Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤LOKAMAATUSKOIDEN lauantai löpinät..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin nukuttu yö takana...

Katoin sen pitkän leffan joka loppui kahentoista kieppeillä ja jo silloin oli peipiä niin ikävä että minasin kömpiä omaan sänkyyn Dinan huoneeseen kun mies oli nukahtanu sohvalle.. mutta kävinkin sitten herättämässä äijän ja menin kiltisti makkarin puolelle nukkumaan. Kerran heräsin yöllä siihen kun Dina heräs syömään ja sitten kuuden kieppeillä Dina heräskin jo uuteen päivään niin ei siinä sitten enää saanut kukaan nukuttua. :)

Katotaan malttaako sitä ens yönä nukkua " erossa" . Pitäis varmaan yrittää pakottaa ittensä nyt tässä lähipäivinä muuttamaan takas makkariin.. sniif... :( Niin se vauva-aika vaan on melkein mennyttä... tai ainakin " vierihoitoaika" .

Truutta: Niinpä, kai se joskus on katkastava tuo napanuora ja annettava lapsukainen hoitoon...kyllä se mummi varmaan tulee kun kerran lupas jo, tuntuu vaan niin jotenki oudolta.. mut onneks Dina menee aikasin nukkuu niin jos sen sais unille ja lähtis vasta sitten niin ehkä se olis niin helpompaa. Hyvällä tuurilla se heräis vasta sitten kun ollaan jo kotona mutta huonolla tuurilla on herännyt jo monta kertaa ja nähtäväks jää mitä siten tapahtuu, eli nukahtaako uudestaa vai jääkö itkemään ja odottamaan äitiä..

Oonko vähän hölmö ku mietin tämmösiä? Onks muillakin samat ajatukset ku ootte ekan kerran jättäny lapsen iltahoitoon?

Nyt täytyy taas mennä, pitäkäähän pino korkealla! (tulen tarkistamaan asian myöhemmin!) ;)

-mari-

Vierailija
2/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähköt yö unet takana, tytsy heräili ekaa kertaa kolmen kipsukoilla pölisemää, ja ei muuta kuin tuttia suuhun ja rauhottukin takas unille. Seittämältä sitten maitohörpsyt ja koitettiin vielä jatkaa unia, ite nukahin, tytsystä en tiie mut ei ainankaa höpöttäny, kaheksalta ylös..

MARI, samoja ajatuksia päässä pyörii, kun ekaa kertaa " pitäis" hoitoo jättää.. Näinköhän tytsy vaistoaa ettei äippä oo lähettyvillä ??? No napanuorahan on katkaistava jossain vaiheessa, ja uskallettava vaan jättää tytsy hoitoon.. Itse asiassa oon jo tässä vaiheessa miettiny, kuinka tytsy reagoi kun päivähoitoon pitäis viedä, 8h siellä. No asiahan ei ole vielä ajankohtainen tänä vuonna, mutta mietteitähän saapi olla..

Tytsy onkin kauneusunilla paraikaa, joten mänempä laittaa pyykinpesukoneen hurisemaan tässä välin. Kaupoillekin pitäisi lähteä, mies lupasi ostaa tytsylle virpomispalkan... =}

...Palajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa! Tää amppari voi pistää!! Oon niiiiiiiin pahalla päällä, että en viitti edes sanoa! Tääl on porukka varpaillaan kun äitee puhisee.. siinä saa ukko ja pennut huutia. Grrr!

Eilen olin lietsussa koko päivän, enkä illalla jaksanu konetta avata, joten äkkiä vaan äsken vilkasin eiliset höpinät. Voi Truutta, kiva kun kaipailit päivän piristystä, nyt se vaan taitaa olla mission impossible..

Oisko kevätväsymys vai hilloviikot tulossa vai mitä h*****iä, mut en oo aikoihin ollu näin ärtsy! :(

En nyt jaksa muuta täs turista, paitsi että typykkä on alkanu kraakkua niinku joku varis! Lintuinfluenssaa?! Se onki nyt ainoo juttu joka meikää hymyilyttää.. :) Ai no joo on toinenki, meidän keskarilta lähti porkkanaa syödessään eka maitohammas! Täs on tän maatuskan ilon aiheet tänään..

Käyn vilkuilee pinoa myöhemmin, koittakaa kertoo hyviä vitsejä tai jotain.. pliis!

