Mökkinaapuri käyttää meidän laituria!
Eli tilanne se että jo aiemmin epäilty että siitä käydään uimassa kun ei olla paikalla. Nyt näkyi lumessa jäljet josta menty jäälle.
No kysyttiin asiasta ja sanottiin että kävivät vain katsomassa että jäät ei vie laituria. Ei se varmaan vaatisi useaa kävelyä jäälle ja takaisin. Ärsyttää vaan kun kysyttiin niitä mukaan laituri tarjoukseen ja oltaisi saatu alennus jos molemmat hommaisi. Silloin ei kinnostanut mutta nyt käyttää meidän.
Me asumme parin tunnin päässä mökkipaikasta ja he suht lähellä. Miten voitaisiin estää se käyttö???
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kovin isosta laiturista ole kyse, niin ensitalvena nostat sen sieltä järvestä ylös ja pistät talviteloille. Seuraavaksi pystytät aidan mökkipihan ympärille.
Siis ensitalvea varten... t. nro.21
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kovin isosta laiturista ole kyse, niin ensitalvena nostat sen sieltä järvestä ylös ja pistät talviteloille. Seuraavaksi pystytät aidan mökkipihan ympärille.
On melkein 10 metrinen ja aita on. Ei se tunnu estävän. Mitään nauloja en laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma tulon lähde kirjoitti:
Helppo ja nopea ratkaisu on että sovitte mökkinaapurin kanssa laiturin yhteiskäytöstä ja jaattee jatkossa laiturin huoltokustannukset. Tässä suhteessa mökkinaapuri olisi myös velvollinen korvaamaan puolet laiturin hinnasta teille. Voitte toki koittaa neuvotella mökkinaapurien kanssa kuukausittaisesta rasitusmaksusta laiturin käytöstä, esim 200 euroa per kuukausi ei ole paha maksu. Mielestäni tämä ratkaisu on kannattavampi kuin lähteä tuhlaamaan kalliiseen valvontakameraan. Muistakaa kuitenkin tehdä asiasta kirjallinen sopimus, mieluiten kahtena tai useampana kappaleena.
Tää olis aika hyvä :) Mutta en kyllä halua että ne on meidön pihalla maksoi tai ei
Laiturihan ei tarkkaanottaen ole tidän pihalla, vaan vesialueella ja ne on aina yhteisiä. Eli jos jään kautta kullevat niin ei teillä oikeastaan ole siihen sanomista.
Itse olen vallan illinen siitä, että mökkinaapuri käy meidänkin pihalla katsomassa, että kaikki on kunnossa silloin kun itse ei olla siellä.
Mutta jos itse et halua tämmöistä, niin sano ihmeessä siitä naapurillesi!
No ei vaan ole. Omasta rannasta 25m asti on omaa. Siinä ei saa muut kalastaa ja itse saa vaikka ilman lupaa
Oon aika varma, että kalastuksenvalvoja ei ole samaa mieltä. Katiskasi vaatii kalastusluvan!
Viet sen laiturifirman yhteystiedot heille ja jos ei kiinnosta niin olette hankkineet omanne osamaksulla niin sitä saa tulla mukaan maksamaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma tulon lähde kirjoitti:
Helppo ja nopea ratkaisu on että sovitte mökkinaapurin kanssa laiturin yhteiskäytöstä ja jaattee jatkossa laiturin huoltokustannukset. Tässä suhteessa mökkinaapuri olisi myös velvollinen korvaamaan puolet laiturin hinnasta teille. Voitte toki koittaa neuvotella mökkinaapurien kanssa kuukausittaisesta rasitusmaksusta laiturin käytöstä, esim 200 euroa per kuukausi ei ole paha maksu. Mielestäni tämä ratkaisu on kannattavampi kuin lähteä tuhlaamaan kalliiseen valvontakameraan. Muistakaa kuitenkin tehdä asiasta kirjallinen sopimus, mieluiten kahtena tai useampana kappaleena.
Tää olis aika hyvä :) Mutta en kyllä halua että ne on meidön pihalla maksoi tai ei
Laiturihan ei tarkkaanottaen ole tidän pihalla, vaan vesialueella ja ne on aina yhteisiä. Eli jos jään kautta kullevat niin ei teillä oikeastaan ole siihen sanomista.
Itse olen vallan illinen siitä, että mökkinaapuri käy meidänkin pihalla katsomassa, että kaikki on kunnossa silloin kun itse ei olla siellä.
Mutta jos itse et halua tämmöistä, niin sano ihmeessä siitä naapurillesi!
No ei vaan ole. Omasta rannasta 25m asti on omaa. Siinä ei saa muut kalastaa ja itse saa vaikka ilman lupaa
Oon aika varma, että kalastuksenvalvoja ei ole samaa mieltä. Katiskasi vaatii kalastusluvan!
Noilla tiedoilla kannattaisi pyrkiä ostamaan se rantatontti. Olet nimittäin niin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitte kiitollisia että teillä on tuollainen paikka ja se laiturikin, ja laiturinkin käyttöön voisi suhtautua niin että onpa kiva kun olette saaneet täällä maailmassa hyviä asioita aikaan, laituristakin on muillekin iloa eikä vain omia itsekkäitä asioita. Kannattaa muistaa kiitollisuus ja että kaikki mitä meillä on tällä on saatu lahjaksi ja mitään ei oteta mukaan, samoin kun täysin alastomana synnymme tänne.
Meillä on mökkinaapurin kanssa yhteinen laituri ja soutuvene. Järvessäkin riittää vettä ja kalaa molemmille.
Onko teidän mökkinaapuri asiasta tietoinen?