Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajaäiti-kortin käyttäminen ärsyttää. Eihän suurin osa heistä edes ole yksinhuoltajia!

Vierailija
19.01.2018 |

Yksinhuoltajaäiti on tunteisiin vetoava termi, jota käytetään väärin, kun halutaan herättää myötätuntoa ja mielikuvia rankkuudesta ja köyhyydestä. Tosiasiassa yksinhuoltajuus ja harvinaista ja suurin osa "yksinhuoltajista" on oikeasti yhteishuoltajia, eli lapsilla on toinenkin huoltaja, vaikka vanhemmat asuvatkin erillään.

Lisäksi yksinhuoltajuus ei automaattisesti tarkoita vähävaraisuutta. Yleensä kodin ainoan aikuisen rooli on taloudellisesti tiukka, mutta ei välttämättä ollenkaan mahdoton. Moni "yksinhuoltaja" (samoin kuin oikea yksinhuoltaja) pärjää kuitenkin ihan hyvin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös tätä keskustelua. Olen yksinhuoltaja ainostaan lomakkeista. Esim.pankissa ja passiasioissa, kouluasioissa yms. En identifioi itseäni sen kautta. Noista lomakkeista hän se sana on tullut ja sitä käytetään enemmän negatiivisessa merkityksessä kuin positiivisessa. Yhteishuoltajat hakevat lasten passit yms.yhdessä vaikka erikseen asuvatkin.

Se että joku käyttää yh-termiä kohdallaan väärinperustein ei pitäisi olla yksinhuoltajien ongelma. Vähän sama kuin miesvaras varastaa, niin kaikki miehet tuomitaan vaikkei he varkaita olekaan.

Vierailija
22/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ei mulla ole mitään yh-korttia....

T. Yh

Yksinhuoltaja vai yhteishuoltaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tätä keskustelua. Olen yksinhuoltaja ainostaan lomakkeista. Esim.pankissa ja passiasioissa, kouluasioissa yms. En identifioi itseäni sen kautta. Noista lomakkeista hän se sana on tullut ja sitä käytetään enemmän negatiivisessa merkityksessä kuin positiivisessa. Yhteishuoltajat hakevat lasten passit yms.yhdessä vaikka erikseen asuvatkin.

Se että joku käyttää yh-termiä kohdallaan väärinperustein ei pitäisi olla yksinhuoltajien ongelma. Vähän sama kuin miesvaras varastaa, niin kaikki miehet tuomitaan vaikkei he varkaita olekaan.

Miten identifioit itsesi? Ilmeisesti kuitenkin olet virallisesti yksinhuoltaja.

ap

Vierailija
24/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kans yhtään näitä yyhoita.

Meillä töissä on yksi jolla kaksi lasta (yli 10v). Hän ei voi tulla töihin ennen klo 8 eikä olla minuuttiakaan yli 16. Ollaan päiväkodissa siis töissä.. kaikki loma-ajat pitää olla lomalla. Ja tiukkaa on rahasta, tosi tiukkaa. Ja kun ei koskaan ole mitään omaa ja ex on ihan ääliö. Ja on niiiiiiiiin rankkaan, kun on yksin.

Totuus on, että hänen lapset ovat ulkomailla mummolassa suurimmanosan kesälomasta, muut lomat toisen mummon luona. Isä reissaa myös lasten kanssa usein. Mummo ja pappa vahtivat lapsia viikottain. Ei siis todellakaan ole yksin!!! Bilettämään pääsee aina kun vain haluaa. Ja rahaa on: elarit+ lapsilisät+asumistuki sekä lasten varakkaat isovanhemmat kustantavat harrastukset sekä auton kustannukset.

Ei muuten, mutta voisitteko yyhoot lopettaa sen kitisemisen?

Vierailija
25/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh

Kun sinä et sitä käytä, kukaan muukaan ei käytä?

Jos joku ei-yh käyttää korttia huijatakseen, niin miksi se menee yksinhuoltajien häpeäksi? Sehän pitäisi olla niiden muiden häpeä?(jos halutaan ryhmitellä)

Vierailija
26/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdet käyttävät yh-korttia koko ajan! Ei siis kyse ole siitä että ihmiset itse käyttäisivät itsestään

Vierailija
27/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kans yhtään näitä yyhoita.

Meillä töissä on yksi jolla kaksi lasta (yli 10v). Hän ei voi tulla töihin ennen klo 8 eikä olla minuuttiakaan yli 16. Ollaan päiväkodissa siis töissä.. kaikki loma-ajat pitää olla lomalla. Ja tiukkaa on rahasta, tosi tiukkaa. Ja kun ei koskaan ole mitään omaa ja ex on ihan ääliö. Ja on niiiiiiiiin rankkaan, kun on yksin.

Totuus on, että hänen lapset ovat ulkomailla mummolassa suurimmanosan kesälomasta, muut lomat toisen mummon luona. Isä reissaa myös lasten kanssa usein. Mummo ja pappa vahtivat lapsia viikottain. Ei siis todellakaan ole yksin!!! Bilettämään pääsee aina kun vain haluaa. Ja rahaa on: elarit+ lapsilisät+asumistuki sekä lasten varakkaat isovanhemmat kustantavat harrastukset sekä auton kustannukset.

