Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mun aina pitää masentua!?

Vierailija
22.01.2018 |

Huomaan taas miten alkaa olla masentunut olo. Olen koko ikäni ollut tällainen, että vähän väliä mieli maassa ja masentaa.
Miksi ei voi olla iloinen ja tyytyväinen elämään, miksi aina pitää olla tällainen itsesäälissä piehtaroija??

Nyt masentaa työttömyys, kaverittomuus, oma paska parisuhde, exän onnellinen parisuhde... Niin kauan kuin muistan, aina on ollut joku mikä masentaa.
Miten saada hyvä ja onnellinen olo? Sellainen, ettei märehtisi aina omia valintojaan ja on tyytyväinen elämään just sellaisena kuin se on.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät liikaa menneesdä ja mietit tulevaisuutta. Pitää elää hetkessä, mikä juuri nyt tuntuu hyvältä. Mä oon ollu syvissä vesissä. Nyt elän parasta aikaa. Heti kun huono ajatus tulee korvaan sen hyvällä ja mietin jotain positiivisuutta. Keskity siihen mitä sinulla on hyvin. Jos koko ajan murehdit mitä ei ole niin lähetät huonoa energiaa. Kuuntele eri taajuista musiikkia, aloita 432 hertsillä :)

Vierailija
2/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyky muuttaa asioita ympärilläs. Jos joku asia kuten parisuhde masentaa, tee jotain asialle. Puhu kumppanillesi ja etsikää ratkaisuja.

Negatiivisuudesta on myös hyvä pyrkiä eroon. Opettele arvostamaan asioita joita sulla jo on. Itse olen myös masentunut mutta silti yhä optimisti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kärsit oikeasti katkeruudesta (et siedä exän onnellisuutta) ja oman elämn omien harrastusten jne lon puuttesta. Ei ihme ettei ole kavereita. Itsekkin dumppaisin heti ihmisen jolla ei mitään muuta omaa kuin katkeruus.

katso peiliin pitkään ja hartaasti ja ala kehittämään elämän pienistä iloista elämä itsellesi. Niijoo ja estä exä yms kavereista facessa ettei tarvitse nähdä hänen elämästään mitään. Ota hieman vastuuta itsestäsi, ok?

Vierailija
4/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää keskittyä enemmän hyviin asioihin elämässäsi ja itsessäsi. Mieti mitä hyvää sinussa on ja vaali niitä puolia. Kaikessa ei tarvitsekaan olla hyvä.

Vierailija
5/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyky muuttaa asioita ympärilläs. Jos joku asia kuten parisuhde masentaa, tee jotain asialle. Puhu kumppanillesi ja etsikää ratkaisuja.

Negatiivisuudesta on myös hyvä pyrkiä eroon. Opettele arvostamaan asioita joita sulla jo on. Itse olen myös masentunut mutta silti yhä optimisti :)

Aina olen pyrkinyt muuttamaan niitä asioita ja ajattelemaan positiivisesti, mutta silti. Viimeiset 20v on ollut tällaista, että vähän väliä olen masentunut.

Huomaan, että vähänkin jos tulee jotain sellaista, ettei asia mene niin kuin toivoisin (esim. nyt tuo työttömyys), niin masennun.

Varmaan joskus 16-17-vuotiaana olen ollut viimeksi tyytyväinen elämääni niin, etten muista silloin olleeni masentunut. 18-vuotiaana sitten jo otinkin kourallisen lääkkeitä ja toivoin, etten enää heräisi...

Onkohan tämä jo jotain kroonista masennusta, kun aina vetää mielen maahan vaikka sillä hetkellä asiat olisikin ihan ok... Vai onko tämä vain mun perusluone.

ap.

Vierailija
6/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla ajattelua. Masennat itsesi omilla ajatuksillasi. Työttömyys, moni muukin on työtön ja se ei vähennä arvoasi ihmisenä. Mieti mitä voit tehdä asialle. Eksän parisuhde,et tiedä mitä ongelmia heillä on,turha ajatella muiden suhteita. Keskity omasi parantamiseen tai eroamiseen. Mieti mistä voisit hankkia kavereita? Moni muukin kärsii samoista asioista. Ei elämä aina ole helppoa tai kivaa.

Vierailija
7/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kärsit oikeasti katkeruudesta (et siedä exän onnellisuutta) ja oman elämn omien harrastusten jne lon puuttesta. Ei ihme ettei ole kavereita. Itsekkin dumppaisin heti ihmisen jolla ei mitään muuta omaa kuin katkeruus.

katso peiliin pitkään ja hartaasti ja ala kehittämään elämän pienistä iloista elämä itsellesi. Niijoo ja estä exä yms kavereista facessa ettei tarvitse nähdä hänen elämästään mitään. Ota hieman vastuuta itsestäsi, ok?

Exä ei ole koskaan ollut mun fb-kaveri juuri siitä syystä, kun olen yrittänyt suojella itseäni.

ap.

Vierailija
8/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttamalla ajattelua. Masennat itsesi omilla ajatuksillasi. Työttömyys, moni muukin on työtön ja se ei vähennä arvoasi ihmisenä. Mieti mitä voit tehdä asialle. Eksän parisuhde,et tiedä mitä ongelmia heillä on,turha ajatella muiden suhteita. Keskity omasi parantamiseen tai eroamiseen. Mieti mistä voisit hankkia kavereita? Moni muukin kärsii samoista asioista. Ei elämä aina ole helppoa tai kivaa.

Mä tiedän, että masennan itseni omilla ajatuksillani. Ajattelen aivan liikaa. :(

ap.

Vierailija
9/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan ja tee ahkerasti ja pitkäjänteisesti työtä oman henkisen kasvusi ja vahvistumisesi eteen. Se toimii ja kannattaa eikä ole vain hulluille. Jos tuntuu liian isolta ensiaskeleelta, voit aloittaa tutustumalla samantyyppisiin kotiläksyihin mitä terapiassa tehtäisiin ohjatusti ja terapeutin tuella itseksesi. Netistä löytyy paljon ilmaista aineistoa, kirjastosta voi etsiä kirjoja (tosin lähdekritiikkiä on osattava itsenäisessä tutustumisesa soveltaa, ettei haksahda huuhaaseen tai pahimmassa tapauksessa lahkoihin).

Tämä on yksi ihan hyväksi sanottu sivu:

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…

Vierailija
10/10 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina olen pyrkinyt muuttamaan niitä asioita ja ajattelemaan positiivisesti, mutta silti. Viimeiset 20v on ollut tällaista, että vähän väliä olen masentunut.

Huomaan, että vähänkin jos tulee jotain sellaista, ettei asia mene niin kuin toivoisin (esim. nyt tuo työttömyys), niin masennun.

Varmaan joskus 16-17-vuotiaana olen ollut viimeksi tyytyväinen elämääni niin, etten muista silloin olleeni masentunut. 18-vuotiaana sitten jo otinkin kourallisen lääkkeitä ja toivoin, etten enää heräisi...

Onkohan tämä jo jotain kroonista masennusta, kun aina vetää mielen maahan vaikka sillä hetkellä asiat olisikin ihan ok... Vai onko tämä vain mun perusluone.

ap.

Ei ole perusluonne. Se on joukko syvään juurtuneita ajattelutapoja. Koko elämän ajan voi oppia uusia tilalle.