Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle sattui vajaa pari vuotta sitten eräs traumaattinen kokemus, josta en vaan pääse yli

Vierailija
20.01.2018 |

Oli eräs valoisa yö v.2016 huhtikuun alkupuolella ja jonotin suunnilleen puolen yön aikaan korttelin mittaisessa jonossa erääseen yökerhoon. Takanani jonossa seisoi pari minua vuoden, kaksi nuorempaa naista, joista toinen näytti tutulta, koska hän on joskus kymmenisen vuotta sitten ollut oppilaana samassa yläkoulussa kuin minä (en siis ole koskaan puhunut kyseisen henkilön kanssa, enkä häntä tunne).

Jokatapauksessa vähän ajan päästä joku iältään ehkä n.22-vuotias, vähän sellaisen "amismaisen" tyhjäpään ja "mieslapsen" oloinen mies, jolla oli parta ja joka oli pukeutunut turkoosiin takkiin ja snapback-lippalakkiin, alkoi kohdistaa minua kohtaan henkistä väkivaltaa piilovittuilun muodossa. Se oli sellaista teinimäistä suunsoittoa tyyliin: "Nää naiset on ihan selkeesti kiinnostuneita susta hei!" tms. (kyseinen mies siis ilmeisesti tunsi nämä kaksi naista entuudestaan, ja oli heidän kanssaan mahdollisesti samaa porukkaa).

Kyseinen häpäisytaktiikka oli minulle äärimmäisen loukkaava jo ihan siitä syystä, että siinä selvästikin oli tarkoituksena polkea itsetuntoani viestittämällä käänteisesti, etten ole naisten silmissä haluttava. Toinen mahdollisuus on se, että kiusaaja koitti jollakin tavalla panetella minua vajaaksi, joka saattaisi uskoa hänen päivänselvät valheensa, ja mahdollisesti aiheuttaa jonkinlaista molemminpuoleista kiusaantuneisuutta ja/tai hupia ulkopuolisille luulemalla, että nämä naiset olisivat mukamas oikeasti kiinnostuneita ja olisin sen seurauksena saattanut itseni nöyryytetyn asemaan jne. No, kummallakin tavalla ajateltuna lopputulos on jokatapauksessa yhtä masentava.

Vastasin vaan mutisemalla jotain epämääräistä tyyliin: "Vai niin" tms, vaikka miehekkäämpääkään se olisi tietysti iskeä nyrkeillä kyseisen kusipään pääkallo muusiksi tmv. Todennäköisesti minusta olisi siihen ollut, mikäli en olisi jo valmiiksi ollut niin melankolinen ja olisin kyennyt saamaan adrenaliinit päälle lyhyessä ajassa. Toki se olisi voinut johtaa ikäviin lopputuloksiin ympäristön kanssa, ja ympäröivät ihmiset olisivat saattaneet mennä mieluummin sen provosoijan puolelle jne.

Sanottakoon nyt vielä, etten yrittänyt iskeä kyseisiä naisia missään vaiheessa, en sanonut heille yhtään sanaa tai mitään muutakaan. Saatoin tietysti katsoa toista heistä hiukan pidempään, koska hän näytti entuudestaan tutulta. Liekö tämä sitten käynnistänyt hänelle päälle jotkut miehiset puolustusdefenssit tmv? Jokatapauksessa kyse oli sen verran alhaisesta käytöksestä, etten olisi uskonut sellaiseen törmääväni kenenkään aikuisen ihmisen taholta. Vaan aina oppii jotakin uutta.

Onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat sivistyneeltä, joten jätä omaan arvoonsa juoppojen horinat.

Vierailija
2/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö tuota traumaattista tapausta useinkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö tuota traumaattista tapausta useinkin?

Kyllä, eikä sille vaan tunnu mahtavan mitään. Toki minulla on huomattavia vaikeuksia ylipäätään päästä yli negatiivisista kokemuksista, ja annan herkästi ehkä tarpeettoman suuren painoarvon jollekin yksittäiselle ikävälle tapahtumalle. 

AP

Vierailija
4/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, joskus joku mies kadulla alkoi vaan haukkumaan minua. Oli tosi ahdistavaa. Kiusaajia tässä maailmassa riittää. Tiedän ettei ole helppoa mutta koita antaa tuollaisten olla. Ei heillä mene hyvin jos keskittyvät muiden lyttäämiseen. Ota asenne missä hymähdät moiselle naurettavuudelle henkisesti. Itse tosin menin kotiin itkemään koska avasi haavoja..