Ei muuten, mutta voisitteko yyhoot lopettaa sen kitisemisen?

Niin... se kateus.

Vierailija
28/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten yh on kärkkäästi puolustelemassa heikkouksiaan?

Joka keskusteluu tulee se joka kirjoittaa itsestään sen sankarin ja on suhteessa parempi ihminen muihin yksinhuoltajiin verrattuna. Ikään, kuin olisi joku uniikki lumihiutale joka  toimii toisin kuin miten yleisissä näkemyksissä nähdään yksinhuoltajan käyttäytyvän.

Vierailija
29/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHta, kuin haukkuu kannattaa muistaa, että yksi auto kolari niin sinäkin voit olla YH

Vierailija
30/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin aloittaja. Joko sinä ynmärrät, miksi suurin osa yh-äideistä ei todellakaan halua käyttää mitään yh-korttia? Myötätuntoa, jepjep.

Vierailija
31/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten yh on kärkkäästi puolustelemassa heikkouksiaan?

Joka keskusteluu tulee se joka kirjoittaa itsestään sen sankarin ja on suhteessa parempi ihminen muihin yksinhuoltajiin verrattuna. Ikään, kuin olisi joku uniikki lumihiutale joka  toimii toisin kuin miten yleisissä näkemyksissä nähdään yksinhuoltajan käyttäytyvän.

Sana yh mainittu. Voikin kirjoittaa sen elämäkertansa, vaikka se ei liity aiheeseen mitenkään. :D

Vierailija
32/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Enemmän ammatin ja sukupuolen mukaan. Jopa harrastuskin menee edelle. Joskus jos halutaan molempien vanhempien tekevän jotain, esim.lapsen harrastuksessa, sanon olevani yh. Ja noissa pankki yms.papereissa. Se määrittelee mahdollisuuksia ei identiteettiä. Esim. En saa passipaperiin toisen vanhemman nimeä, koska sitä ei ole. Silloin yh termi on tarpeen.

Vierailija
33/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh

Yksinhuoltaja vai yhteishuoltaja?

Yhteishuoltajuus, mutta kela maksaa kuitenkin lapsilisän yh-korotuksen.

Vierailija
34/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YHta, kuin haukkuu kannattaa muistaa, että yksi auto kolari niin sinäkin voit olla YH

Minä olen ollut yh todella monta vuotta, enkä todellakaa puolustele kaikkien käytöstä vain siksi, että satun olemaan yh.

Vierailija
35/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten "yksihuoltajuudessa" ärsyttää juuri mahdollisuus käyttää tukia väärin. Olen itse vuoroviikkovanhempi, käyn töissä, en saa elareita, asumistukea saan hieman, lapsilisät puolitetaan lasten isän kanssa. Nettotuloistani 85% tulee omasta palkastani.

Olen laskenut, että halutessani voisin elellä myös valtion ja exäni piikkiin ja tienata lähes saman verran. Jos saisin työttömyyskorvausta, täydet elarit, täyden asumistuen ja lapsilisät itselleni, niin aika hyvinhän sillä pärjäilisi!

Vierailija
36/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs yh-mitätöimisketju Tämä on? 😉

Vierailija
37/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että meistä kenellä se yksinhuoltajuus on täysin absoluuttista, harva siitä numeroa tekee.

Mutta lämmöllä muistan heitä lapseni harrastuskavereiden vanhempia, jotka sen jollain lailla huomioivat kalliissa harrastuksessa. Toisella oli itsellään kokemus lapsuudesta vanhemman kuoltua, kuten meidänkin perheessä siis tilanne ole. Pyysivät kyytiin pelireissuille, lahjoittivat vanhoja varusteita jne.

Mutta heistä tulikin sitten läheisiä ystäviä.

Vierailija
38/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Enemmän ammatin ja sukupuolen mukaan. Jopa harrastuskin menee edelle. Joskus jos halutaan molempien vanhempien tekevän jotain, esim.lapsen harrastuksessa, sanon olevani yh. Ja noissa pankki yms.papereissa. Se määrittelee mahdollisuuksia ei identiteettiä. Esim. En saa passipaperiin toisen vanhemman nimeä, koska sitä ei ole. Silloin yh termi on tarpeen.

Hei, olen ktm nainen, joka harrastaa fitnesiä ja olen yh. Harrastan myös yksinhuoltajuuden puolustamisa aihe vapaalla. Lähdetäänkö treffeille? T. yh

Vierailija
39/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillamme on vanhemmat joilla yhteishuoltajuus.

Kyllä, olen yh, sillä lapsia isä ottaa luokseen max kerran kuussa ja asuu kaukana.

Arjessa mukana0tuntia vuodessa.

Vierailija
40/60 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, koska en ole yksinhuoltajien kanssa tekemisissä, enkä aio olla jatkossakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän