Vierailija

ei sitä edes älyä omissa pienissä piireissään miten joillakin on varaa ostaa melkein mitä vaan ja joka kk. Meillä yhteensä noin 4000€ nettotulot miehen kanssa mutta nytkin jäljellä enää loppukuuksi about 500€, josta menee miehen bensoihin jo iso summa, ja kaksi lastakin löytyy...mitään en juuri ole ostanut tässä kuussa, laskuihin meni, bensoihin, pari ihonhoito/meikkituotetta olen ostanut ja sukkia perheelle. En nyt äkkisiltään muista oliko muuta, ainiin, itselle shampoo, hoitoaine ja jätettävä ihan marketista. Jokaisella saa olla ihan sellaiset tulot kuin ansaitsee, mutta mekin ollaan kouluttauduttu molemmat amk:ssa. Itse sairastuin ja teen lyhennettyä työpäivää nykyään. Olisi ihana kun voisi kaupasta ostaa mitä vaan, vaatteita ja meîkkejä ym.

• ylös 9
  • alas 51

Sivut

Kommentit (45)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En tunne ketään, joka ostaisi kaupasta mitä vaan, olipa rikas tai köyhä. Ihan kummallisia haaveita. Monet ovat ns rikkaita juuri siksi, että harkitsevat, mitä ostavat ja millä hinnalla tai jopa miettivät, tarvitsenko tuotakin tavaraa oikeasti.

• ylös 81
  • alas 6
Vierailija

Mainitseastasi ketjusta kävi selvästi ilmi, että porukkaa ei juuri kiinnosta shoppailla.

Kun harvoin ostavat, ostavat laatua mikä kestää.

Pääasiassa menot liittyvät urheiluun ja elämyksiin. Törkyä ja halpaa eivät osta, vaan haluavat pitää kotinsa avarina.

• ylös 34
  • alas 2
Vierailija

Minä olen rikkaaksi laskettava.

Ja kyllä vertaillaan hintoja -mitä kannattaa ostaa Lidlistä ja mitä muualta, vakuutusyhtiö ja sähköyhtiä jne on kilpailutettu.

Merkkivaatteisiin ei laiteta rahaa mutta pitkät lennot lennän bisneksessä.

• ylös 33
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään, joka ostaisi kaupasta mitä vaan, olipa rikas tai köyhä. Ihan kummallisia haaveita. Monet ovat ns rikkaita juuri siksi, että harkitsevat, mitä ostavat ja millä hinnalla tai jopa miettivät, tarvitsenko tuotakin tavaraa oikeasti.

Itse tunnen niitä jotka ostavat sen minkä haluavat, eivätkä katsokaan hintaa. Se ei tarkoita, että tuhlaisivat tai kuluttaisivat ylenmäärin. Mutta hintaa ei katsota eivätkä jätä jotain tekemättä/ ostamatta sen takia että se on kallis.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Näin se juuri on. 

Ollaan itsekin ihan tavallisia keskituloisia, mutta yksi kaverini on pienituloinen yh, ja tuntuu olevan todella katkera meidän tuloista, vihjailee aina miten on varaa matkustaa ja "ostaa mitä haluaa". Ei todellakaan osteta, mitä halutaan (eikä siihen olisi varaakaan) mutta verrattuna häneen, mietitään todellakin, mitä tarvitsee ja mitä ei. Hänellä menee huomattavia summia sellaisiin asioihin, joihin itselläni ei mene, enkä edes haluaisi tai raaskisi käyttää rahaa. Hän käy miltei sen joka 2. viikonloppu baarissa, kun lapset on isällään. Vuodesta ja kuukaudesta toiseen. Usein pitää ostaa "joku halpa baaritoppi". Olen joskus yrittänyt ehdottaa, eikö voisi ostaa kerralla sellaista ajatonta, jota voi muunnella koruilla jne. Ei kuulemma ole varaa ostella mitään sadan euron merkkipaitoja. Mutta silti sama raha menee varmasti vuodessa näihin halpistoppeihin. Laivareissulle pitää päästä aina välillä, sohva uusitaan muutaman vuoden välein jne. Meillä ei tällaiseen käytetä rahaa, niin ehkä se sitten vaikuttaa, että voi ostaa mitä haluaa, kun ostaa sen yhden yhden laadukkaamman paidan joskus tai lähtee koko perheellä kaupunkilomalle sen sijaan, että käy itse useamman kerran laivalla. 

• ylös 45
  • alas 5
Vierailija

Köyhyys on tyhmyyttä. Pitäisi kouluttautua, säästää ja parantaa asemaansa. Kadehtimisesta ei ole mitään hyötyä.

