Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan te muut työttömät heräätte, minä yleensä 11 jälkeen?

Vierailija
21.01.2018 |

Siinähän se tuli. Nukkumaan menen lähempänä kahta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisin yksin, varmaan tekisin noin. Mun "biologinen rytmi" on aamun torkku, illan virkku. Rakastan nukkua aamuisin piiiiitkään. Työttömän hommat voi tehdä mihin aikaan tahansa, vaikka silloin yöllä kahdelta.

Mutta koska lapset pitää saada koulutielle, herään klo 6.00. Tietty voisi mennä nukkumaan sitten uudestaan, mutta harvemmin tulee niin tehtyä, vaan siitä se päivä sitten alkaa.

Vierailija
2/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raskaana unenlahjani ovat todella hyvät. Nukahdan puolilta öin ja nukun puolille päivin. Lisäksi päiväunet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden ja kuuden välillä aamulla. Luksusta jos pystyy nukkumaan seiskaan. Kärsin unettomuudesta ja selkäkivuista, niin siksi ei pysty nukkumaan kuin muutaman tunnin pätkissä.

Vierailija
4/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä herään samaan aikaan kuin lapsetkin, kun lähtevät aamuisin kouluun. Loma-aikoina rytmini venyvät helposti vastaavaksi kuin aloittajalla.

Vierailija
5/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi aamulla 6.00, lähden ajoissa ajelemaan kaupalle ja katselen kun ihmiset hermona suhaa työpaikoilleen.

Vierailija
6/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön puolisoni herää siinä 6.30 kun kutsun aamupuurolle ja harvemmin menee enää uudelleen nukkumaan. Yhteinen arkirytmi.

Vierailija
7/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, vaan eläkeläinen, mutta rinnastan itseni kuitenkin työttömään sikäli, että voin päättää samalla tavoin itse aikatauluistani.

Minä herään joka aamu klo 7-8, oli sitten viikonloppu tai arki. Näin talvella on  mukava heräillä auringon sarastaessa, ja koska eläköitymisestäni on vasta vähän aikaa, on myös mukava todeta, että voin rauhassa ottaa toisenkin kupin kahvia ja katsella samalla, kun muut suuntaavat pihan poikki autoillensa tai läheiselle pysäkille aloittaakseen työmatkansa.

Vierailija
8/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näen laiskuutta täälläkin. Joutilaisuudessa on kaiken pahan alku ja juuri. Miksette ystävät hyvät tee töitä? Katso metsään ja näet niitä, katso lumikasoja ja näet niitä.

Sirkka-mummo, 77 v, eteläinen Helsinki

Vierailija
9/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä neljän jälkeen iltapäivällä. Useat taitavat päästä töistä samoihin aikoihin kun minä vasta heräilen. Valvonkin sitten jonnekin aamu kuuteen.

Vierailija
10/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon näen laiskuutta täälläkin. Joutilaisuudessa on kaiken pahan alku ja juuri. Miksette ystävät hyvät tee töitä? Katso metsään ja näet niitä, katso lumikasoja ja näet niitä.

Oletko Sirkka nyt sitä mieltä että minun pitäisi viedä huoltomiehiltäkin työt ja mennä tekemään heidän lumihommat ilmaiseksi mistä heille maksetaan palkkaa?

Vierailija
11/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 6.30 - 10 eli vaihtelee tosi paljon. 

Vierailija
12/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-12, ellei ole työhaastatteluita kuten huomenna ;) 

Vierailija
13/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään luonnostaan 9-10 välillä. Mielenterveys on paljon paremmalla tolalla nyt kun ei tarvitse joka aamu sotia luontaista rytmiäni vastaan.

Vierailija
14/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemältä yleensä.

Ja Sirkka-mummolle: puita ja lumikasoja näkyy kyllä, mutta samoin virkavalta, jos lähdemme porukalla toisten ympäristöä omin päin tuhoamaan.

Aika on muuttunut, mummoseni.

Vierailija
15/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hei sirkka/sinkkumies pyydä vähän konua kahviin/ota viinaa niin pääset hetkeksi pakkomieleestäsi kirjoittaa tyhmiä juttuja, joissa pääsääntöisesti pyrit haukkumaan työttömiä.

Raitis ilmakin on tärkeää!

Vierailija
16/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika siinä "Sinkkumies" nimimerkissä oli? Veikö ranskantauti tosiaan viimeisenkin järjen?

Vierailija
17/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vissiin se sama neropatti, joka haki siivousfirmaansa työkokeilijoita ketjutettuna. Omasta yksityisestä henkilörekisteristä, jossa oli työttömiä.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
18/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 6 joskus 4.30, toisinaan klo 7.

Vierailija
19/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole nähnyt yhtään laiskuutta vielä tässä ketjussa. Miten heräämisaika vaikuttaa ahkeruuteen tai laiskuuteen? Klo 11 heräävä voi saada valveillaoloaikanaan paljon enemmän aikaiseksi kuin klo 6 heräävä.

Mummosta on aika ajanut ohi, kun ei tajua, ettei nykyään vain mennä töihin, vaikka haluaisikin niin tehdä? Itse olen etsinyt työpaikkaa ihan ilmaistyöntekijänä (valtion työllistämismäärärahoilla), mutta silti en ole onnistunut löytämään työtä. Olen täysin työkykyinen, työhaluinen, alani ammattilainen, työstäni innostunut, hyvin koulutettu ja ahkera. Ikää 46 v.

Vierailija
20/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään usein vähän ennen yhtätoista. En ole työtön kylläkään (nyt).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi