Lasagne-ohje ilman juustokastiketta?
olisi hienoa herkutella ilman pohjaan palaneita astioita ja helposti ja nopeasti. T. 3 lapsen yh-iskä
Kommentit (11)
Käy ostamassa kaupasta valmista maitokadtiketta, Dolmio esim. Pussillinen juustoraastetta ja valmiskastike. Ihan hyvää ja helppoa. Oikaisen joskus itse tällä reseptillä.
Keitä juustokastike siihen Kiehu-maitoon tai haudekattilassa, jos et viitsi hämmentää sen aikaa, kun kastike valmistuu.
Paistaessa laita vuokaan alle leivinpaperi, niin ei tarvi työstää sitä palanutta lasagnea irti vuoasta. Lisäksi juuston kanssa teen siten, että keitän valkokastikkeen ja laitan juuston raasteena sinne levyjen väliin, en siis tee sitä venyvää juustosoosia. Hyvin toimii myös esim. siitä lusikoitavasta Koskenlasijasta tehty kastike.
Betisrä löytyy varmaan englanniksi kosher lasagnen ohjeita. Söin tätä juutalaisessa perheessä Yhdysvalloiss, ja ei se kyllä lasagnea ollut. Vaikka sitä minulle kehutiin. Maailman parhaana lasagnena. Oikeaoppinen juutalainenhan ei samaan ruokaa lihan kanssa maitotuotetta laita.
Jauhelihakastikkeeseen SULATEjuustoa ja oikeaa kermaa - silloin ei tarvitse läträillä..!!
Kotikokki evp
Lasagne ilman juustokastiketta. Kokeile vaikka spagettia jauhelihakastikkeella.
En laita lasagneen ollenkaan juustokastiketta. Laitan jauheliha-tomaattimurskakastiketta ja kerroksien väliin viipaloitua mozzarellaa tai raastetta. Tulee paljon parempaa kuin jollain juustokastikkeella.
Oliiviöljyä tai voita vuokaan niin ei tartu kiinni:) Itse teen tämmöisen kastikkeen: jauhelihaa 400g sipulia, valkosipulia, paseerattu tomaatti purkki, 2prk ruokakermaa, valkosipulipippuri maustetta (Pirkka), basilikaa, lihaliemi fondi. Lopuksi 15-10 minuutiksi päälle Mozzarellaa, Goudaa tai Jarlsberginjuustoa.
Lasagne ilman juustokastiketta on teeskentelyä. Jos lasagnesi palaa pohjaan paistat lasagnea liian pitkään/kuumalla.
M