Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

https://yle.fi/uutiset/3

Olipa yllätys. Ja ministerithän tuosta tuntuvat tietävän suunnilleen vähiten.

Kannattajia on eniten 15-24 vuotiaissa, jotka myös tietävät mallista vähiten.

• ylös 7
  • alas 0

Kommentit (6)

Vierailija

Näinhän se on. Aika moni ei tajua, ettei se työllistä ketään eikä verot vähene yhtään, päin vastoin. Minä olen töissä ja mulla olisi aktiivimalliinkin työttömäksi jäädessäni tarpeeksi lisätöitä, jos viitsisin tehdä, joten ei koske itseäni. Teen välillä kotoa käsin pikkuhommia, joista sen tienaa. Ne jotka ovat aktiivisia, ovat aktiivisia jo nyt ja osaa ei kiinnosta.

Vierailija

Tuo on ollut helppo päätellä jo tällä palstalla käytyjen keskustelujen perusteella. Jotkut kirjoittavat pitkiä, asiallisia analyysejä hyvällä kielellä.
Toiset vastaavat, että vähä-älyisten, heikkolahjaisten ääliöiden pitäisi mennä töihin.

Yritetään ymmärtää ja jaksaa. Teinit aikuistuvat omaan tahtiinsa, mutta useimmat joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3

Olipa yllätys. Ja ministerithän tuosta tuntuvat tietävän suunnilleen vähiten.

Kannattajia on eniten 15-24 vuotiaissa, jotka myös tietävät mallista vähiten.

Ei haluaisi uskoa, mutta todellisuus on niin totta vaan. Kaikista kovin huuto tulee taaskin sieltä missä asuu tietämättömyys. Tyhjät suurisuut.

ViimeinenMahdollisuus

Aktiivimalli on ihmisoikeuksia polkeva perustuslain vastainen laki.

Miettikää jos samat ehdot koskisivat vain naisia. Ai niin mutta sehän olisi sillon vastoin lakia. Työttömiä sen sijaan saa syrjiä.

Se ei työllistä ketään aidosti.
Se pakottaa monet toimeentulotuen luukulle ja aiheuttaa viivästyksiä ja vaikeuksia maksuissa.

Toisin sanoen se on vain työttömien nöyryyttämistä ja kiusaamista.

Nyt kannattaa äänestää aktiivimallia vastaan kaikin keinoin eikä se tarkoita Caruna Haavistoa joka myi suomen sähköverkon ulkomaiseen omistukseen.

Järki käteen. Teinit jotka tätä kannattaa kannattaa jättää omaan arvoonsa. Itku tulisi teineille jos teinit oikeasti joutuisivat maksamaan kaiken aktiivimallin hengittäessä niskaan.

Vierailija

Alkaa toivoa, että äänestämisoikeuden saisi vasta pienen kokeen jälkeen. Pitäisi olla edes minimaalinen yleissivistys ja päättelykyky.