Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempasi kuolee, perunkirjoituksissa selviää

Vierailija
20.01.2018 |

että omaisuus on testamentattu yhdelle lapselle (2 lasta) ja leskelle ja lesken kuoleman jälkeen toiselle lapselle ja sinä olet lapsi joka jää ilman. Pystyisitkö pitämään hyvät välit jäljellejääneeseen vanhempaan ja menisitkö hänen hautajaisiin aikanaan. Nyt rehellisesti.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin lakiosani joka tapauksessa. 

Vierailija
2/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosan saa aina halutessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin hautajaisiin, mutta en kyllä varmaan pystyisi hyväksymään heitä ja ihmettelisin mitä tapahtui.

Olen juuri tässä tekemässä sukupolvenvaihdosta perheyritykseen.

Vierailija
4/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa saa, mutta itse teko. Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
5/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulle selvisi vasta perunkirjoitusvaiheessa että oma isä ei olekaan oma isä. 40 vuoden valhe.

Vierailija
6/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lesken vika ole, jos puoliso on jättänyt yhden lapsen ulkopuolelle perinnöstä.

Vierailija
7/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosan vaatisin. Miksi minut olisi jätetty ilman perintöä? Huonotapainen elämä, huumeet vai mikä?

Hautajaiset jättäisin väliin tai sitten kävisin syömässä vatsani täyteen.

Vierailija
8/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulisi tentattua siltä leskeltä että mitä ihmettä...? Mitä pahaa olen tehnyt?

Vierailija
9/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä saa, rikoksesta tuomitun voi aina jättää ilman perintöä.

Vierailija
10/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli isän jäljiltä noin eli kaikki leskelle. Vaadin lakiosan ja seuraavana vuonna äiti myi kaiken siskolle nimellisellä kauppasummalla. Äidin mielestä minä olin se paha sisko, koska en kunnioittanut isän tahtoa.

Vierailija
11/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että omaisuus on testamentattu yhdelle lapselle (2 lasta) ja leskelle ja lesken kuoleman jälkeen toiselle lapselle ja sinä olet lapsi joka jää ilman. Pystyisitkö pitämään hyvät välit jäljellejääneeseen vanhempaan ja menisitkö hänen hautajaisiin aikanaan. Nyt rehellisesti.

Tuskin ne nnytsuokaan haluaa nähdä ku olet elänyt rikollista elämää. Huumeiden ja/tai väkivallan kanssa?

Vierailija
12/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

On tapahtunut ystävälle.

Vaati tietenkin lakiosansa ja katkaisi kaikki välit molempiin. Tässä vähän höperät vanhemmat joutuivat yhden lapsen manipuloitaviksi. Toivoivat vielä testamentissa "hartaana toiveenaan" ettei lakiosia vaadittaisi toisen vielä eläessä.

Äiti eli loppuelämänsä yksin, perinnön saanut sisko viis veisasi sen jälkeen kun nimet olivat papereissa, ystävä ei pitänyt enää mitään yhteyttä eikä mennyt hautajaisiin.

Ei ollut kyse valtavista summista, enemmän periaatteesta. Pikkusiskolle oli aina hankittu kaikki, mm. asunto opiskeluaikana vanhempien piikkiin, kun "eihän se nyt osaa".

Toinen hoiti hommansa itsenäisesti ja hyvin, siitä rangaistiin.

Vierailija
13/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tää on sillai jännä juttu että hän ei olisi arvostanut minua suoraansanottuna ollenkaan. Joten miksi menisin hautajaisiinkaan.

Vierailija
14/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leski on syyllinen, oma vanhempi ei muuten olisi niin tehnyt. Leski manipoloinut puolisonsa. Vaadit lakiosan kunnon riidan kanssa ja unohdat sen jälkeen lesken lapsineen.

Vierailija
15/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa perijän on pitänyt loukata perittävää syvästi, jotta lakiosan saa mitätöityä ja tätä on aika hankala osoittaa toteen. Yleensä toki kyseessä on ollut pitkään jatkunut rikollinen elämä tms

Vierailija
16/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten yksi juttu kirjoitukseesi. jos testamenttaa puolisolle omaisuutta, niin testamentilla saatun omaisuden voi jälkeenjäänyt testamentata niin kuin haluaa. hän voi tehtä niin että jättää köyhemmälle suurimman osan. oletko huomioinut tuota?

Vierailija
17/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ja perintö ei vaikuta  - rehellissesti- siihen tippaakaan menenkö jonkun muistotilaisuuteen/hautajaisiin vai en.

Testamentin tekijän oma asia kelle antaa mitä haluaa.

Ei merkitse mitään.

Muut asiat ihmisissä ratkaisee onko väleissä vai ei.

Vierailija
18/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa perijän on pitänyt loukata perittävää syvästi, jotta lakiosan saa mitätöityä ja tätä on aika hankala osoittaa toteen. Yleensä toki kyseessä on ollut pitkään jatkunut rikollinen elämä tms

Niin hankala osoittaa, ja se rikosrekisteri onkin ainoa mikäon järjestrlmällisesti toiminut ja siten voikin sanoa että on laillistettu jättää rikollista taustaa omaavaat ilman perintöä. Lain kirja on siis vääntynyt pois siitä että ois ryhtyny porvariksi syväpunaisessa työläisperheessä tms tarkoittaen vain ja ainoastaan rikosrekisteriä.

Vierailija
19/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu miksi tuohon on päädytty. Esim. se perinnöttä jäänyt on itse hyvin toimeentuleva, omistaa paljon, talous on turvattu, hyvä ura, rikas puoliso,  jne. Ja sitten se toinen on köyhä, työtön, vaikka sairas, vammainen, yksinäinen, hyljeksitty jne.

Ihan oikein menisikin. Samoin jos ei ole välittänyt ollenkaan vanhemmasta niin on itse sen aiheuttanut.

Vierailija
20/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä puoli tässä olisi, sureminen muuttuisikin vihaksi.