9-vuotias ei suostu lähtemään mummulaan
Oli sovittu ja mummu tuli hakemaan. Nyt niskuroi. Mitä teen? Puhuin ensin ja sitten otin tiukan sävyn. Uhkasin viedä pleikan ja koko ensi viikon pelikieltoa, se on nyt tehty. Vieläkään ei liiku huoneestaan.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mummona ihmettelen, mikä pakko sinne mummolaan on mennä? Vaikka meillä sovitaan yökyläilystä, eikä lapsi sitten haluakkaan tulla, niin ketään ei pakoteta, eikä kiristetä.
Eli 9-vuotiaan ei tarvitse käyttäytyä ja osoittaa mummolleen, että pitää tästä?
t.kristallikissa
Ole sinä kerrankin hiljaa. Mun lapset ja lastenlapset rakastaa mua, vaikka joskus tulee muutoksia suunnitelmiin. T: Mummo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mummona ihmettelen, mikä pakko sinne mummolaan on mennä? Vaikka meillä sovitaan yökyläilystä, eikä lapsi sitten haluakkaan tulla, niin ketään ei pakoteta, eikä kiristetä.
t.kristallikissaOle sinä kerrankin hiljaa. Mun lapset ja lastenlapset rakastaa mua, vaikka joskus tulee muutoksia suunnitelmiin. T: Mummo
Tuossa ei ollut kyseessä suunnitelman muutos, hyvä itsesipettäjä! Merkki siitä, että mummo on ihan boring, luultavimmin.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taluta korvasta autoon, jos puhe ei auta. lähtö on silloin kun käsketään, ei silloin kun huvittaa
Ei näin. Mummolaan mennään mielellään, ei väkisin. T:Mummo
No eihän toi 9-v. ainakaan mennyt mielellään. Ihan okei sulle? Ei se välitä sinusta siis.
t.kristallikissaLuuletko että väkipakolla korvasta repiminen auttaa tulevia mummolle menemisiä. Voi että näitä ”kasvattajia”.
Enhän mä siihen korvasta repimiseen puuttunut. Ja ei tietenkään auta, mutta kun kasvatus. Ei lapselta kysellä mitä hän haluaa, vaan mummoille mennään että nämä tuntevat itsensä tärkeiksi.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taluta korvasta autoon, jos puhe ei auta. lähtö on silloin kun käsketään, ei silloin kun huvittaa
Ei näin. Mummolaan mennään mielellään, ei väkisin. T:Mummo
Tämä ei liittynyt pelkkään mummolaan lähtöön, vaan kaikkeen missä pullikoidaan vanhempien käskyjä vastaan.
Miksei lapsia vaadita enää kunnioittamaan ja tottelemaan vanhempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaOle sinä kerrankin hiljaa. Mun lapset ja lastenlapset rakastaa mua, vaikka joskus tulee muutoksia suunnitelmiin. T: Mummo
Tuossa ei ollut kyseessä suunnitelman muutos, hyvä itsesipettäjä! Merkki siitä, että mummo on ihan boring, luultavimmin.
t.kristallikissa
Kaikki me joskus tylsiä ollaan ja silti meitä rakastetaan. Sääli, ettet ole osannut ikinä rakastaa ketään. T: Mummo
Luuletko että väkipakolla korvasta repiminen auttaa tulevia mummolle menemisiä. Voi että näitä ”kasvattajia”.