Vierailija
5/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nyt traagiselta kuulosta-voisko toi tilanne olla joku triggeri jostain suuremmasta tapahtumasta jossa sua on vähätelty, nolattu tms.

Vierailija
6/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilin. Vaikuttavaa pohdintaa.

Vierailija
7/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi nyt traagiselta kuulosta-voisko toi tilanne olla joku triggeri jostain suuremmasta tapahtumasta jossa sua on vähätelty, nolattu tms.

Kyllähän minua on kiusattu peruskoulussa erityisesti ala-asteen 2-3-luokilla sekä koko yläasteen ajan. Sen jälkeen ei ole mitenkään aktiivisesti kiusattu, mutta tällaiset ikävät satunnaiset tapahtumat saavat kyllä ajattelemaan, ettei mikään ole periaatteessa noista ajoista muuttunut.

AP

Vierailija
8/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytkö usein yökerhossa yksin?Miksi et jutellut tutuille tytöille jonossa? NAUROIVATKO TYTÖT SINULLE....senkin KAKKAPYLLY!!!!

Vierailija
9/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varma onko provo/läppä vai onko mielestäsi traumaattinen sopiva sana kuvaamaan tuota (eikä liioittelua), mutta onhan tuo aika epäystävällistä käytöstä mennä tuntemattomalle tuollaisia sanomaan. Halusikohan se jotain reaktiota vaan aikaan. Oliko tyyppi kännissä? Ehkä se oli joku joka yritti olla cool (kenties saada itse huomiota niiltä naisilta), ja coolina olemiseen tuntuu nuorilla miehillä kuuluvan naisista puhuminen.

Vierailija
10/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla kun pitää olla olevinaan cool ja saada naisten huomio, niin pitää olla epäarvostava. "Kyl mul naisii riittää, et sä yks akka siin oo mitää." Eli ehkä tuo äijä halusi tavallaan osoittaa niille naisille, ettei itse välitä niistä niin, ettei häntä haittaisi, vaikka nuo naiset tykkäiskin enemmän susta.

Vierailija
11/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ettei itse välitä niistä niin, että häntä haittaisi,

Vierailija
12/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joskus kymmenen vuotta sitten joku lippalakkipäinen amis-Arto tuli grillin pihalla vittuilemaan ja koitti ilmeisesti nöyryyttää tai häpäistä minua. Jätkän ilme oli kyllä näkemisen arvoinen kun nappasin sen lippalakin sen päästä ja korvensin sitä grillin pihalla olleessa ulkoroihussa. Kyseinen risuranne ei uskaltanut tehdä mitään vastustellakseen.

Vierailija
13/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo varma onko provo/läppä vai onko mielestäsi traumaattinen sopiva sana kuvaamaan tuota (eikä liioittelua), mutta onhan tuo aika epäystävällistä käytöstä mennä tuntemattomalle tuollaisia sanomaan. Halusikohan se jotain reaktiota vaan aikaan. Oliko tyyppi kännissä? Ehkä se oli joku joka yritti olla cool (kenties saada itse huomiota niiltä naisilta), ja coolina olemiseen tuntuu nuorilla miehillä kuuluvan naisista puhuminen.

Ilmeisesti huutelet itsekin kapakkijonossa..koska se on COOLIA...esim ystäväni IRMA MARJULI tykkää sun perseestä

Vierailija
14/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että eniten tossa tilanteessa ärsytti oma avuttomuutesi kun et pystyny vittuilee takas ja tuli triggerit koulukiusaamisesta kun et pystyny puolustautuu.Ajattelet et sinussa ei oo mikään muuttunu vaikka oot aikuinen.Hei sä jota hymyilytti-oliko nyt vaikuttavaa pohdintaa? Oisko mussa ainesta terapeutiksi:)?

Vierailija
15/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet sekaisin, jos tällaista asiaa vieläkin vatvot. Pitäiskö sun käydä puhumassa terapeutille?

Vierailija
16/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuun sua. Koettu kiusaaminen herkistää ylireagointiin kaikissa vähänkään uhkaavissa tilanteissa.

Vierailija
17/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että eniten tossa tilanteessa ärsytti oma avuttomuutesi kun et pystyny vittuilee takas ja tuli triggerit koulukiusaamisesta kun et pystyny puolustautuu.Ajattelet et sinussa ei oo mikään muuttunu vaikka oot aikuinen.Hei sä jota hymyilytti-oliko nyt vaikuttavaa pohdintaa? Oisko mussa ainesta terapeutiksi:)?

Olis. Kuulostaa uskottavalta.

Ohis

Vierailija
18/18 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt eivät ole valoisia huhtikuun alussa.