Vierailija

ilman, että se tuntuu budjetissasi?

• ylös 3
  • alas 1

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Kai kaikki ylimääräinen tuntuu siten, että myöhemmin kaduttaa, kun olisi voinut laittaa säästöön enemmän. Mutta jos ajatellaan, että ainoa haitta olisi se, että en saisi mitään säästöön (mutten myöskään joutuisi pihistelemään tavallista enemmän, vaan olisin yhtä säästäväinen kuin muutenkin), niin kai sitä pystyisi jotain 100 - 150 euron hintaista ostamaan.

Siis pystyisin, mutten luultavasti haluaisi. Riippuu vähän mitä ylimääräisellä tarkoitetaan.

Vierailija

Määrittele ylimääräinen? Mulla harvemmin on tarvetta ostella mitään ylimääräistä mutta jos tarve tulee, mulla on budjetoituna rahaa moisia juttuja varten. Yleisin heräteostoni ovat osakkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

40€ on aika maksimi. Pistin sen juuri poikaystävän synttärilahjaan
T opiskelija

Vierailija

No nyt oli sähkölasku ja budjetti miinuksella jo valmiiksi joulun takia että tässä kuussa en yhtään vaikka ostin jo jotain pientä, apteekkiin meni 50 euroa ym. Keväällä helpottanee koska sain juuri palkankorotuksen!

Vierailija

Ostin hiljattain 500 €:n lennot, eikä se tuntunut merkittävästi missään. En tee tuonsuuruisia ostoksia kovin usein ja tilillä on moninkertainen summa säästössä, joten se ei vaikuta normaaliin elämään mitenkään.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Palkasta voisin pistää joka kuukausi kevyesti 1000-1500 € johonkin turhuuteen, mutta mieluummin säästän ja sijoitan. Ja joo, olen jo asuntolainani maksanut ja lapseni aikuiseksi kasvattanut hyvätuloinen eli ei ole enää muita kuin minä, jotka rahojani tarvitsee. 

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ömmm no normaalien elämiseen välttämättä kuluvien menojen (sis. Ruoka, sähkö, asuntolaina, vakuutukset, auto, yksi kasvohoito ja geelilakkaus n. kerran kk), jälkeen rahaa jää tyyliin 2000€ yli, joten kaiketi sen verran vois jonnekin kerran kuukaudessa kerralla tuupata. Yleensä se katoaa vaan shoppailuun, ulkonasyömiseen, kahvitteluihin jne.

Vierailija

Budjetissa on pakolliset, jemmassa hätävarapuskurit ja eläkesäästöt. Ylimääräiset rahat on sitten just niitä jotka voi käyttää kun sille tuntuu. Kai 20000, jossain kohden vaihdan varmaan autoa jos autokuume alkaa vaivata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Budjetissa on pakolliset, jemmassa hätävarapuskurit ja eläkesäästöt. Ylimääräiset rahat on sitten just niitä jotka voi käyttää kun sille tuntuu. Kai 20000, jossain kohden vaihdan varmaan autoa jos autokuume alkaa vaivata.

20000 kuukaudessa

Vierailija

Piti oikein alkaa miettimään, mutta en osaa vastata. Mikä on sitä ylimääräistä?
Jos mä tarvitsen vaikka kengät, käyn ostamassa ne. Kahviloissa tulee käytyä ja kirjakauppa on myös heikko kohta. En yhtään tykkää muuten kierrellä kaupoissa.
Mutta kuukaudesta riippuen vois olla 200-400e.

Vierailija

Ehkä jonkun 200-300e kertaostoksen voi tehdä ilman että tuntuu missään. Käyttötilillä on kuitenkin aina sen verran ylimääräistä, että melkein voisi toisinaan lisätä nollan perään. Tosin sen jälkeen saisi vähän aikaa pihistellä, tykkään että tilillä on aina tietty puskurirahasto.

Vierailija

Kaikkihan tuntuu budjetissa, mutta jos tarve olisi niin periaatteessa aika kivuttomasti voisi 1400 e/kk laittaa haluamaansa ostokseen. Tällä hetkellä 1200 e/kk menee automaattisesti sijoituksiin ja 200 e/kk mukaviin asioihin, kuten ulkona syömiseen, kahvitteluun, leffoihin ja tarvittaessa materiaan.

Vierailija

Sellaista täysin "ylimääräistä" voi yleensä olla noin 100 € kuussa. Nyt ostin 175 € takin, vaikka olin vielä tämän talven ajatellut pärjätä vanhalla. Ylimääräiseksi miellän lähinnä selkeät ostokset kuten vaatteet, sisustuksen, kirjat tms. Lasten vaatteet ovat yleensä välttämättömyydeksi laskettavia. Matkoihin menee kerran vuodessa aika paljon, mutta se on oma lukunsa.

Vierailija

Ylimääräinen tarkoittaisi jotain turhaa. En osta sellaista. Miksi ostaa jotain pelkästään sen takia, että pystyy?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.