Puhina-Pähkis :/

Vierailija
4/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin äsken tuolla joella ihastelemassa jäiden lähtöä, komeen näköstä oli kun jäät liikkui ja isot lautat törmäili toisiinsa.. varmaan vielä hienomman näköstä jossain tosi isolla joella, tuo kun ei niin kovin iso ole..

Mutta hitsi, ampiaisia oli jo liikkeellä! Kävivät mua jo kiusaamaankin, hitsi sentään! Vai olikohan se sittenkin Pähkis joka siellä surisi?? ;)

Siitä sainkin sitten heti yhden huolen aiheen taas lisää.. eli mitäs jos ampiainen pistää vauvaa? Pitääkö se heti viedä sairaalaan, onko semmonen kuin vaarallista noin pienelle? Hysteerikko maatuska taas täällä kyselee kummallisia...

Ihana ilma kyllä, niin se kevät sitten vaan tuli, säätäkin uhmaten! :) Ei ole enää hirveesti lunta ainakaan täällä päin. Mites siellä Karjalassa päin?

Joopa joo, mukamas lapsen hoidosta vapaa pääsiäinen.. hah, salli minun nauraa! Mies lähti aamulla 9 aikaan pesemään autoa ja käymään kaupassa ja vasta äsken soitti kaupasta että mitä sieltä pitää tuoda.. Eipä paljon ole tämä päivä muista poikennu. Noh, aamupuuron se syötti tytölle ennen kuin toi hänet minun hoiviin. Että näin ne miehet lapsia hoitelee, kuin se onkin noin helppoa?

Nälkähän tässä alkaa jo tulee.. kai se pitää mennä kattoo löytyykö tuolta kaapista yhtään mitään, ei jaksa venaa miestä sieltä kaupasta.

Laulellaanhan taas myöhemmin! :)

-Mari-

Vierailija
5/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu on heitetty...

Tässä Pähkikselle muutama tän pääsiäisen " hitti" , jos vaikka mieli kirkastuisi, ja tietenkin muillekin maatuskoille,

" Nyt vasta huomasin, että olen sairastanut lintuifluenssaa jo vuosia. Tiputanssia on tullut tanssittua, kiiltävän perään olen kuin harakka, munien päällä olen maannut ja joskus tunnen itseni pöllöksi. Joinakin aamuina raakun kuin varis ja kun kevätmahlat liikahtaa, niin kujertelen kuin teeri. Äimänkäkenäkin on heiluttu, peiliin kun katson niin näkyy huuhkaja ja hiukset on kuin petolinnun perse ja aina talvella tekee mieli etelään" !

" Kana tietä kulkee sipsuttaa, tie on liukas, jalkaa lipsuttaa. Vastaan tulee jyrä suuri, kävipä kanalla huono tuuri. Jyrän alle kana jää, pyörän alta näkyy pää. Jyrä painaa vauhdilla hanaa, ei se huomaa pientä kanaa. Kun kana pääsee jyrän alta, tuntuu olo mahtavalta. Sulat pöyhii ja kuntoon laittaa, päänsä somasti kenoon laittaa. Kun on kunnossa viimeinen sulkatukko,huokaa kana: Olipa kerrankin kunnon kukko" .

Ootte varmaa kaikki saanu näitä tekstiviestejä tänä pääsiäisenä, kiertojuttujahan nää on..

Mari kyseli lumitilannatta, kaupungissa ei oo hirveesti lunta, mutta täällä maaalllla on himpun verran enemmän, tiet on sulat, metiköissä lumi vielä muistuttaa olostaan ja meidän piha... sitä kylttiä pitää alkaa vääntää.." myydään lunta"

Nyt tytön tyllerö kutsuu.. ruoka aika... palajan illemmalla...

-EEKKIS ja kitisevä pimu-

Vierailija
6/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei tää ketutus helpota sitten millään! Tyttökin huutaa ku sikaa tapettais, voi veeeee!! Suunnittelin sille kylpyä täksi illaksi, mutta taidan jättää sen homman väliin ihan suosiolla..

Juu Mari, se olin minä siellä surisemassa. En mä teitä maatuskoita pistä, mutta tota ukkoa tekis mieli tökätä oikeen pitkällä piikillä! Miten se voi olla noin ärsyttävä?! Ja Eekkis, kiitos kovasti. :)

Ehkäsystä oli jotain.. Mä mietin sitä hormonikierukkaa myös. Meinasin, että kun se kerran on ilmanen, niin voishan sitä kokeilla. Ois ainakin helppo kun ei tarvi muistaa mitään erityistä ennenku viiden vuoden päästä. Toisaalta meillä on hiljasta ku huopatossutehtaalla, joten tartteeko täs mitään.. huoh. Oonkohan mä puutteessa ku näin v**uttaa? :/

No joo, mä lähden taas jatkamaan mökötystä. Huomenna en varmaan ehdi koneelle, mut maanantaina sitten.. ja lisää vitsejä kiitos! Jospa mä laitan itsekin yhden:

Kolme blondia oli porukalla lenkillä. Ohikulkija ihmetteli tytöistä kuuluvaa surinaa. " Ollaan sauvakävelyllä" , hihkuivat tytöt ja jatkoivat iloisina matkaa!

Että sillee..

Pähkis

Vierailija
7/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa, noita pääsiäisloruja on tullut ihan kiitettävästi kännyyn, mutta eilen tuli niiiiiiiiiin kaameen rivo juttu, johon oli jo sekoitettu joulupukkikin, että oli pakko se samantien poistaa..Oon kyllä aikas hävytön suustani ja vitsit on useimmiten vähän tota pikkutuhmaa linjaa, mutta se viesti meni jo multakin niinku ohi...

Pähkis-parka!!! Ei mulla ainaskaan oo yhtään hyvää vitsiä kerrottavaksi, mutta oon sata varma, että kun seuraavan kerran käyt pinoa lukemassa, on mieli jo paljon paremoi:o). Se on kyllä tämä naisen mieli, niin kovin kummallinen, että kun alkaa joku asia viluttamaan, niin sehän on pakko purkaa tietty mieheen ja lapsiin..Sitten lasten ihanasti nukkuessa, ja ukon kuorsatessa, sitä taas miettii, kuinka huono ihminen onkaan ollut, kun noin ihanille kultapallukoille on tullut turhasta kiukuteltua...

Mari: Voiskos se mummukka tulla ennen varsinaista vahtivuoroa vähän niinku harjoittelee? Esim.jonkun kauppareissun (suosittelen Jumbon Cittarin vellihyllyä esim...) ajaksi, että tiedätte suunnilleen, kuinka Dina mahdollisesti mummuun suhtautuu? Tai jos ainaskin kävis pari kertaa silleen tiheemmin sillä viikolla, kun ois lapsenvahdiksi tulossa? Sen oon omakohtaisesti huomannut, että mitä varmempi hoitsu, niin vaavelikin suhtautuu rennommin. Toisaalta taas, jos Dina on semmoinen, että illalla nukahdettuaan nukkuu tietyn unipätkän ennen ekaa heräämistä, niin luottaisin siihen ja lähtisin itse vasta sitten liikenteeseen..Meillä ainakin poju on niin tapoihinsa jymähtänyt, että melkein sata varmasti jos ysiin mennessä nukahtaa, ei ainaskaan ennen yhtä oo mitään vailla, ja yleensä ekat ähinät alkaa vasta kahden ja kolmen välillä.

Ja kyllähän se tosi on, että aivan varmasti kaikki äipät miettii ja murehtii ekaa yökylä tai iltamenoa tosi tarkasti..Jotenki sekin on ihan kummaa, että miksi se iltameno enempi askarruttaa, kuin päivän lääkärikäynti vaikka??? Onko kyse siis siitä, että iltaisin lapset on enempi herkkiä, vaiko siitä että äitillä tulee helpommin huono omatunto iltamenosta??? Tässäpä taas vapaasti käytettävissä oleva väitöskirjan aihe:o).

Oonpa tänään saanut ainaskin yhden lapsen onnelliseksi, kun meidän kolmoselle ostettiin elämän eka, oma fillari! Hobby Hallissa käytiin vähän Stokkan korttia vinguttamassa, mutta on kyllä lapsikin niin iloinen..Meillä muuten pukkaa joko siitepöyallergiaa tai jotain flunssaa, kun pari penskoista on valitellut nenän tukkoisuutta ja päänsärkyä, ja itsellä kummasti kurkkua kutittaa ja limakalvot taas turpoo nokassa:O((((.

Pizzaa tullut pari pellillistä paistettua(tosi pääsiäis-ruoka, heh) ja sauna lämpiämässä..Kävinpä päivällä Hobbarin lisäksi Malmilla, ja alkoi jo itseäni naurattamaan, kun yritin tiedostamattani pongata blondia, jolla musta takki, reppu sekä pari tyttölasta matkassa..Hih, tää mun bongailu on jo levinnyt Jumbosta Malmille!!!( Tunnistikos kukaan, ketä yritin mahdollisesti bongata???)

Annanpa armon käydä oikeudesta, ja toivotan leppoisaa lauantaita kaikillen!

Ihanaiset onnittelut päivänsankareille!!!!

Truutta

Vierailija
8/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä illan viimoiset.. tytsy nukahti seittämän korvilla. Olikin aika väsy, ei " malttanut" nukkua kolmen jälkeen vaikka yritin unille. Siitäpä heräili uutta Galluppia, kuinka paljon teitin vavelit nukkuu 24hoon aikana ???? Meillä tytsy nukkuu 12h yöunta ja 2-3x n. 45-1h päiväunet.. Vissii se on ihan hyvä.. Välillä tuntuu että kun sais nuo päiväunet " kiteytettyy" yhteen putkeen, mutta jossain vaiheessa sitten toiveeni käy toteen, tai sitten ei...

Meilläkin on nyt sitten virallinen grillikausi avattu, syötiin näin pääsiäisen kunniaksi makkaraa... Sen verran on piha sulanut, jotta sai grillin vietyä ulos, no huomenna pääsee särää maistelemaan anopin luokse, joten tulee se " pääsiäis" ruokakin syötyä, lammasta. Itse asiassa lammas ei oo kovin makunystyröitä hivelevä, mutta särässä se menee..

Juupati joo, taidan heittäytyä soffan kulmaan " unta oottamaan" ...

Ei muuta kuin lauantain jatkoja...AI NII syntsä onnitteluja sankareille...

..Kauniita kuvia..

-Eekkis ja tyllerö-

Vierailija
9/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kana ja blondi vitsit! :D Se eka mullekin tuli kännyyn..

No sitä minäkin olen miettinyt Truutta et mikä tästä iltamenosta tekee niin kummallisen.. Kun Dinahan on ollut toisen mummin hoidossa täällä kotona tossa alku vuodesta parikin kertaa päiväsaikaan kun mä kävin ratsastamassa eikä se niin paljon askarruttanut.

Mutta nyt tää iltameno sitten tuntuu jotenkin kauheen vaikeelta asialta.. no, elämässä on otettava riskejä.

Mä aattelin et jos mutsi ei ehdi tulee " harjottelee" aikasempina päivinä niin sitten se vois tulla hyvissä ajoin sillon sinä päivänä ja hoidella Dinaa sen iltapäivän-illan niin että Dina tottuu häneen eikä näin ollen sitten mahdollisesti herätessään ole niin ihmeissäään että kukas tuo on?! Onneks Dina ei kuitenkaan vierasta, ainakaan paljon...

eekkis: Meillä nukutaan about 10-12h yössä yhteensä ja päivisin 2-3 0.5-2.5h päikkärit. Nykyään kyllä yhä harvemmin noita pitkiä mutta esim tänään nukkui kyllä pari tuntia päivällä ja aamulla ja tossa illan suussa sellaset reilu puol tuntia.

Mullakin pukkaa galluppia, kun vaan muistas et mitä pitikään kysyä...

Ai niin:

1. Miten te, jotka annatte korviketta, hoidatte yö syötöt? Otatteko aina syliin? Rupesin vaan miettii tos et ihan kuin muistelisin joskus kuulleeni et vauvan vois syöttää myös sänkyyn... oonko ihan pihalla?? Auttaiskohan se niin kuin tuohon nukkumiseen tai jtn... (ja siis tietty tukis tyynyllä vaik puol istuvaan asentoon)

2. Luetteko te jo paljon kirjoja vauvoille? Mä oon nyt monesti aatellu et pitäis/vois lukea vaik iltasin, mut eipä ole vielä tullut ku varmaan kerran tai kaks luettua päivällä..

Hammasharjankin ostin jo viikko sitten mutta arvatkaa oonko vielä kertakaan sitä käyttänyt Dinalle???

Nyt tää maatuska tarvii vähän kurin palautusta!

Pähkis: zemppii vaan sulle, kyllä se v*tutus ohi menee, tuttu tunne myös mulle... Mutta niinhän se on että: Myrskyn jälkeen, on pouta sää.... :) Auringon paistetta sinne!

Nyt tää lähtee syömään cipsejä, salaattia ja juusto ja salsa kastiketta! mmm..nam! (paljonkohan näistä menee pisteitä, romi?) :)

-Mari-