Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla olisi 50000 euroa käytettävissä pelkästään sijoittamiseen

Vierailija
21.01.2018 |

Mihin sijoittaisit rahat? Kuinka paljon on mahdollista saada tuottoa tuolle summalle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin 40k vakavaraisia ja osinkoa maksavia yrityksiä vaikka viiden tonnin poteissa. Kymppi vähän korkeamman riskin yrityksiin. Aloina teknologia, terveydenhuolto ja lääkeyhtiöt.

Vierailija
2/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussääntönä sijoitus tuplaantuu kymmenessä vuodessa ellei juuri siihen kohtaan osu lama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pankista tai sijoitusyhtiöstä neuvoa, älä täältä.

Vierailija
4/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sijoitusasunnon. Siitä saisi varmaan 200€ voittoa kuukaudessa.

Vierailija
5/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin MSCI-indeksiin sidottua indeksirahastoa, jonka kulut ovat 0,4% vuodessa. Sijoitus on noussut kahdessa vuodessa noin 20%. Mutta nyt osakkeiden hinnat ovat historiallisen korkealla. Olen varma, että niiden hinnat tulevat laskemaan tulevaisuudessa. Kun vain tietäisi, milloin on oikea aika myydä ja ostaa jälleen halvemmalla takaisin.

Vierailija
6/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy pankista tai sijoitusyhtiöstä neuvoa, älä täältä.

Pankin ja sijoitusyhtiön tavoite on ensisijaisesti tehdä itselleen rahaa. Kannattaa aina pitää mielessä. Tietämättömille usein myydään kalliita rahastotuotteita jotka on hyviä lähinnä pankin näkökulmasta. Mahdolliset tuotot sulaa kuluihin. Pitää itse tietää mitä on tekemässä, eikä vain luottaa sokeasti.

Vierailija
7/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETF tai indeksirahasto. En tässä ryhdy perustelemaan miksi nuo ovat ainoat rationaaliset valinnat, itse voit selvitellä. Pankista älä kysy neuvoa missään nimessä, myyvät sinulle tuotteitaan sen sijaan että huolehtisivat sinun edustasi.

Ei pikkupääomalla kannata ruveta itse pelailemaan saati maksamaan korkeita palkkioita ammattipelailijoille.

Vierailija
8/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoiniin 50 % ja Rippleen 50 %.

Vierailija
9/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin sijoitusasunnon. Siitä saisi varmaan 200€ voittoa kuukaudessa.

Kaikki munat samaan koriin?

Kannattaa hajauttaa sijoituksiaan. Mielellää maantieteellisesti, eri toimialoille ja tärkeimpänä ajallisesti. Hajautuksella pystyy vähentämään riskiä. Huonoin vaihtoehto on laittaa koko summa kerralla yhteen kohteeseen.

Vierailija
10/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin yhtiöitä, jotka vakavaraisia, mutta kohtuuhintaisia esim. Orion, Nordea. Katson aina graafin eli jos näyttää, että on nyt historiallisen korkealla, en osta koska on vain yksi tie ja se on alaspäin. Ja yhdelle vastaajalle sanon, että täältä saa parempia neuvoja kuin pankilta, joilla on oma lehmä ojassa.

Vierailija
11/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokoiselle salkulle sellainen 2000 euroa vuodessa verojen jälkeen osinkotuottoja ei ole ollenkaan mahdoton. Arvon muutokset siihen päälle.

Vierailija
12/12 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin ne asuntoon ja siirtyisin vuokralta lyhentämään omaa.