Mikä ruoka aiheuttaa sinulle syödessä oksennusrefleksin?
Kommentit (67)
Kaikki öljyt, eli toisin sanoen öljyinen ruoka. Hyi
Kaikki kokkareinen. Esim. jukurtti jossa hedelmän/marjojen paloja. Maku ei ole paha, mutta se koostumus saa välittömästi oksennusreflektin aikaan. En voi sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kokkareinen. Esim. jukurtti jossa hedelmän/marjojen paloja. Maku ei ole paha, mutta se koostumus saa välittömästi oksennusreflektin aikaan. En voi sille mitään.
Syöt siis vain soseutettua ruokaa?
Sienet, kumina (ei juustokumina kuitenkaan), sahrami, soijakastike ja soija ylipäätään missä muodossa tahansa. Soijarouheesta tehty "jauhelihakastike" on aivan kamalaa.
Mausteiden osalta oksennusrefleksi tulee kaikista ruuista, mihin näitä on laitettu.
Näistä tulee voimakas oksennusrefleksi, niin kamalilta ne mun mielestä maistuu.
Lihahyytelö ja silli (+muut vastaavat kalatuotteet). On toki myös muita, josta en pidä, mutta melkein kaikki muu mene kyllä jollain tavalla alas.
Ei ole tullut vastaan sellaista ruokaa.
Sitkeä rakenne jossakin ruuassa. Lihassa sitä tapaa eniten ja siksipä olenkin ollut kasvissyöjä yli 10v, mutta taannoin tuli oksennusrefleksi myös isosta, sitkeästä nyhtösoijaköntistä.
En syö lihaa ja quorn ei maistu minulle.
Se tuoksukin 😞 Kun olen syönyt kauan kasvisruokaa ilman eläinkunnantuotteita, minulle on tullut vastenmielisyyttä aikaisemmin syömiäni ruokia kohtaan, kuten maito, kananmunat ja kala.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ruoka sinänsä, mutta kaikki liha, jossa on jänteitä ja/tai läskiä.
Eli karjalanpaisti.
Maksapihvit saa mulla oksennusrefleksin aikaan.
Läski. Syönkin siksi vain parasta fileetä.
Etanat ja babykalmarit. Syön niitä silti, mutta en oikein opi tykkäämään.
Ei mikään ruoka sinänsä, mutta kaikki liha, jossa on jänteitä ja/tai läskiä.