Mökkinaapuri käyttää meidän laituria!
Eli tilanne se että jo aiemmin epäilty että siitä käydään uimassa kun ei olla paikalla. Nyt näkyi lumessa jäljet josta menty jäälle.
No kysyttiin asiasta ja sanottiin että kävivät vain katsomassa että jäät ei vie laituria. Ei se varmaan vaatisi useaa kävelyä jäälle ja takaisin. Ärsyttää vaan kun kysyttiin niitä mukaan laituri tarjoukseen ja oltaisi saatu alennus jos molemmat hommaisi. Silloin ei kinnostanut mutta nyt käyttää meidän.
Me asumme parin tunnin päässä mökkipaikasta ja he suht lähellä. Miten voitaisiin estää se käyttö???
Kommentit (27)
Elisalta sai ianakin jokin aika sitten edullisen kameravalvonnan. Sellainen käyttöön niin saatte rysän päältä kiinni ja sitten uudestaan kysymään.
Jos ne käyttää sitä harvoin niin mitä se teitä haittaa? Ette kuitenkaan ole siellä niin usein
Mitä sitten, Ei se laituri siittä kulu.
Voi että ärsyttää tollaset mökkinaapurit. Meillä ei sentään laituria käytetä, mutta parkkipaikkaa heidän vieraille ja joskus on polttopuitakin lainattu. Nämä kyllä maksettu takaisin, mutta ei saisi kysymättä ottaa
Laita lasinsiruja laiturille. Tollanen lokkeilu on todella ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, Ei se laituri siittä kulu.
Ei kulu, mutta olisivat voineet omankin ostaa kun kerran oli mahdollisuus. Ei sen laiturin käyttö heille kuulu.
Jos mua tultaisiin kieltämään tuolla tavalla tulemasta laiturille, polttaisin sen kostoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pahimmassa tapauksessa omaan jalkaan sattuu. Eikö voisi ihmiset vain kunnioittaa muiden omaisuutta
Helppo ja nopea ratkaisu on että sovitte mökkinaapurin kanssa laiturin yhteiskäytöstä ja jaattee jatkossa laiturin huoltokustannukset. Tässä suhteessa mökkinaapuri olisi myös velvollinen korvaamaan puolet laiturin hinnasta teille. Voitte toki koittaa neuvotella mökkinaapurien kanssa kuukausittaisesta rasitusmaksusta laiturin käytöstä, esim 200 euroa per kuukausi ei ole paha maksu. Mielestäni tämä ratkaisu on kannattavampi kuin lähteä tuhlaamaan kalliiseen valvontakameraan. Muistakaa kuitenkin tehdä asiasta kirjallinen sopimus, mieluiten kahtena tai useampana kappaleena.
Vierailija kirjoitti:
Jos mua tultaisiin kieltämään tuolla tavalla tulemasta laiturille, polttaisin sen kostoksi.
Ei sulla raukalle ole edes mökkiä. Itse vaan siellä itsemurhayksiössä omaa pahaa oloasi.
Olisitte kiitollisia että teillä on tuollainen paikka ja se laiturikin, ja laiturinkin käyttöön voisi suhtautua niin että onpa kiva kun olette saaneet täällä maailmassa hyviä asioita aikaan, laituristakin on muillekin iloa eikä vain omia itsekkäitä asioita. Kannattaa muistaa kiitollisuus ja että kaikki mitä meillä on tällä on saatu lahjaksi ja mitään ei oteta mukaan, samoin kun täysin alastomana synnymme tänne.
Varma tulon lähde kirjoitti:
Helppo ja nopea ratkaisu on että sovitte mökkinaapurin kanssa laiturin yhteiskäytöstä ja jaattee jatkossa laiturin huoltokustannukset. Tässä suhteessa mökkinaapuri olisi myös velvollinen korvaamaan puolet laiturin hinnasta teille. Voitte toki koittaa neuvotella mökkinaapurien kanssa kuukausittaisesta rasitusmaksusta laiturin käytöstä, esim 200 euroa per kuukausi ei ole paha maksu. Mielestäni tämä ratkaisu on kannattavampi kuin lähteä tuhlaamaan kalliiseen valvontakameraan. Muistakaa kuitenkin tehdä asiasta kirjallinen sopimus, mieluiten kahtena tai useampana kappaleena.
Tää olis aika hyvä :) Mutta en kyllä halua että ne on meidön pihalla maksoi tai ei
Vierailija kirjoitti:
Olisitte kiitollisia että teillä on tuollainen paikka ja se laiturikin, ja laiturinkin käyttöön voisi suhtautua niin että onpa kiva kun olette saaneet täällä maailmassa hyviä asioita aikaan, laituristakin on muillekin iloa eikä vain omia itsekkäitä asioita. Kannattaa muistaa kiitollisuus ja että kaikki mitä meillä on tällä on saatu lahjaksi ja mitään ei oteta mukaan, samoin kun täysin alastomana synnymme tänne.
Jep. Teilläkin varmaan kotona suihku minne kuka vaan voi tulla, koska siihen voisi suhtautua niin että onpa kiva kun olette saaneet täällä maailmassa hyviä asioita aikaan, suihkustakin on muillekin iloa eikä vain omia itsekkäitä asioita
Vierailija kirjoitti:
Tää olis aika hyvä :) Mutta en kyllä halua että ne on meidön pihalla maksoi tai ei
Laiturihan ei tarkkaanottaen ole tidän pihalla, vaan vesialueella ja ne on aina yhteisiä. Eli jos jään kautta kullevat niin ei teillä oikeastaan ole siihen sanomista.
Itse olen vallan illinen siitä, että mökkinaapuri käy meidänkin pihalla katsomassa, että kaikki on kunnossa silloin kun itse ei olla siellä.
Mutta jos itse et halua tämmöistä, niin sano ihmeessä siitä naapurillesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pahimmassa tapauksessa omaan jalkaan sattuu. Eikö voisi ihmiset vain kunnioittaa muiden omaisuutta
Itse tietää, missä ne sirut on. Voi kun ihmiset kunnioittaiskin toisen omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiturihan ei tarkkaanottaen ole tidän pihalla, vaan vesialueella ja ne on aina yhteisiä. Eli jos jään kautta kullevat niin ei teillä oikeastaan ole siihen sanomista.
Itse olen vallan illinen siitä, että mökkinaapuri käy meidänkin pihalla katsomassa, että kaikki on kunnossa silloin kun itse ei olla siellä.
Mutta jos itse et halua tämmöistä, niin sano ihmeessä siitä naapurillesi!
No ei vaan ole. Omasta rannasta 25m asti on omaa. Siinä ei saa muut kalastaa ja itse saa vaikka ilman lupaa
Ei tuollaista voi estää. Voit aidata, mutta silti tulee jos eivät ymmärrä :(
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökkinaapurin kanssa yhteinen laituri ja soutuvene. Järvessäkin riittää vettä ja kalaa molemmille.
Kuuden tuuman nauloja pystyy laiturille. Teroita päät ja peittele lumella hieman. Verijälkiä on helppo seurata laiturin lainaajan puheille.
Onko aitaa tonttien välissä? Toisaalta miten estää asia jos ei voi valvoa pihaa