Miten kukaan voi elää elämäänsä peruskoulupohjalta?
Ymmärrän, jos kyseessä on kehitysvammainen. Muuten en.
Kommentit (30)
Eihän tuo taloudellista menestymistä poissulje, omalla paikkakunnallani mm. moni menestyvä yrittäjä on aloittanut ihan vain kansakoulupohjalta. Se myös näkyy pelkän materian arvostamisena ja osalla ihan suoranaisena kusipäisyytenä ei-miljonäärejä kohtaan. Moni koulutetumpi hyvätuloinen on inhimillisempi ja parempikäytöksinen.
It-alalle vaan alotat firman jos tietokoneita osaat käyttää ja firmojen päälle ymmärrät. Jos yhden it-alan firman saat menestymään vaatimaton koulutusta ei cv:tä paina jos it-alalle töitä haet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajat muuttuu,
onko
nykyään edes mahdollista.
Nykyään se juuri on mahdollista kun vaan osaat tehdä YouTube videon.
Tuosta jäi vielä pois sana suositun
Minun eksäni ei rankan lapsuuden takia käynyt edes sitä peruskoulua loppuun. Häpesi asiaa itse todella paljon, mutta minun (akateemisesti koulutetun) silmät avasi näkemään maailman tekopyhyyden. Eksäni oli fiksumpi, lukeneempi ja kiinnostuneempi oppimaan, kuin suurin osa yliopistotutuistani.
Ap ei ole kuullut että oppiminen on mahdollista vaikkei kouluja kävisikään. Ihan riittää lukutaito sekä taito soveltaa oppimaansa omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minun eksäni ei rankan lapsuuden takia käynyt edes sitä peruskoulua loppuun. Häpesi asiaa itse todella paljon, mutta minun (akateemisesti koulutetun) silmät avasi näkemään maailman tekopyhyyden. Eksäni oli fiksumpi, lukeneempi ja kiinnostuneempi oppimaan, kuin suurin osa yliopistotutuistani.
Yliopistolla, mutta et osaa pilkuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo taloudellista menestymistä poissulje, omalla paikkakunnallani mm. moni menestyvä yrittäjä on aloittanut ihan vain kansakoulupohjalta. Se myös näkyy pelkän materian arvostamisena ja osalla ihan suoranaisena kusipäisyytenä ei-miljonäärejä kohtaan. Moni koulutetumpi hyvätuloinen on inhimillisempi ja parempikäytöksinen.
Puhuttiin peruskoulusta, ei kansakoulusta. Ajat oli edellisen aikaan hyvin erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistolla, mutta et osaa pilkuttaa?
Haha, exactly my point!!
Ja joo, sori virheestä. Poistin tosta välistä osan tekstiä, enkä sitten jaksanut sen tarkemmin oikolukea sitä tuon poiston jälkeen.
Koulukaverini ei ole käynyt peruskoulun jälkeen päivääkään kouluja. Elättää itsensä sossun tuilla, elareilla ja facebook-säälikeräyksillä, kun lapsilla on muka sitä ja tätä. Nyt alkaa olla hätä kädessä, kun lisääntymisikä alkaa olla ohi...
Ja kouluttautuneisuudella ihmisestä tulee ilmeisesti kadulla asuva retku, joka ei harrasta eikä hänellä ole elämässään mitään sisältöä?