Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Kastaavaiei

Miten teillä, joiden lasta ei kastettu, sukulaiset ja tuttavat ovat reagoineet? Tuliko ongelmia, menikö välit?

• ylös 1
  • alas 4

Kommentit (5)

Vierailija

Tuskin muuten kuin jos on joku ääriuskovainen suku. Täysin normaalia nykyisin elää ilman uskontoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin muuten kuin jos on joku ääriuskovainen suku. Täysin normaalia nykyisin elää ilman uskontoa.

Miehen vanhemmat ovat tapauskovaisia, ei mitään ääriuskovaisia. Silti he nostivat hirveän metelin ja riidan kun emme suostuneet lastamme kastamaan. Emme edes kuulu kirkkoon. Eivät tosin taida edelleenkään tietää, että mieskää ei kuulu. Miehen isälle etenkin kirkkoon kuulumattomuus on kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei kastamisella ja nimen annolla ole mitään tekemistä keskenään. Miksi  muiden mielipiteen pitäisi vaikuttaa asiaan?

Vierailija

Aika suuri osa lapsista on nykyisin kastamattomia.
Hassuja ajatuksia kyllä isoäideillä on, eräs kauhisteli tuttunsa lastenlasta, jota pappi ei suostunut kastamaan, kun kysyin miksi, kun vanhemmat eivät kuulu kirkkoon. Lapsen isovanhemmat olivat kuitenkin tutulta papilta kysellyt, josko sukutilan tulevan isännän voisi kastaa.
Toinen isoäiti kauhisteli kun tuttu kysyi koska teillä on ristiäiset ja äiti vastasi, ettei ole kun ei kuuluta kirkkoon. Isoäidin mukaan asiaa ei olisi saanut kertoa, en tiedä miksi.
Yksi isoäiti suri, ettei lapsi pääse rippikouluun.
Minusta hassuja juttuja kun kuitenkaan ei ole kyse uskovaisista ihmisistä.

Vierailija

No mun miestäkään ei ole kastettu niin tuskin kukaan sieltä suvusta ristiäisiä odottaa. Mun vanhemmille olen kertonut jo monta vuotta sitten että jos saan lapsia niin en ole kastamassa. En usko et kukaan sitä enää odottaakaan meiltä kun ei kukaan meidän avioliittoakaan ole siunannut.