Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajoissa neuvolassa tulee ottaa puheeksi, että en uskalla enkä aio synnyttää alakautta?

Vierailija
18.01.2018 |

"Mitäs hankkiuduit raskaaksi jos et uskalla synnyttää" "On siinä taas.. kyllä jokaisen naisen pitää uskaltaa synnyttää tai sitten ei pidä hankkia lapsia"

Nyt kun nuo on hoidettu alta pois, ei tarvitse mainita uudelleen.

Otsikossa tulikin kysymys ja olisiko kellään vastausta? En jotenkin kehtaisi ihan heti tuoda asiaa esille kun mietin, että mitä ne minusta sitten ajattelee jos menen ja heti pamautan, että haluan sektion. (Olen tietoinen sektion riskeistä, kuten myös alasynnytyksen riskeistä)

Meinaan kuitenkin saada paniikkikohtauksen kun ajattelenkin, että pitäisi synnyttää alakautta. En pelkää sitä kipua, vaan sitä hetkeä kun vauvan pää tulee ulos ja siitä tuleva mahdollinen repeäminen.

Taustalla on traumaattinen seksuaalisen väkivallan kokemus ja luulen, että tämä pelko johtuu osittain siitä, vaikkei nämä asiat liitykkääk toisiinsa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni aivan alussa. Pitää mennä pelkopolikäynnille, mutta siellä sitten vaan jämäkästi sanoo, että haluaa leikkauksen ja perustelee sen hyvin.

Vierailija
2/8 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman ajoissa. Kaikille helpompaa. Itsellesi myös kun"kissa on nostettu pöydälle". Saat kaikenlaista eteesi. Sektio pitää suunnitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Luin kyllä netistä, että suomessa ketään ei pakoteta synnyttämään alakautta mutta kyllä pelottaa miten vaikeaksi se sektion saaminen voi mennä:( ap

Vierailija
4/8 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rohkeasti puheeksi vaan- sektio on varmasti kohdallasi mahdollinen mutta mietin myös muuta tukea ja hoitoa sinulle...Lapsen saaminen on iso asia joka yleensä herkistää mieltä monella tavalla.

Vierailija
5/8 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sairaalat tarjoavat pelkopolikäyntiä viimeisellä kolmanneksella, mutta mun mielestä se on kyllä ihan pilipalihommaa. Mä sanoin toista lasta odottaessani tyyliin tokalla kerralla neuvolassa, että haluan varhennetun käydin pelkopolille ja sen myös sain. Kävin kaksi kertaa pelkopolilla ja sen lisäksi synnytystapa-arviossa (mä siis synnytin alakautta). Eli tosiaan, pyydä lähetettä aikaistetulle käynnille!

Jos olet lukuihmisiä, niin lue sellainen kirja kuin "Kun synnytys pelottaa". Se on aika uusi, luin sen odotusaikanani vuonna 2013. Siinä oli ihan hyviä juttuja ja kokemuksia.

Vierailija
6/8 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä siitä joutuu tappelemaan ja jotkut saa helpommin. Mutta tosiaan ketään ei Suomessa pakoteta synnyttämään jos ei uskalla.

Vierailija
7/8 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä ihan tosissaan harkita ns. oikeaa apua, terapiaa tai jotain muuta jos noin voimakkaasti kokee ettei voi synnyttää. 

En tarkoita loukata tunteitasi, mutta äitiys tuottaa myös tosi voimakkaita tunnetiloja myös sen synnytyksen jälkeen, joita voi olla hankalaa hallita jos on noin voimakkaita komplekseja. Ne voivat tulla eteen vasta kun lapsesi kasvaa isoksi, esim. siinä kohtaa kun sinun tehtäväsi on antaa seksi-/kuukautisvalistusta. 

Vierailija
8/8 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei taustalla mitään traumaa, enkä silti uskaltanut synnyttää. Sektion saa Suomessa aina jos vain jaksaa vaatia sitä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi