Taas oli jollakin vatipäällä autossa huonommat renkaat takana.
Aamuliikenteessä oli pyörähtänyt motarin rapmpilla sisäreunan kaiteeseen, eli takarenkaista oli karannut kaarteessa pito ja auto pyörähtynyt sisäkurvin puolelta ulos... tai siis kaiteeseen.
https://www.nokianrenkaat.fi/asiakaspalvelu/renkaiden-vaihto-ja-huolto/…
Aina paremmat taakse, auton vetotavasta riippumatta.
Kommentit (10)
Ei taida tuollaisella ajotavalla auttaa edes parhaat renkaat. Vika ei ole renkaissa.
Kyllä renkaat vaikuttavat, eihän niitä muuten vaihdeltaisi. Vaikka köröttelisi samalla kaavalla 30 vuotta, auto voi lähteä talvikelillä käsistä.
itse kierrätän renkaita etu- ja taka-akselilla. Normaalisti kesän/talven päätteeksi eturenkaat ovat kuluneet _hieman_ enemmän, joten joten vaihdan renkaiden paikkaa seuraavalla kaudella. Kuluminen pysyy tasaisena, kaikki 4 rengasta voi uusia samalla kerralla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä renkaat vaikuttavat, eihän niitä muuten vaihdeltaisi. Vaikka köröttelisi samalla kaavalla 30 vuotta, auto voi lähteä talvikelillä käsistä.
Samalla kaavalla menet metsään taatusti riippumatta renkaista. Autoa ajetaan tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä renkaat vaikuttavat, eihän niitä muuten vaihdeltaisi. Vaikka köröttelisi samalla kaavalla 30 vuotta, auto voi lähteä talvikelillä käsistä.
Samalla kaavalla menet metsään taatusti riippumatta renkaista. Autoa ajetaan tilanteen mukaan.
Körötteleminen on hiljaa ajamista. Montako kolaria sinulle on sattunut? Minulle ei yhtään.
Auto kyllä pysähtyy paremmin kun edessä on hyvät renkaat eikä puske suoraan kun koetat kääntää.
Yleisempiä kolareita taitaa olla ne, joissa auto ei pysähdy liukkaalla jarruttaessa vaan pamahtaa toisen perään tai liukuu kolmion takaa tai vasemmalta toisen eteen.
Jos on huonommat renkaat takana on kyllä syytä ymmärtää millaisella kaarrenopeudella voi kulloinkin ajaa ja toisaalta korjausliike olla selkäytimessä jos perä sattuu irtoamaan tiestä.
Parempi kun olisi edessä ja takana hyvät renkaat ja malttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä renkaat vaikuttavat, eihän niitä muuten vaihdeltaisi. Vaikka köröttelisi samalla kaavalla 30 vuotta, auto voi lähteä talvikelillä käsistä.
Samalla kaavalla menet metsään taatusti riippumatta renkaista. Autoa ajetaan tilanteen mukaan.
Körötteleminen on hiljaa ajamista. Montako kolaria sinulle on sattunut? Minulle ei yhtään.
Ajan ihan rajoitusten ja tilanteen mukaan sekä ennakoin. Oletat että minulle on sattunut kolareita, no et vaikuta kovin älykkäältä tai hyvältä keskustelijalta muutenkaan. Ja ei, ei ole yhtään kolaria sattunut. Kaikenmaailman klovneja täälä onkin. Renkaat eivät vaikuta mitenkään kun nopeutta on liikaa korjaamiseen tai kun tekee väärän korjausliikkeen.
Itse haen joka syksy uude nasta renkaat Venäjältä, yhden talven käytetyt myyn vatipäille, teen aina 100€ tilin joka syksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä renkaat vaikuttavat, eihän niitä muuten vaihdeltaisi. Vaikka köröttelisi samalla kaavalla 30 vuotta, auto voi lähteä talvikelillä käsistä.
Samalla kaavalla menet metsään taatusti riippumatta renkaista. Autoa ajetaan tilanteen mukaan.
Körötteleminen on hiljaa ajamista. Montako kolaria sinulle on sattunut? Minulle ei yhtään.
Ajan ihan rajoitusten ja tilanteen mukaan sekä ennakoin. Oletat että minulle on sattunut kolareita, no et vaikuta kovin älykkäältä tai hyvältä keskustelijalta muutenkaan. Ja ei, ei ole yhtään kolaria sattunut. Kaikenmaailman klovneja täälä onkin. Renkaat eivät vaikuta mitenkään kun nopeutta on liikaa korjaamiseen tai kun tekee väärän korjausliikkeen.
Hoh hoh. Kyllä ne renkaat vaan vaikuttavat paljonkin. Hieman oli liukasta ajaa kesärenkailla ensilumilla vaikka vauhtia oli tuskin nimeksikään.
Se muuten kun lähtee heittämään 360 astetta ja vähän päälle, niin mitään ei ole tehtävissä. Paremmat eturenkaat helpottavat toki liikkeelle pääsemistä mutta takarenkaat pitävät auton tiellä.