Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka nautitte työmatkustamisesta

Vierailija
20.01.2018 |

Mitkä on työreissujen parhaat puolet? Mitä teette iltaisin hotellissa tai vieraassa kaupungissa, jos jää vapaa-aikaa? Oletteko löytäneet joitain hyviä vinkkejä, jotka sujuvoittaa työmatkoja tai tekee niistä mukavampia?

Rakastan mun duunia noin yleisesti ottaen, mutta työmatkat ovat olleet vähän sellaista tervanjuontia ja nyt niitä on tiedossa joksikin aikaa aiempaa enemmän (siellä täällä ympäri Suomea, ei ulkomailla). Päivärahat on tietysti tervetulleita, mutta siihen ne positiiviset puolet on oikeastaan jääneetkin. Päiväreissutkin on vielä ihan ok kun tietää että pääsee illaksi kotiin, mutta hotelleissa kykkiminen ja yksinään vieraissa paikoissa vaeltelu jotenkin turhauttaa. Useimmiten teen ne illat sitten vaan hotellihuoneessa lisää töitä, tai jumitan katsomaan jotain typeriä telkkariohjelmia.

En harrasta yhden illan juttuja, joten niistäkään ei oikein ole tässä kohtaa nyt avuksi. Muut vinkit olisivat tervetulleita!

Kommentit (20)

1/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustun kaupunkiin, käyn juoksulenkillä tai kuntosalilla, illalla syömässä ja juhlimassa/tanssimassa/yksillä. Tutustun uusiin ihmisiin (paikallisiin), kysyn heidän suosituksiaan. Yleensä ystävystyn jo työn aikana kollegaan/kollegoihin, jo(i)sta saan seuraa illaksi. Välillä on silti ihan mukava olla ihan rauhassa ja vaikka lukea kirjaa.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
2/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään matkailualalla töissä ja mun työhöni liittyy erilaiset matkailualan kansainväliset tapaamiset ja tutustumismatkat. Yleensä aikataulu on minuuttien tarkkuudella 8-00 joten ei hirveästi ehdi itsekseen kiertelemään. Eikä ole tarviskaan kun kaikki on valmiiksi suunniteltua mun puolestani.

Jos ehdin käyn äkkiä hotellin uima-altaassa uimassa aamulla, joskus lounastauon aikana karkaan jonkun kollegan kanssa kaupungille. Kuten viimeksi Ateenassa kävimme kahvimessuilla. Ihan hauska parituntinen, joimme vain liikaa espressoa ja olimme ihan pökkyrässä koko illan! Ei tullut uni ihan heti:)

Mitään sutinoita ei reissuilla koskaan ole. Voin nauttia jonkun seurasta, flirttaillakin mutta en koskaan päädy sänkyyn. Olen sikäli outo että tarvitsen seksiin myös tunnepuolen mukaan, ts pelkkä seksi ei tyydytä.

Aikaisemmin työskentelin yhdessä kansainvälisessä suuryrityksessä ja meillä oli mm joka kevät 2 vkon putki Levillä. Asiakkaat olivat 2 yötä - sitten kentälle, vanhat pois ja uusi freesi asiakasporukka tilalle. Tuo kävi kyllä todella kunnon päälle - nämä tietty halusivat riekkua aamukuuteen ja minä yritin aina olla viimeinen hereillä ja taas aamulla ekana pystyssä. Usein mentiin parikin vuorokautta samoilla silmillä. Onneksi oma porukka oli niin ihanaa, siksi tuon jaksoi. Ja jäimme aina viimeiseksi viikonlopuksi keskenämme "siivoamaan" vieraiden jälkiä. Saunottiin, syötiin, nukuttiin siskonpedissä, käytiin rinteessä ja tanssimassa. Kenelläkään ei ollut tarvetta "katoilla" vieraisiin mökkeihin, sen verran katsottiin omien perään:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla usein joudun tekemään illatkin duunia. Jos kuitenkin on aikaa niin yleensä käyn hotellin salilla tai kohteesta riippuen juoksemassa. Useimmissa kohdemaissa (pääasiassa Aasiassa) lenkkeilymahdollisuudet on heikot, joten varmistan että hotellilla on kuntosali.

Vierailija
4/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä kävelen hotellin lähiympäristössä, käyn marketista ostamassa syötävää, katson telkkaria, käyn kuntosalilla, menen aikaisin nukkumaan. Nautin siitä ettei ole lapsia, kotieläimiä, kotihommia, ei sotkua, ei pyykkiä, ei siivottavaa. Kuukaudessa 2-5 tälläistä iltaa, otan levon kannalta.

Vierailija
5/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että en ole reissuilla yksin matkassa. Aina on mukana kollega tai pari tai vähintäänkin maahantuojan edustaja. Ostan siis prosessilaitteita ja materiaaleja ja käyn valmistajilla ja messuilla niitä katsomassa ja valitsemassa. Illat menee siinä, että käydään vähän kaupoilla ja sitten ravintolassa syömässä. Asiakkaana pystyn vaikuttamaan siihen mitä haluan tehdä.

Useimmat valmistajat on keski-euroopassa ja tehtaat sijaitsee pikkukaupungeissa. Ne kaupungit on ihan älyttömän herttaisia ja tykkään katsella niitä. Se on ehkä parasta reissuissa.

Vierailija
6/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä kävelen hotellin lähiympäristössä, käyn marketista ostamassa syötävää, katson telkkaria, käyn kuntosalilla, menen aikaisin nukkumaan. Nautin siitä ettei ole lapsia, kotieläimiä, kotihommia, ei sotkua, ei pyykkiä, ei siivottavaa. Kuukaudessa 2-5 tälläistä iltaa, otan levon kannalta.

Tämä! Saa vain olla omissa oloissaan ja rentoutua, ihanaa.

Vierailija
7/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Hyviä vinkkejä. Tuo itsensä hemmottelu pitää ainakin ottaa osaksi ohjelmaa :) Olen pyrkinyt pitämään kaikki purkit ja purnukat reissuilla mahdollisimman minimissä, mutta joku yksittäispakattu kasvonaamio tai kynsimanikyyrisetti ei paljoa painaisi.

Joku kotijumpan tyyppinen "treeni" huoneessa voisi myöskin olla kiva päivän päätteeksi.

Pidättekö kotona valmiina erillistä työlaukkua, jossa on aina esim. hygieniatarvikkeet ym. valmiina? Joku survival kit voisi olla ainakin mulle tarpeen. Vaikka miten yrittää huolella pakata, niin tuntuu että helposti unohtuu vähintään piilarinesteet, meikkiputsari, hiusharja, hammastahna tai jotain muuta vastaavaa. No, ehkä se tästä kunhan hommaan rutinoituu.

Ap

Vierailija
8/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kongresseissa on yleensä iltaohjelma, johon osallistua. Ulkomaalaiset on sosiaalisempia kuin suomalaiset: usein käydään yhdessä porukalla syömässä. Eli hotellissa kykkimistä on aika vähän. Rakastan kyllä sellaisia huoneita joissa on kylpyamme. Yksi rentoutus siinä per reissu on ihanaa.

Vierailija
9/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan salarakkaani mukaan reissuun tai sit pokaan paikallisen naisen.

Työreissulla seksi on aikalailla erilaista kuin kotona.

Vierailija
10/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geokätköilijänä mua ei työmatkoilla hotellihuoneessa paljon näkyisi!

Vierailija
11/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen useimmiten illalla töitä mutta yritän myös käydä hetken ulkona kävelyllä tai hotellin kuntosalilla. Oma työni on käytännössä istumista, joten jonkinlainen liike on omalle jaksamiselle pakollista pitemmän päälle. Lisäksi jos huoneeseen kuuluu kylpyamme, lasken lämpimän kylvyn ja yritän nollata työasiat pois päästä.

Itse en suosittele työmatkoilla "juhlimassa" käyntiä ja pidättäytyisin ottamasta enemmän kuin lasin viiniä myös yhteisillä illanvietoilla ym. Runsas alkon käyttö ja pikkutunneille biletys näkyy aina jaksamisessa seuraavana päivänä. 

Jos tekee paljon reissuhommaa, kannattaa myös kiinnittää huomiota ruokavalioon. Itselle heikko kohta on hotellin aamiaiset ja fakta vaan on, että istumatyöläinen ei voi vetää esim. 10 aamuna kuukaudessa jättiannoksia pekonia, munia, leivoksia ym ym ilman että vyötäröllä ja muussa olotilassa tuntuu.

Vierailija
12/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun "pääsin" ekat kerrat työreissuun, tuntui se hirveän kivalta 23-vuotiaana asustella hyvässä hotellissa, kierrellä iltaisin Helsinkiä, Frankfurtia, Lontoota jne. Pari-kolme vuotta, niin uutuudenviehätys katosi. Kun sain esikoisen 28-vuotiaana aloin vihata työmatkoja. Lapsi oli juuri viety hoitoon ja 11kk, ja yhtäkkiä vaan pukkasi 5-6 päivän Kiinan tai Intian reissua. Vaihdoin työtä sen takia, että se pienikin matkustaminen oli aivan liikaa. Siis työni ei kuitenkaan ollut mitään jatkuvaa reissaamista. Seuraavassa työssä jouduin edelleen matkustamaan liikaa. Lähes joka kuukausi piti olla 2-3 päivää jossain toisella puolen Suomea. Inhosin sitäkin. Nyt olen julkisella sektorilla töissä työssä, jossa ei tarvi matkustaa. Rakastan sitä, ettei mua lähetetä kursseille, asiakkaille jne. Pääsen joka ilta kotiin suoraan töistä. Ihanaa.

