Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia kuulla sydämen syke korvassa?

Vierailija
22.01.2018 |

Verenpaine ei ole korkea, pikemminkin päinvastoin. Kun jännitän hartialihasta, niin ääni voimistuu. Olen kuullut jo lapsena, aina kun menin nukkumaan niin kuulin selkeästi " nak , nak" toisessa korvassa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuuluu, ei koko aikaa

Vierailija
2/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee joku infektio korvien verisuonistossa. Yleensähän korvat rupeavat joskus soimaan lyhyissä pätkissä, jos syö kunnon pitkiä antibioottikuureja, kun verisuonistossa mikrobeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan minäkin kuulen, mutta en läheskään aina. Tähän tosin liittyy sykkeen nousemista esimerkiksi liikkuessa. 

Vierailija
4/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen joskus, riippuen asennosta, ja sykkeen voimakkuudesta. En ole ikinä huolestunut. Pitäisiköhän?

Vierailija
5/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan mennessä joskus kuulen. Lakkaa yleensä kun vaihtaa asentoa. 

Vierailija
6/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus niin peloissani että kuulin sydämen jysähtelyt, ei normitilassa tapahdu.

Vierailija
7/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuulen juuri nukkumaan mennessäni. Makuuasennossa syke sitten hiljenee sen verran, että lakkaa kuulumasta. Päivisin en sitä kuule, ellen vedä kauheaa intervallia.

Vierailija
8/27 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen vasemmassa korvassa usein, riippuu asennosta. Jos sitä alkaa tarkkailla, niin siihen kiinnittää huomiota enemmän. Kuulen myös päässä yleisesti pulssin jos esim. juoksen tai harrastan liikuntaa. Joskus kuuluu muuten vaan jos lihakset on jumissa. Mulla on ollut näin aina, joten en jaksa huolestua. Joskus luulen että viereisellä rakennustyömaalla hakataan niitä juttuja maahan, kunnes tajusin että ääni tulee omasta päästä.

Vierailija
9/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla kokemusta?

Vierailija
10/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla kokemusta?

No eikö tuossa yläpuolella ole jo aika monta kellä on kokemusta. Montako niitä pitäisi olla?

Vierailija
11/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulen aika usein. En voi nukkua siten, että peittoa on ollenkaan korvan päällä koska tällöin syke aina saa peitonkin (kait?) kahisemaan. Minulla on tietääkseni ihan normaali verenpaine. En tiedä pitäisikö tästä huolestua vai ei? Samaa ollut kuitenkin ihan pienestä pitäen.

Vierailija
12/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon oireita päässä lapsuudesta asti, etten jaksa oikeastaan olla enää huolestunut. Korvassa on tinnitusta sydämen tahtiin aika-ajoin, koen myös asentohuimausta esim. nukkuessa ja sen lisäksi on aurallista, invalidisoivaa migreeniä. Sitten on myös ortostaattinen hypotensio ollut lapsuudesta asti.

Kukaan ei ole osannut selittää, mistä oireet johtuvat. Musta on otettu magneettikuvaus ja ei ole kasvaimia tai mitään, mistä pitäisi huolestua. Verisuonien laadutkin ovat hyvät. Rehellisesti olen väsynyt selvittämään näiden oireiden syytä, tuntuu niin toivottomalta. Kai näiden kanssa on vain opittava elämään.

Muiden kokemuksia olisi kans kiva kuulla.

Vierailija
13/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kuulen eli kokemusta on.

Vierailija
14/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs onko normaalia tuntea sydämen syke silmämunassa?

Vierailija
15/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on enemmän semmosta kohinaa joka voimustuu ja heikkenee aaltoina.

Vierailija
16/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä kuuluu. Jos hartiat on jumissa niin  se kuuluu enemmän. Ei ole korkea verenpaine.  Riippuu asennosta.

Vierailija
17/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuului vuoden ajan jokainen sydämen lyönti korvassa niin kuin olisi kuunnellut vauvan sydänääni dopplerilla. Sitten se vaan loppui. Luulen että sikahuono patja veti kropan jumiin jotenkin. Ja stressi.

Vierailija
18/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Käytettiin teiniä asian tiimoilta lääkärissä (oli muutakin asiaa) ja lääkäri sanoi, että on normaalia.

Vierailija
19/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs onko normaalia tuntea sydämen syke silmämunassa?

Onko sinulle tullut verenpurkaumia silmiin? Onko verenpainetta? Liikutko? Juotko paljon kahvia?

Vierailija
20/27 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuuluu sukelluksissa.