Jos pidän lämpöpattereita kiinni asennossa niin vaikuttaako se
muiden huoneistojen sisälämpötilaan? Asun siis kerrostalossa.
Kommentit (7)
Ei ole vaikutusta, ellei verkoston perussäädöt ole aivan pielessä ja sinä asu lähellä lämmönjakohuonetta. Siinäkin tapauksessa yhden asunnon vaikutus on häviävän pieni.
Voi höpöt. Teidän pattereissa on termostaatit, jota rajoittavat lämmitystä. Kun suljette patterista kierron, niin suljette vain oman patterinne vesikierron, ette muita.
Vierailija kirjoitti:
Ylempänä asuvat eivät voi nostaa huoneistojen lämpöä kun sinä olet katkaissut virtauksen.
Itse aina kun lähden pitemmäksi aikaa esim etelään niin suljen patterit,
Miksi? Ethän sinä maksa lämmöstä yhtään enempää pidit patterit kiinni tai auki? Sitäpaitsi et sulje mitään virtausta naapureiden asuntoihin vaikka niin ilmeisesti luulisit.
Riippuu miten järjestelmä on toteutettu että voiko sillä olla teoriassa jotain vaikutusta vai ei. Periaatteellisesti voisi sanoa että ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylempänä asuvat eivät voi nostaa huoneistojen lämpöä kun sinä olet katkaissut virtauksen.
Itse aina kun lähden pitemmäksi aikaa esim etelään niin suljen patterit,Miksi? Ethän sinä maksa lämmöstä yhtään enempää pidit patterit kiinni tai auki? Sitäpaitsi et sulje mitään virtausta naapureiden asuntoihin vaikka niin ilmeisesti luulisit.
Kuten sanottu, sarkasmi ei tällä palstalla menesty. Ohi menee niin että humisee. . . .
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että yhden radiaattorin sulkemalla sulkeutuu myös muiden huoneistojen radiaattorit.
heh heh :D