Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te työttömät ja ns. köyhyysrajan alle tienaavat..

ajattelua
19.01.2018 |

millä rahalla oikein hankitte lapsia saatika niitä elätätte?

Kulkevatko he ympäriinsä pelkissä kirppisrötköissä ja syövät makaroonia ruuakseen jokapäivä?

Vaunut ja kaikki muut lastentarvikkeet ovat kalliita niin millä rahalla köyhät te niitä sitten ostatte kun ainaisesti valitetaan sitä että esim. työttömällä ei ole varaa elättää edes itseään kunnolla. Ei se 120€ kyllä sitten lapsen kuukausimenoja kata millään tavalla tai jos kattaa niin on kurjasti lapsellasi asiat..

itsellä kun varakkaampanakin henkilönä lapsen hankinta aiheutti sen, että ensimmäistä kertaa elämässä joutu välillä laskemaan rahojaan ja miettimään että ne riittää kaikkiin hankintoihin ja saisi säästettyä samalla niinkuin ennen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vakitöissä kun sain lapseni. Sitten tuli kenkää eikä uusia töitä ole löytynyt.

Vierailija
2/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarvikkeita kierrätetään sekä sukulaiset ja ystävät lahjoittavat tarvittavaa .

Omituista että joku kadehtii vanhoja vaunuja,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki lapsia juurikin siitä syystä että olen työtön

Vierailija
4/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kustannat lapsesi elämisen irtisanomisen jälkeen?

Vierailija
5/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin vakitöissä kun sain lapseni. Sitten tuli kenkää eikä uusia töitä ole löytynyt.

Millä kustannat lapsesi elämisen irtisanomisen jälkeen? Jäikö säästöjä vai mistä?

Vierailija
6/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä kustannat lapsesi elämisen irtisanomisen jälkeen? Jäikö säästöjä vai mistä?

On säästöjä ollut mutta parissa vuodessa niistä on joutunut ottamaan ja kohta putoan työmarkkinatuelle jolloin loputkin mennee. Onneksi mies on töissä.

Vierailija
7/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on aika hyvä ja sen voi aina nollata 6kk:den työllä. Pääomatulot tietysti auttaa aika paljonkin. Töitä tekemällä ei voi rikastua, vaan siihen tarvitaan jotain aivan muuta. Ei meidän elintaso olennaisella tavalla eroa tuntemistani lääkäriperheistä, vaikka meistä jompikumpi on ollut käytännössä työttömänä koko sen ajan kun lapsia on ollut hoidettavana.

Vierailija
8/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni jäin työttömäksi vasta siinä vaiheessa ,kun lapset olivat jo niin isoja, ettei alkuun pieni rahanmeno tuntunut missään.

Vierailija
9/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puoliso auttaa avokätisesti lasten kuluissa. Kummallakin meistä lasten tarpeet tulevat aina ensimmäisinä. Mitään kalliita harrastuksia ei lapsilla toki ole, mutta kummallakin on kuitenkin mieluinen urheiluharrastus.

Hyödynnämme myös joulut ja synttärit, jos lapset tarvitsevat jotain isompaa, kuten nyt vaikkapa viime jouluna saivat läppärin yhteiseksi lahjaksi. Samoin joitain tiettyjä vaatelahjoja pyydämme isovanhemmilta jouluksi tai synttäreiksi. Hyödynnämme myös tarjoukset joulun jälkeen ja aina sesonkien päättyessä.

En koe, että meiltä puuttuisi mitään. Elämä on ihan hyvää näin.

T: matalapalkkainen yh

Vierailija
10/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Millä kustannat lapsesi elämisen irtisanomisen jälkeen?

Säästöillä. Tietysti. Olisi vaan käsittämättömän edesvastuutonta varsinkin perheellisenä olla varautumatta työttömyyteen tai muuhun ansioiden romahdukseen. Meillä säästettiin kahden vuoden bruttopalkkoja vastaava summa hätävaraksi, ennen kuin alettiin lapsen tekoon.

Vierailija
11/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut asiasta säästäminen ja ennakointi? Tai vaikkapa elämänhallinta, vaikka olisikin pienituloinen tai työtön? Hyviä ideoita, kannattaa sinunkin kokeilla.

Vierailija
12/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se köyhyysraja on?

Vierailija
13/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki lapsia. Simple as that. Tosin vaikka olisin miljonääri, en hankkisi lapsia. Vihaan lapsia. Ei yhtään mun juttu.

Vierailija
14/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen on aika hyvä ja sen voi aina nollata 6kk:den työllä. Pääomatulot tietysti auttaa aika paljonkin. Töitä tekemällä ei voi rikastua, vaan siihen tarvitaan jotain aivan muuta. Ei meidän elintaso olennaisella tavalla eroa tuntemistani lääkäriperheistä, vaikka meistä jompikumpi on ollut käytännössä työttömänä koko sen ajan kun lapsia on ollut hoidettavana.

Eikös ansiosidonnaisen nollaaminen nyt ole aika typerää?

Vierailija
15/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh isä ja 15 vuotias poika, lapsilisä ja elatustuki yhteensä 300 kk, kyllä sillä alkuun pääsee. Omasta työmarkkinatuesta hankitaan loput jos tarve vaatii. Lähinnä satsaan poikaani että hänellä olisi hyvin asiat, itse pärjään vähällä. Tänään haetaan uudet luistimet, maksaa 25 euroa. Harrastustukea oon hakenut säätiöiltä ja saanutkin sitä. Nyt vähän arveluttaa kun lukio alkaa syksyllä, paljonko menot? Ennen kuin joku ehtii haukkua että elän tukien varassa voin kertoa että olin 30 vuotta työelämässä, nyt siis työtön.

Vierailija
16/20 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut asiasta säästäminen ja ennakointi? Tai vaikkapa elämänhallinta, vaikka olisikin pienituloinen tai työtön? Hyviä ideoita, kannattaa sinunkin kokeilla.

Oletko kuullut karenssista?

Vierailija
17/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tavallisempaa ole että ensin hankkii lapsen, asuntolainan ja auton ja sitten jääkin työttömäksi.

Nimenomaan lapsen takiahan moni haluaa viimeiseen asti ylläpitää entistä elintasoaan tai semmoisen vaikutelmaa, vaikka halvempaa olisi myydä kämppä ja ostaa Kainuun korvesta laho rintamamiestalo. On se nyt aikamoinen trauma jättää taakseen koti ja kaverit ja hyvästellä piikille vietävät Musti ja Mirri.

Onko mielestäsi "hyvinvointivaltiossa" vahinkoraskaudessa hyväksyttävä syy abortille, että lapseen ei vain ole varaa?

Vierailija
18/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossutuilla tietenkin. Hyvin tulee kuule rahaa! Uudet vaunut joka muksulle, ja muksujahan tulee koko ajan, kato kun niistä saa aina vaan lisää massia! Ikinä en tee ite ruokaa, perhepizzat ja kebabit on arkiruokaa ja viikonloppuna käydään sitten vielä vähän paremmin syömässä ja kaljalla. Mitään kirppareit mä en harrasta, tykkään ostella nättejä merkkivaatteita mun pienille mussukoille. Sossu kun maksaa. 

Tämänhetkinen mies (järjestyksessä neljäs) ei oo löytäny työtä, kato kun sillä on ukkovarvas penskana murtunu niin ei se voi mitään fyysistä työtä tehdä. Kouluja se ei ole käyny kun se ei arvosta koulutusta yhtään. Mä taas oon ollu paksuna melkein koko ajan siitä asti kun olin 16. 

Saisivat nostaa noista tukia vaan, niin päästäis vähän lomailemaan etelän lämpöön. Eix se oo vähän niinku ihmisoikeus?

Vierailija
19/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niillä tuilla. Vaatteet hommataan aika pitkälti kirpparilta (ja btw, eivät ole mitään "rötköjä". Kirpparit ovat täynnä halpoja ja hyväkuntoisia vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä jne.). Ja näin työttömänä on aikaa tehdä ruokaa halvalla. Ruoka onkin meidän perheessä se asia, josta ei tingitä. Säästöä tuo koko perheen harrastus eli kalastus. 

Minusta me pärjätään oikein mukavasti. Osataan ennakoida asioita eli vaikkapa synttärit, joulut yms. Ja tietysti me aikuiset tingimme omista jutuistamme aika paljon. Mutta ei noilta lapsilta kyllä mitään puutu.

Vierailija
20/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on jo aikuisia ja opiskelevat kumpikin amk:ssa. Jäin työttömäksi päälle viisikymppisenä, kuten tulee teille monelle ylimieliselle nirppanokallekin vielä käymään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän