sellaisiin ihmisiin, joiden elämäntilanne on täysin toinen (esim sinkku, ei lapsia). On vaan omassa elämässä niin paljon meneillään... Ja vaikka se on niin pikku juttu soittaa toiselle ja kysellä kuulumiset, niin välillä se vaan tuntuu tosi ylivoimaiselta.
T: MrsH
Ok, elämäntilanne kummilla on erilainen, on sinkku, käyt töissä (ei täyspitkiä päiviä) ja harrastaa musiikkia. Minusta ´niin kiire ei voi ikinä olla ettei ehtisi minuutin verran urata aikaansa tekstariin/puhelinsoittoon ja kysellä kuulumisia.
Ehdin minäkin pienen pojan työssäkäyvänä / opiskelevana äitinä pitää ihmisiin yhetyttä.
Jotain positiivista sentään on tämänkin sarallatapahtunut. Ajattelin antaa hänelle yhden mahdollisuuden vielä ja soitin eilen iltapäivällä. Tietenkin lyötiin luurua korvaan mutta..... noin kolemn tunnin päästä tuli viesti. Täytynee kait osoittautau itse fiksummaksi ja sóitella hänelle tänään uudestaan. Katostaan miten käy... vastaako vai löydäänkö luuria korvaan taas.
Tuli vain mieleeni, että miksi muuten löisi luurin korvaan. ellie sitten ollut paha paikka, eikä voinut vastata.
Tiedästkö siis, että olisi tapahtunut jotain, mistä tämä henkilö olisi voinut loukkaantua niin, ettei halua pitää yhteyttä? Jos on, niin minusta myös sinun velvollisuutesi olisi todellakin selvitellä tilannetta. Vaikeaa tosin, jos toinen ei vastaa tai lyö luurin korvaan.
Toivottavasti saatte kuitenkin yhteydet taas pelaamaan!