Vierailija
13/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sellainen pieni peruskosmetiikkalaukku on valmiina, koska kotona en noita pieniä purkkeja käytä tietenkään. Ostin joskus setin tyhjiä pieniä pulloja ja minipurnukoita, joihin itse annostelin shampoon, hoitoaineen, kosteusvoidetta jne., + matkahammasharja ja pieni tuubi hammastahnaa.

Joskus kävin aina hotellien lähellä olevissa tavarataloissa/ostareilla ostamassa jonain iltoina matkakokoisia shampoita ja hoitoaineita jne. (esim. suomessa sokos, stockmann) ja otin meikkiosastolta kosteusvoidenäytteet, niin ei tarvinnut pakata omia mukaan.

Olen pyrkinyt varaamaan huoneen, jossa kylpyamme suihkun sijaan, kun on kerrankin aikaa lojua rauhassa kylvyssä. Siihenkin voi matkakohteesta hakea kylpysuolaa tai jotain kylpyvaahtopalloja. :) Joskus ehdin varaamaan teatteriin lipun, käymään leffassa ja ravintolassa. Joissakin kaupungeissa taidemuseot ja luonnontieteen museot ovat myöhään auki. Tai sitten vain käyn kävelemässä lähialueilla tutustumassa, katsomassa mahdollisia nähtävyyksiä tai minulle harvinaisena herkkuna: käyn uimassa hotellin altaalla. Iltaisin myöhään on yleensä hiljaista, vähän ennnen sulkemista. Ja sitten voi rentoutua vaikka saunassa.

Ne pienet kasvonaamiosetit tai manikyyrivälineet ovat myös kiva idea, voi panna vaikka hiusnaamionkin päähän telkkaria katsoen. Tai iloita hotellin wifistä ja katsella leffoja streamattuna läppäriltä.

Vierailija
14/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, jos budjettiin mahtuu, kannatta myös katsoa, onko hotellilla jotain spa-palveluja, kasvohoitoa tai hierontaa. Niska-selkähieronta oli ihan taivaallista pitkän reissutyöpäivän jälkeen hotellilla. Kaupungilla voi olla jokin hoitola, joka on illemmallakin auki.

Vierailija
15/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän aika lailla matkalaukkuelämää. Mulla on koko ajan kaksi matkalaukkua valmiiksi pakattuna: toinen työmatkoja varten ja toinen vapaa-ajan matkoja varten. Molemmissa on ainaperussetit alusvaatteita, vaatteita ja sopivaa kosmetiikkaa (mun vapaa-ajallatarvii olla sellaiset aineet että vettä ei tarvita). Vaatekerrat käyvät kotona pesussa ja pakataan suraan laukkuun. Kolmannet versit kaikkea on sit myös kotona.

Mun työmatkoilla ei voi juhlia. Mistään ei tulisi mitään seuraavana päivänä ja sitä paitsi se maine leviäisi nopeasti eikå mitään kunnon hommia enää annettaisi mun tehtäväksi.

Vapaa-aikaa ylipäänsä on aika vähän. Pyrin kuitenkin siihen, että mulla on aina aikaa kiertää kävelemässä joku puisto ja nähtävyys onneksi matkustan pääasiassa paikoissa, joissa kävelemässä voi käydä. Mulla on myös mukana jumppakuminauha, jolla voin thdä hotellihuoneessa perusjumpan ja venyttly. . Mä en eerityissti nauti jumpasta, mutta kun on pienissä lentokoneissa ja epåmukavissa tuoleissa kokouksissa, ei oikein voi jättää väliinkään tai on pian tosi kipeä.

Iltoja varten, silloin kun niitä on vapaina eikä silloinkin palaveerata ja kokousteta, mulla on ipadissa aina joku hyvä kirja tai elokuva. Jollei ole, voi onneksi ostaa ja ladata uuden. En ehkä tulisi toimeen ilman tablettia.

