Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kk tuhlailurahaa?

Vierailija
21.01.2018 |

Paljonko teille jää / paljonko jätätte per kuu käyttöönne ns. korvamerkitöntä rahaa? Ex tempore -hankintoihin ja ei niin tarpeelliseen elämään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kaikkien juoksevien kiinteiden kulujen sekä säästöjen ja sijoitusten jälkeen kuusta riippuen jää ylimääräistä n. 300-600€ ja lähinnä kiinnostaa se, että kuinka vähällä sitä pärjäisi kuitenkin niin ettei tarvitsisi liikaa miettiä.

Ap

Oletko käynyt läpi aikaisempien kuukausien menojasi? Oletko mielestäsi ostanut/kuluttanut turhaan tavaraan tai palveluihin. Jos sinulla on varaa pistää 300-600 euroa ennalta suunnittelemattomiin menoihin ilman, että elämäsi kärsii, niin ei siinä mitään väärää ole, vaikka muut vastaajat täällä olisivatkin säästämisen tai sijoittamisen puolella.  

Itse en oikein voi kysymykseesi vastata, koska olen aina ollut pihi säästäjä. Sen takia on aina ollut varaa harvoihin mielitekoihin.

Ei kukaan tässä ketjussa ole sanonut, että ap:n tapa olisi väärin. Ovat vain kertoneet, ettei heillä ole samanlaista tapaa. 

Sitten ovat väärässä ketjussa.

Vai käytkö sinäkin jokaisessa ketjussa naukumassa, jos kysymys ei selvästikään ole sinulle tarkoitettu?

Esim.

"Mistä jäätelöstä tykkäät?"

sinä: En tykkää jäätelöstä

Vierailija
22/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kaikkien juoksevien kiinteiden kulujen sekä säästöjen ja sijoitusten jälkeen kuusta riippuen jää ylimääräistä n. 300-600€ ja lähinnä kiinnostaa se, että kuinka vähällä sitä pärjäisi kuitenkin niin ettei tarvitsisi liikaa miettiä.

Ap

Oletko käynyt läpi aikaisempien kuukausien menojasi? Oletko mielestäsi ostanut/kuluttanut turhaan tavaraan tai palveluihin. Jos sinulla on varaa pistää 300-600 euroa ennalta suunnittelemattomiin menoihin ilman, että elämäsi kärsii, niin ei siinä mitään väärää ole, vaikka muut vastaajat täällä olisivatkin säästämisen tai sijoittamisen puolella.  

Itse en oikein voi kysymykseesi vastata, koska olen aina ollut pihi säästäjä. Sen takia on aina ollut varaa harvoihin mielitekoihin.

Ei kukaan tässä ketjussa ole sanonut, että ap:n tapa olisi väärin. Ovat vain kertoneet, ettei heillä ole samanlaista tapaa. 

Vai käytkö sinäkin jokaisessa ketjussa naukumassa, jos kysymys ei selvästikään ole sinulle tarkoitettu?

Esim.

No joo, on se noinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esim.

Jos kysytään, että kuinka paljon, niin myös nolla on vastaus kysymykseen.

Vierailija
24/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein tahdo jäädä yhtään. Ostettiin talo just ennenku esikko syntyi ja ollaan nyt sitä remontoitu pikkuhiljaa mieleiseksi. Remontti, lapsi, ja muut kulut vie aika hyvin rahat. Mies on ainut joka tienaa.

Vierailija
25/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ette tee mitään ennalta suunnittelemattomua ostoja, kuten joulun jälkeiset alennusmyynnit? Ettekä rnnalta suunnittelematta käy vaikka perheen tai kavereiden kanssa syömässä / leffassa / kahvilassa / HopLopissa?Tai itse käy esim. kasvohoidossa?

Tämmöiseen elämiseen tarkoitin summaa, joka jää / jätätte käyttöön kuussa?

Ap

Ei, en tee ennalta suunnittelemattomia ostoja. Ostan vain jos on oikea tarve. Alennus on  huono  syy ostaa tarpeettomia asioita.On minulla olemassa budjetti ulkona syömistäkin varten mutta  yleensä se jää käyttämättä. Kahvilassa/leffassa en ole käynyt vuosiin koska en pidä paikoista joissa on paljon ihmisiä metelöimässä ja Finnkinon lippuhinnat ovat törkeitä.

Mun mielestä on nimenomaan järkevää ostaa alennuksesta. Mikset ostaisi alesta esim. puoleen hintaan kenkiä, jos sellaiset osuu eteen? Vaikket olisi niitä nyt budjetoinut tai ajatellut ostavasi, mutta tiedät niiden hankinnan olevan jossain vaiheessa edessä, niin miksi kävelisit onnesi ohi? En tajua.

Ap

Koska mulla on varaa ostaa ne kun tarvitsen. En osta juttuja odottamaan enkä varmuuden vuoksi ja vihaan shoppailua yli kaiken. En välitä  muodista tai trendeistä, tyylini on ajaton ja klassinen.

Vierailija
26/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan hyvä säästäessä muistaa budjetoida tämä törsäysrahakin. Töissä ollessa säästin ja ehkä n. 0-200€ kului kuussa kaikkeen sekalaiseen. Nyt elän säästöjen varassa tän vuoden, n. 50€/kk on sallittua hyvin mielin pistää mielenpiristyksiin menemään.