Miksi ravintola-ala on sellaista kuin on?
Kommentit (6)
Ravintolan henkilökunta on duunissa kun muut on vapaalla. Väistämättä ravintola-alalla työskentelevän sosiaalinen elämä muotoutuu määrätynlaiseksi työajoista johtuen. Joku lounasruokala on ehkä poikkeus. Ravintola-ala on matalapalkkainen koska suurin kuluerä on palkat joten ne eivät voi olla yhtään korkeammat. Muuten kellään ei olisi varaa käydä ravintoloissa. Sellanen läpikulkuammatti. Aina kiire, aina mennään jaksamisen rajalla. Jos olen väärässä, kertokaa toki.
Miehinen paskantärkeys on typerää tuontitavaraa. Se karkottaa paljon työntekijöitä. Sellainen reilu kaikki järjestyy-asenne saisi olla normi.
Mua ärsyttää kun Face-kavereissani on baarin työntekijöitä, jotka haukkuvat koko ajan päivityksissään työtään ja asiakkaita ja mitä idioottimaista ne tällä kertaa sanoivat ja miten joku kehtaa tilata jotain korneja paukkuja jne. Siis jos hakeudut alalle jossa teet töitä humalaisten parissa, niin haloo, sitten olet töissä humalaisten parissa... Jos et kestä ilman haukkumista, niin vaihda alaa. Itsellä ainakin niin varovainen olo aina baarissa, ettei vaan tilaa "väärää juomaa" tai pyydä myyjää suosittelemaan mitään tai maksa jotenkin väärin tms. tms.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolan henkilökunta on duunissa kun muut on vapaalla. Väistämättä ravintola-alalla työskentelevän sosiaalinen elämä muotoutuu määrätynlaiseksi työajoista johtuen. Joku lounasruokala on ehkä poikkeus. Ravintola-ala on matalapalkkainen koska suurin kuluerä on palkat joten ne eivät voi olla yhtään korkeammat. Muuten kellään ei olisi varaa käydä ravintoloissa. Sellanen läpikulkuammatti. Aina kiire, aina mennään jaksamisen rajalla. Jos olen väärässä, kertokaa toki.
Ja kun muut on duunissa, niin baarien väki juo keskenään.
About 10 rafla-alan ihmistä tunnen ja 8 on vähintään alkon suurkuluttajia.
Ryyppäysajat on tietenkin outoja.
Tossa duunissa ei darrakaan paljon haittaa, jos ei sitten ole jossain hienostopuljussa.
Ravintolaelämä pyörii tiskin ja astioiden ympärillä.