• ylös 18
  • alas 13
kakkapylly

Vierailija kirjoitti:
ei sitä edes älyä omissa pienissä piireissään miten joillakin on varaa ostaa melkein mitä vaan ja joka kk. Meillä yhteensä noin 4000€ nettotulot miehen kanssa mutta nytkin jäljellä enää loppukuuksi about 500€, josta menee miehen bensoihin jo iso summa, ja kaksi lastakin löytyy...mitään en juuri ole ostanut tässä kuussa, laskuihin meni, bensoihin, pari ihonhoito/meikkituotetta olen ostanut ja sukkia perheelle. En nyt äkkisiltään muista oliko muuta, ainiin, itselle shampoo, hoitoaine ja jätettävä ihan marketista. Jokaisella saa olla ihan sellaiset tulot kuin ansaitsee, mutta mekin ollaan kouluttauduttu molemmat amk:ssa. Itse sairastuin ja teen lyhennettyä työpäivää nykyään. Olisi ihana kun voisi kaupasta ostaa mitä vaan, vaatteita ja meîkkejä ym.

Liity NYC:N 5 s kauden glamoursarja faneihin:) Näitä glamour faneja ärsyttää Luannin köyhyys, törröttävät huulet, miljonäärien paneminen, merirosvojen paneminen...naimisiin meneminen..eroaminen..mutta he ovatkin GLAMOURSARJOJEN faneja!

Vierailija

Meillä pienemmät tulot, mutta koen itseni rikkaaksi. Lapsiakin on. En kyllä jaksaisikaan koko ajan käydä ostoksilla, teen mieluummin muuta.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Minulla on aina ollut rahaa. 

Kun tulot on olleet pienet, niin on ollut menotkin.

Pienituloinen tuttavakin on sanonut, että hänellä on aina sen verran säästössä, että voi halutessaan kävellä autoliikkeeseen ja ostaa auton.

• ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Jaa. En ymmärrä. Mulle jää kuukaudessa vuokran, vakuutusmaksujen, kännylaskun yms pakollisen jälkeen käyttörahaa noin 100-150 €. 

Vierailija

Mitä se mitä vain sitten on? Minulla on oikeasti mitättömät tulot, koska olen opiskelija, mutta mitään ei puutu ja voin ostaa kaupasta sellaista ruokaa kuin haluan. Vaatteet voi ostaa alennuksista.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Meillä paljon pienemmät tulot ja aina on kyllä varaa ostaa mitä halutaan. Luulen että Ap:n ongelma liittyy just tuohon haluamisen määrään, ei tulojen määrään.
Itse en edes todellakaan _halua_ jotain turhanpäiväistä tavaraa jatkuvasti.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Kaikki tuntemani yi 100 000 euroa vuodessa tienaavat perheet käyvät ostoksilla Lidlissä.

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Jännä juttu, mulla on ollut töistä alle 1500 euron nettotulot, vuokra 520 euroa ja silti jäi vielä säästöönkin. Ja tosiaan en nostanut lisäksi mitään yhteiskunnan tukia.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Jos vertaan omaa kulutustani ajalta hyvätuloinen ja pirun köyhä. Niin hyvätuloinen ostin tuotteita määrällisesti vähemmän, koska laatu kesti aikaa ja kulutusta. Se mihin meni paljon enemmän rahaa oli palvelut. Lehtiäkin tilasin joka lähtöön. Matkustin, kävin hieronnassa, kosmetologilla ja kokeilin kaikenlaisia harrastuksia.
Tulojen pudottua lehdet ja ulkona syöminen /juominen, hieronnat ja maksulliset harrastukset jäi pois ensimmäisenä.
Matkustaminen pienellä budjetilla ja tarkasti ostettu laaturuoka jäi tälle köyhälle kaudellakin. Laaturuoka on tuore Luomu ja lähiruoka. Maku edellä mennään, mutta ruokaa ei mene hukkaan ja sitä on niukasti.

Vierailija

Mitä sillä kaikella rojulla ja meikeillä tekisi. Ei jatkuva tavaran hankinta tuota iloa, ja mihinkä se kaikki ostettu edes lopulta mahtuisi? Kyllä se niin on, että ihmisen täytyy lopulta saada onnensa jostain muusta kuin materiaata.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Itsestäni olen huomannut, että puute lisää halua. Olen asunut joissakin kehitysmaissa joissa ei tuotteita ole saatavilla. Minulle tulee hirveä halu johonkin ja päätän ostaa sen heti kun pääsen länsimaihin. Sitten se tarve kuitenkin häviää länsimaissa, kun tuotetta on tarjolla yllin kyllin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.