Olen extraajana eräässä yrityksessä
Työsuhde loppuu muutaman viikon päästä. Eräs työkaveri kysyi kuka vaihtaisi vuoroa hänen kanssaan. Minä sitten ajattelin auttaa työkaveriani ja tarjouduin vaihtamaan vuoroja.
No sitten kotona huomasin että mieheni oli varannut konserttiliput samalle illalle. Kysyin työkaverilta että haluaisiko hän vaihtaa vuoron takaisin.
Hän joutui ihan pois tolaltaan, alkoi sättimään ja syytteleen minua että muuttelen mieltäni.. Sekosi täysin. Laittoi mulle meiliä että ole jatkossa tarkempi ja olet valehtelija. Minähän yritin vain auttaa häntä!
Minusta tämä oli jo törkeää ja loukkaavaa, hän ei edes tunne minua.
En tiedä voinko esimiehelle edes kertoa, onko tämä sellainen asia?
Entä työsuojelu asiamies?
Mun työt loppuu siellä pian ja hän on vakituinen.
Kommentit (5)
Anna olla. Tuollainen sättiminen ei ole kyllä kivaa ja on ikävää, mutta antaisin asian olla.
Hyvä että huomasit asian kuitenkin pian, ja tällaisia erehdyksiä saattaa käydä joskus. Seuraavalla kerralla kannattaa sanoa, että "katsot kalenterista". En kertoisi esimiehelle, ei oikeastaan hänelle kuulu. Ja jos on tulevaisuudessa mahdollisuus päästä samaan paikkaan niin ehkä näin parempi.
Harmittava kömmähdys, mutta huomenna on päivä parempi ;)
Minusta se nimittely valehtelijaksi oli hyvin epätasapainoisen ihmisen vuodatusta.
En ole koskaan aikaisemmin ollut tuollaisessa firmassa. Toiste en varmasti mene.
Hän sanoi itse käyneensä pomon luona kertomassa kuinka minä olen huolimaton.
Ap
Voithan kysyä pomolta, onko tässä asiassa nyt jotain epäselvyyttä kun tyyppi hermostui ja väitti tulleensa valittamaan.
Etkö selittänyt flipanneelle asiaintilaa? Meinaan, jos et perustellut mitenkään kysymystäsi, niin ehkä hän oletti sen olevan kiusantekoa puoleltasi. Kahjo varmasti, mutta jotenkin vaikuttaa, että olet jättänyt hänelle kertomatta syyt, ja hän on päässään mennyt värittämään asiat. Kaipa lähtökohtaisesti on hiukan omituista mennä ehdottamaan takaisinvaihtoa etenkin kysymättä ensimmäiseksi, vieläkö toisella on se meno, jonka takia vuoroja piti alunperin vaihtaa.
Mitä ihmettä on tapahtunut keskustelutaidolle?
Siis vuoroja ei vaihdettu takaisin.
Vaihdoin ne toisen työkaverin kanssa.
Ap