Ateistit on niin yliherkkiä, jos joku mainitseekin esim. sanan jumala tai kirkko
että mietityttää onko ne sittenkään niin varmoja siinä ehdottomassa, jyrkässä ateismissaan?
Kommentit (35)
Yliherkkyyteni ilmenee aina kun uskovaiset perustelee näkemyksiään lainaamalla Raamatusta hämäriä metaforia.
Homeenhajuinen tuulahdus vuosituhansien takaa aiheuttaa astmaattisia oireita.
Tässä pitää ymmärtää, ettei ateismi ole mikään aate tai uskonto. Se on sivutuote joka syntyy järjellisen ajattelun tuloksena. Kaikki ihmiset ovat ateisteja syntyessään, ennen kuin uskonto väkisin heihin tuodaan. Uskonto on jokaisen oman pään sisällä pysyvä asia, jonka takia kirkosta tai papeista puhuminen yleisesti on häiritsevää. Ei haittaa mua jos on jossain uskonnossa mutta pitäkää ne asiat itsellänne. Tekin varmaan ärsyyntyisitte jos joku puhuisi teille yksisarvisista ja keijuista tosissaan. Järkevä ihminen tajuaa, että Jumalan olemassaolo on yhtälailla typerä ajatus kuin muidenkin satuolentojen.
Riippuu täysin ateistista. Joitakin ei kiinnosta yhtään ja joitakin ärsyttää valtavasti se, että tuhlataan verovaroja ja tapetaan ihmisiä uskonnon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulisin mielelläni lentävästä spagettihirviöstä tai näkymättömästä vaaleanpunaisesta yksisarvisesta?
Lentävä spagettihirviö , näkymätön vaaleanpunaine yksisarvinen ja ateisti menivät saunaan. Mitkä olivat ateistin viimeiset sanat?
Miten ateisti voi mennä sellaisen kanssa saunaan jota ei ole? SAKKI JA MATTI hörhöt
raivoasteistit ja pilkkaajat ovat tätä "shithole"-porukkaa trumpilaisesti sanottuna
Kyseessä ovat wannabe-ateistit. Oikea ateisti ei välitä toisten jumalista. Suomessa on todella vähän aitoja ateisteja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulisin mielelläni lentävästä spagettihirviöstä tai näkymättömästä vaaleanpunaisesta yksisarvisesta?
Jostain kumman syystä kristinusko on kuitenkin pitänyt pintansa yli 2000 vuotta. Sen jälkeen, kun näin älykkään ja järkevän umpijyrkän ateistin vähitellen kääntyvän uskoon ihan omia aikojaan ilman, että kukaan olisi yrittänyt käännyttää tai tuputtaa hänelle uskontoa, aloin ajatella, että jotain tuossa uskontohommassa on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ovat wannabe-ateistit. Oikea ateisti ei välitä toisten jumalista. Suomessa on todella vähän aitoja ateisteja.
Ateistin määritelmä on se, ettei usko mihinkään jumalaan. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä ajattelee muista uskonnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä kristinusko on kuitenkin pitänyt pintansa yli 2000 vuotta. Sen jälkeen, kun näin älykkään ja järkevän umpijyrkän ateistin vähitellen kääntyvän uskoon ihan omia aikojaan ilman, että kukaan olisi yrittänyt käännyttää tai tuputtaa hänelle uskontoa, aloin ajatella, että jotain tuossa uskontohommassa on pakko olla.
Puhuit juuri itsesi pussiin. Että oikein älykäs ateisti, joka kääntyy uskontoon? Salli mun nauraa.
Jaa no.. Mä olen ateisti, mutta mulle uskonto ei ole mikään punainen vaate. Niin kauan, kun kukaan ei tee pahaa uskoonsa vedoten.
Olen todella kiitollinen siitä, että esim. mummillani on syvä uskonsa. Ilman sitä hän tuskin olisi selvinnyt vanhimman tyttärensä itsemurhasta vuosia sitten. Hän ammentaa uskostaan rakkautta ja lohtua. Ei saarnausta ja syyllistämistä. Hän tietää esim. minun eronneen kirkosta ja että olen ateisti, muttei ole minua koskaan yrittänyt käännyttää tai muutenkaan maininnut asiaa mitenkään negatiivisesti tms.
Niin ja mieheni on myös ateisti, mutta kuuluu edelleen kirkkoon. Hän nimittäin haluaa maksaa kirkollisveroa, koska sillä tehdään hyvää.
Vähän korkeintaan saattaa heikkona hetkenä hihityttää, kun joku varttia vaille valaistunut rupeaa jollain kiesusläpällä naama vakavana argumentoimaan.
Toiveajattelua, ap.
Mutta kristittynä todellisuudentajultasi ei tietenkään voi liikoja odottaa.
En ole yhtään allerginen uskonnoille. Tykkään kirkoissa käymisestä ja kuulun Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Lapsiani en kuitenkaan ole kastattanut, koska mulla ei ole vakaumusta.
Vierailija kirjoitti:
No eivät tietysti. Ateistinkin viimeiset sanat ovat: "Jumala ota minut vastaan".
Ei todellakaan ole koska mitään jumalaa ei ole olemassakaan.
Tai Turpinin perheen.