Vierailija
16/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
17/20 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Kiitos hyvistä ja asiallisista kommenteista. Useampikin lähtee toteutukseen. Kylpypallot käyn ostamassa heti huomenna. :D Pitää varmaan satsata myös kunnolliseen, lokeroituun laukkuun tai ainakin hankkia siistejä pakkauspusseja. Tähän asti olen käyttänyt yön yli menevillä työreissuilla pientä jenkkikassia, mistä on inhottavaa kaivaa läppäriä palaverihuoneessa vaikka miljöö onkin kaukana hienoista kongresseista ja vastaavista mitä osalla teistä on ollut.

Seurailen ketjua, josko joku heittäisi vielä vinkkejä esim. toimivaan, kompaktiin matkapuvustoon tai lisää ajatuksia työmatkustamisen hyvistä puolista, joita en itse välttämättä ole vielä tullut ajatelleeksi.

Ap

Vierailija
18/20 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Kiitos hyvistä ja asiallisista kommenteista. Useampikin lähtee toteutukseen. Kylpypallot käyn ostamassa heti huomenna. :D Pitää varmaan satsata myös kunnolliseen, lokeroituun laukkuun tai ainakin hankkia siistejä pakkauspusseja. Tähän asti olen käyttänyt yön yli menevillä työreissuilla pientä jenkkikassia, mistä on inhottavaa kaivaa läppäriä palaverihuoneessa vaikka miljöö onkin kaukana hienoista kongresseista ja vastaavista mitä osalla teistä on ollut.

Seurailen ketjua, josko joku heittäisi vielä vinkkejä esim. toimivaan, kompaktiin matkapuvustoon tai lisää ajatuksia työmatkustamisen hyvistä puolista, joita en itse välttämättä ole vielä tullut ajatelleeksi.

Ap

Tietämättä työsi tai työmatkojesi luonnetta on tietty vähän hankala ottaa kantaa puvustoon.

Itse olen ostanut muutamia siistejä mekkoja ja paitoja jotka on rypistymätöntä kangasta. Ihan superhyviä, heitän laukkuun ja laukusta henkareille ja olen valmiina lähtöön vaikka heti. Kaikki mikä vaatii silittämistä on tosi hankalaa. Käytän jakku- tai housupukuja ja niissäkin olen yrittänyt etsiä kankaan mikä oikenee helposti. Nopea kikka pienten rypistymien oikaisuun: kun menet suihkuun tai kylpyyn laita rypistynyt vaate henkariin ja kylpyhuoneeseen vaikka siihen ammeen päälle roikkumaan. Kosteus suoristaa.

Pellavavaatteet on ihan vihoviimeisiä. Jos voin korvaan jakun neuletakilla, nekin voivat olla tosi siistejä ja tyylikkäitä. Neuleet muutenkin käteviä mutta niidenkin täytyy sitten olla mielellään ohuita ja siistin mallisia. Jos ei ole niin virallinen tilaisuus niin minulla on mustat, ohuet ja ehdottomasti haalistumattomat farkut housuina. Tärkeintä kuitenkin että vaatteet on sopivan kokoisia ettei mistään pursua eikä tursuile.

Kengät on tärkeät. Otan aina matalat kävelykengät, korkkarit (näin vanhemmiten enää 5cm "yleiskorko") ja jos on ulkoiluaktiviteetteja niin siistit lenkkarit tai vastaavat).

Kun oikein vie tän vaateajattelun huippuunsa niin 10 päivän reissukin on tehty lentolaukulla:) No, oli loppukesä, lämmin kohde ja pystyin käyttämään joitain vaatteita 2 pv.

Vierailija
19/20 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ilta menee töitä tehdessä, mutta jos mahdollista, laiskottelen kaikessa rauhassa.

Meikit ym. On pakattu ”meikkisalkkuun”, joka kotona on vessan pöydällä ja siitä saa sen siirrettyä suoraan laukkuun. Lisäksi on toinen meikkilaukku, jossa on aina valmiina hammasharja, tahna, Piilarineste, puhdistusaine, harja ym.

Musta kotelohame on luottovaate, lisäksi pari erilaista jakkua ja muutamat sukkahousut.

20/20 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä. Mä myös yritän käydä paljon museoiden lisäksi kulttuuri- ja urheilutapahtumissa. Kiertävät taidenäyttelyt ja katujuhlat löytyvät helposti netistä kaupunkien tapahtumakalentereista. Urheilumiehenä käyn myös todella paljon jalkapallo-, koripallo-, jääkiekko-, baseball- ja rugbyotteluissa. Välillä yleisurhelu- ym. tapahtumissa. Tai konserteissa. Jokaisesta vähänkin suurimmasta kaupungista löytyy paljon erilaista tekemistä.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona