Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiskuskit kaahaavat ohi eivätkä anna tietä kun olen suojatiellä. Miehet AINA pysähtyvät!

Vierailija
20.01.2018 |

Mua ihan oikeasti raivostuttaa. Tänäänkin 12km lenkillä tuli näitä suojatien ylityksiä ja ei, ei anneta tietä vaan suorastaan kaahataan ohi ja samaan aikaan selvästi vilkaistaan minua. Aina kuskina nainen.

Miehet antavat aina tietä. Tai no ei ehkä aina, mutta aina jos joku tietä antaa niin mies se on.

Ja tosiaan suojatiellä. Mikä siinä on niin v*tun vaikeaa ymmärtää, että autoilijan kuuluu antaa tietä suojatiellä kulkevalle????

Olen nuori nainen. Tästäkö ihan tosissaan johtuu, että miehet antaa tietä ja naiset kaahaa ohi? Ei jumankauta!

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väität siis että miehet antaa sun mennä ensin, jotta saisivat rauhassa tiirailla sun kroppaa kun hiihtelet yli.

Okei, olet varmaan oikeassa. Olin veljeni kyydissä, hän antoi juoksijan mennä yli näillä sanoilla: "okei, kivasti hölskyy, annetaanpa tytön mennä ensin."

Vierailija
2/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit äm mät on pahimpia liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannu saman ja oon sentään keski-ikäinen akka eli tuskin ne miehet mua sillä silmällä kyttää siinä suojatiellä.

Vierailija
4/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama käyttäytymismalli toistuu myös ovien avaamisessa. Miehet, eivät toki kaikki - pitävät ovea auki sekä miehille että naisille. Kun nainen menee ovesta, ei hän jää pitämään ovea auki vaikka kantaisit sitä vaaleanpunaista norsua selässäsi.

Vierailija
5/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset on heteroita.

Vierailija
6/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä pysähdyn aina! Oonko mä sittenkin mies...? Mut vakavasti puhuen ja nyt itsekin todella rankasti kärjistäen (sori jo valmiiks...), mä luulen ap, että ensinnäkin miehet antanee helpommin tietä naiselle etenkin jos tämä ei ole ihan ikäloppu ja toisekseen, ainakaan mun tuntemat ja liikenteessä nähdyt naiset ei useinkaan ole niin taitavia kuskeja (voi johtua osittain itsevarmuuden puutteesta?), etteivät ehkä kykene samanlaiseen keskittymiseen ja tilanteiden hallintaan kuin iso osa miehistä (ja pienempi osa meistä naisista). Hups, tulipa melkonen lausehirviö eli oikei, nyt voitte tulla ihan aiheesta pilkunn*ussijat kivittämään ja orkkuja saamaan...mutta siis kärjistäen noin.

Vierailija
7/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit äm mät on pahimpia liikenteessä.

Ja tää liitty alotukseen miten...?

Vierailija
8/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannu saman ja oon sentään keski-ikäinen akka eli tuskin ne miehet mua sillä silmällä kyttää siinä suojatiellä.

Silloin kun minulle annetaan tietä suojatiellä niin se on mieskuski joka pysähtyy, naiset ikinä.

M23

Vierailija
9/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka hyökättäisiin kimppuuni, on pakko sanoa että naiskuskeilla keskimäärin on se liikenteen lukeminen hiukan niin ja näin. Naiset roikkuvat muiden perseessä kiinni, jarruttavat liikenneympyrään ihan viime tipassa, kääntyvät risteyksestä muiden eteen ja sitten eivät kuitenkaan pääse mihinkään jne. Onhan näitä mikkihiiriä miehissäkin tietenkin, mutta jotenkin tuntuu, että useimmiten liikenteessä perseilevä on nainen. Tiedetään toki, että tosiperseilijät jotka aiheuttavat vakavia onnettomuuksia ovat useimmiten miehiä.

Vierailija
10/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mä pysähdyn aina! Oonko mä sittenkin mies...? Mut vakavasti puhuen ja nyt itsekin todella rankasti kärjistäen (sori jo valmiiks...), mä luulen ap, että ensinnäkin miehet antanee helpommin tietä naiselle etenkin jos tämä ei ole ihan ikäloppu ja toisekseen, ainakaan mun tuntemat ja liikenteessä nähdyt naiset ei useinkaan ole niin taitavia kuskeja (voi johtua osittain itsevarmuuden puutteesta?), etteivät ehkä kykene samanlaiseen keskittymiseen ja tilanteiden hallintaan kuin iso osa miehistä (ja pienempi osa meistä naisista). Hups, tulipa melkonen lausehirviö eli oikei, nyt voitte tulla ihan aiheesta pilkunn*ussijat kivittämään ja orkkuja saamaan...mutta siis kärjistäen noin.

Niin ja siis ei pahalla. Luottakaa naiset itseenne, ei tuo ajaminen ja erilaiset liikenneympäristöt mitään ydinfysiikkaa ole. Ja vakavimmat tapaturmat tulee kovissa nopeuksissa, ei taajamissa. Siis jalankulkijat ja muu kevytliikenne poislukien. Siinä pitää vaan olla tarpeeksi skarppina ja malttaa jättää kännykkä ja muut jutut siksi aikaa.

Vierailija
11/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorissa miehissä näyttäisi olevan yleistymässä "naistyylinen" ajaminen.

Mielestäni ennen kaikki miehet ajoivat sulavasti ja rytmikkäästi, mutta nykyään näkee ihan käsittämättömiä suoritteita miehiltäkin. Useamman kerran on edessä ollut auto, josta olen ajatellut, että "jaa, siellä on varmaan joku mummo ratissa" ja kun olen sitten mennyt ohi niin kuski onkin ollut nuorehko mies. Ei siis mikään vasta kortin saanut, vaan sellainen elintasoposkilla varustetun näköinen 20-30v kaveri - tietänette tämän nykyään yleisen miestyypin.

Vierailija
12/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen miksi tuosta puhutaan "tien antamisena". Siinähän vain noudatetaan väistämisvelvollisuutta

Vierailija
13/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin tänään bussia pysäkillä jossa vieressä on liikennevalot. Sellaiset missä jalankulkija painaa nappia että valot vaihtuvat. 11 autoa ajoi päin punaisia!!!! Kaikki kuskit naisia, tenavat kyydissä 😮 uskomatonta! On siinä kiire Prismaan.

Vierailija
14/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tänne Kuopioon, voin luvata ettei kukaan paikallinen anna tietä.

Vierailija
15/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama käyttäytymismalli toistuu myös ovien avaamisessa. Miehet, eivät toki kaikki - pitävät ovea auki sekä miehille että naisille. Kun nainen menee ovesta, ei hän jää pitämään ovea auki vaikka kantaisit sitä vaaleanpunaista norsua selässäsi.

Olen täysin eri mieltä. Aina, kun minulla on pidetty ovea auki, aukipitäjä on ollut nainen. Miehet eivät ole koskaan pitäneet ovea auki.

Vierailija
16/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin allekirjoitan tuon, että usein naiset ei lue niin hyvin liikennettä kokonaisuutena kuin miehet. Kuitenkin vakavia rikkeitä tekevät on useimmiten miehiä ja ne, jotka hortoilevat motarilla ja kun viimein uskaltautuu ohi (kun ei tiedä mihin suuntaan auto seuraavaksi kurvaa) niin kuskina on nuori mies kännykkä kädessä

Vierailija
17/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka hyökättäisiin kimppuuni, on pakko sanoa että naiskuskeilla keskimäärin on se liikenteen lukeminen hiukan niin ja näin. Naiset roikkuvat muiden perseessä kiinni, jarruttavat liikenneympyrään ihan viime tipassa, kääntyvät risteyksestä muiden eteen ja sitten eivät kuitenkaan pääse mihinkään jne. Onhan näitä mikkihiiriä miehissäkin tietenkin, mutta jotenkin tuntuu, että useimmiten liikenteessä perseilevä on nainen. Tiedetään toki, että tosiperseilijät jotka aiheuttavat vakavia onnettomuuksia ovat useimmiten miehiä.

Ettet vaan puhus omasta liikennekäyttäytymisestä😂

Vierailija
18/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta tänne Kuopioon, voin luvata ettei kukaan paikallinen anna tietä.

Pyrin antamaan tietä, kun vaan huomaan tielle pyrkijät. Olen siilinjärveläinen ja autoilen usein Kuopiossa :)

Audinainen

Vierailija
19/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen naiset on parempia kuskeja. Jos joku törppöilee eikä osaa lukea liikennettä, on todennäköisimmin mies. Tämä johtuu siitä, että naisilla ei ego ja turhamaisuus saa valtaa samoin kuin miehillä. Ja harkintakykyä ei sumenna mieshormoni.

Vierailija
20/80 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori nainen. Tästäkö ihan tosissaan johtuu, että miehet antaa tietä ja naiset kaahaa ohi? Ei jumankauta!

Varmaan se siitä johtuu. Olen paljon kävelevä täti-ihminen, enkä ole huomannut mitään eroa siinä, kummat pysähtyy ja kummat vain kaahaa. Tosin pitäisi ehkä sanoa että kummat pysähtyy helposti ja kummat viime hetkellä, sillä minähän siitä aina yli menen ensin. Ainoa joka oikeasti on meinannut ajaa päälle niin että sain jo kosketustuntumaa autoon, oli miespuolinen mersulla ajava taksikuski. (Ja 40 vuotta sitten pyöräillessäni yksi kolmion takaa tullut kuski osui takarenkaaseeni, mies hänkin.)