Millaisessa tilanteessa oppivelvollisuusikäinen voidaan potkia ulos koulusta niin ettei osoiteta paikkaa missään koulussa?
Kommentit (11)
Silloin, kun huostaanotetaan. Sen jälkeen lähihoitaja, tai erityisohjaaja toimii opettajana ja kouluunkaan ei voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka on niin vaikea ettei edes sairaalakoulu koe pärjäävänsä. Kotiopetukseksi menee.
Oletetaanko siis, että vanhemmat hoitavat opetuksen itse tai ostopalveluna? Jos ei koululaitos pärjää, niin miten kukaan muukaan voi pärjätä?
Yksityiskoulu voi potkaista ulos milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun huostaanotetaan. Sen jälkeen lähihoitaja, tai erityisohjaaja toimii opettajana ja kouluunkaan ei voi mennä.
Meillä oli koulussa alle vuoden mun luokalla oppilas joka oli jo saanut ns"kenkää" monesta koulusta koska kiusasi kaikkia (minuakin uhkasi vasaralla) ja moni koulu joissa ei vielä edes kokeiltu sielläoloa kieltäytyivät. No, meidän koulu ainoa joka otti.... sitten sen perhe muutti muualle kun meidän koulun opettajat ja rehrori alkoi valittaa käytöksestä kotiin tarpeeksi. T 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli koulussa alle vuoden mun luokalla oppilas joka oli jo saanut ns"kenkää" monesta koulusta koska kiusasi kaikkia (minuakin uhkasi vasaralla) ja moni koulu joissa ei vielä edes kokeiltu sielläoloa kieltäytyivät. No, meidän koulu ainoa joka otti.... sitten sen perhe muutti muualle kun meidän koulun opettajat ja rehrori alkoi valittaa käytöksestä kotiin tarpeeksi. T 1.
Siis rehtori* sori, vammanen luuri....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka on niin vaikea ettei edes sairaalakoulu koe pärjäävänsä. Kotiopetukseksi menee.
Oletetaanko siis, että vanhemmat hoitavat opetuksen itse tai ostopalveluna? Jos ei koululaitos pärjää, niin miten kukaan muukaan voi pärjätä?
Kyllä se lapsi on aina vanhempien vastuulla. Sossusta voi pyytää apua.
Jos lapsi on siinä kunnossa ettei pääse sairaalakouluun niin kunta voi maksaa opettajan kotiin, kotikoulu mutta koulu maksaa kaiken. Tai voidaan osoittaa koulupaikka esim. perhekodista, ei vaadi huostaanottoa välttämättä.
Sitten on olemassa sisäoppilaitosmaisia erityiskouluja jonne voi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaiselle hakisin erityisluokka paikkaa vanhempana. Hänkö siellä luokassanne oli ilman avustajaa?
Suomessa ei ole tilannetta milloin oppivelvollinen jätettäisiin kokonaan ilman opetusta. Ja kaikki muukin opiskelu pyritään tietysti aina mahdollisuuksien mukaan järjestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaiselle hakisin erityisluokka paikkaa vanhempana. Hänkö siellä luokassanne oli ilman avustajaa?
Kyllä meidän koulu oli ns erityiskoulu (itse olin siellä kuulovaikeuksien takia, kaikilla siellä oli isoja ja pieniä "ongelmia") avustaja oli mutta ei jaksanut hänkään vaan otti loparit. Kauhea kakara kyllä oli jota ei varmaan edes viitsitty kasvattaa. Siltä puuttui empatiakin kokonaan.