Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh äidit kertokaa miten pystytte käymään ruokakaupassa jos teillä on vastasyntynyt kotona?

Tuore yh äiti
18.01.2018 |

Eli otatteko lasta mukaan aina ruokakauppaan?
Ja mitä jos vaikka teillä on vaikka tärkeitä tapaamisia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai esim. Pesutuvassa pitääkö sinnekin rashata vastasyntynyttä?

Ap

Vierailija
2/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lapsi otetaan aina mukaan. Mitä kuvittelit? Niin tekevät myös muut äidit, jotka eivät ole yksinhuoltajia. Isät ovat töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää raahata tai käydä silloin kun on joku katsomassa vauvaa.

Vierailija
4/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yh, mutta kuvittelisin ihan maalaisjärjellä että mukaanhan ne lapset on otettava jos jonnekin haluaa mennä? Harva varmaan yksin kotiinkaan jättää pieniä lapsia.

Vierailija
5/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö luonasi ketään, joka voisi hetken vahtia vauvaa? Muuten teet nuo asiat vaunulenkillä ollessanne. Kauppaan tietysti autolla jos sinulla on auto. Joistain kaupoista saa netin kautta kotiinkuljetuksen. Itse käyttäisin kovemmilla pakkasilla sitä.

Vierailija
6/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lapsen kans jos käyn illalla kaupassa tai asioilla.

Vierailija
7/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut ihan vastasyntyneestä, niin yritä nyt hankkia sen verran tukiverkkoa itsellesi, että sinulla olisi ensimmäisen viikon aikana joku, joka kävisi sinulle kerran kaupassa. Ettei sinun tarvitse raahata vauvaa markettiin alle pariviikkoisena.

Vierailija
8/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on lapsen kans jos käyn illalla kaupassa tai asioilla.

Ja vastasin vaikken olekaan yh. Tuskin kaataa kenekään maata.

Vierailija
9/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ja poikkeuksetta joka paikkaan otin lapsen mukaan, lääkärillekin. Onneksi oli autonrämä, muuten olisi ollut aika vähiin jäänyt liikkuminen. Onneksi ei ihan pikkuvauva-aikaan ollut paljon pakollisia menoja. Oli toki kavereita joille olisin voinut viedä mutta se oli kidutusta kaikille, kun lapsi vierasti. Omasta veljen perheestä ei tarjottu mitään apua vaikka asuivat lähellä.

Vierailija
10/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaunuissa tai säästä riippuen rintarepussa. 

Ei vaikeaa.. ?

Vierailija
11/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä pystyisitko tilaamaan ruuat kotiin edes pahimman alun yli

Vierailija
12/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeät tapaamiset pyyhit pois kalenterista, kunnes vauva on pariviikkoinen. Ja sen jälkeenhän voit ottaa vauvan mukaan joka paikkaan. Kuten joku sanoi, niin niin me parisuhteellisetkin tehdään. Minä imetin lapsiani vuoden, joten ensimmäisen vuoden vauvat on kulkeneet mukana kaikki kokoukset ja tapaamiset. Joskus on ollut yrityksen suunnittelupalaveri monen tunnin ajomatkan päässä. Vauva oli niin pieni, etten halunnut kerralla matkustaa, vaan yövyin vauvan kanssa puolivälissä. Mummi tuli seuraavana päivänä perässä ja vahti vauvaa palaverin ajan. Tuo nyt oli tietysti äärimmäistä, mutta rohkaisuksi sinulle, että asiat pitää vain järjestää.

Vierailija
13/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voisi olla sellainen meno, johon vauvaa ei voi ottaa? Vastasyntynyt on vielä helppo, kun on paikoillaan ja hiljaakin useimmiten. Olin alusta asti yh ja vauva kulki mukana kaikkialla; kaupassa, pesutuvalla, jopa pankissa lainaneuvotteluissa tai gynekologilla ja hammaslääkärissä. Saatoin kyllä käydä alakerran varastolla yksin jos vauva nukkui tai oli jotain painavaa kannettavaa. Mutta jos epäilin, että minulla menisi aikaa muutamaa minuuttia pidempään, en lähtenyt ja tarkistin moneen kertaan, että avaimet ja puhelin on mukana.

Vierailija
14/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut, jos tulee sairstamisia tms. Eli ruokaa löytyy 2viikoksi. Pesutupa oli taaperon kanssa hankala, kun mankeli oli rikki. Sitä ei saanut pois päältä edes seinästä. Toisella silmällä oli kokoajan seurattava lasta ettei hän mene siihen koskemaan. Sitä ei korjattu 2 vuoteen. Aina piti keksiä jotain tekemistä lapselle, että sai pyykit ripustettu yms. Pyykkitupa oli vielä eri rakennuksessa, niin ulkovaatteet piti pukea aina päälle.

Siinä oppi ajoittamaan. Esim.pyykitupa ja ulkoilu samaan aikaan.

Vierailija
15/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ja poikkeuksetta joka paikkaan otin lapsen mukaan, lääkärillekin. Onneksi oli autonrämä, muuten olisi ollut aika vähiin jäänyt liikkuminen. Onneksi ei ihan pikkuvauva-aikaan ollut paljon pakollisia menoja. Oli toki kavereita joille olisin voinut viedä mutta se oli kidutusta kaikille, kun lapsi vierasti. Omasta veljen perheestä ei tarjottu mitään apua vaikka asuivat lähellä.

Ai ja veljen perhettä ei vierastanut? Ja miksi kirjoitat veljen perheestä? Piditkö itsestään selvänä että veljen vaimo eli täysin sinulle sukua olematon henkilö auttaisi mutta ei oma veljesi kun hän on mies?

Vierailija
16/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä voisi olla sellainen meno, johon vauvaa ei voi ottaa? Vastasyntynyt on vielä helppo, kun on paikoillaan ja hiljaakin useimmiten. Olin alusta asti yh ja vauva kulki mukana kaikkialla; kaupassa, pesutuvalla, jopa pankissa lainaneuvotteluissa tai gynekologilla ja hammaslääkärissä. Saatoin kyllä käydä alakerran varastolla yksin jos vauva nukkui tai oli jotain painavaa kannettavaa. Mutta jos epäilin, että minulla menisi aikaa muutamaa minuuttia pidempään, en lähtenyt ja tarkistin moneen kertaan, että avaimet ja puhelin on mukana.

Niin ja synnytyksen jälkeiseen aikaan olin varautunut ostamalla ruokaa ja vaippoja yms. etukäteen. Takaporttina oli kyllä yksi kaveri, joka oli lupautunut tulemaan vauvan kanssa jos olisi ollut joku aivan pakottava juttu sekä käymään kaupassakin tarvittaessa. Mutta olin tosiaan varannut kaikkea ruokaa, juomaa ja herkkujakin ja vauvalle riitti imetys, niin eipä tarvinnut mennä kauppaan ensimmäiseen pariin viikkoon.

Vierailija
17/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastasyntyneen kanssa ollut yksin, mutta immuunivajeisen lapsen kanssa olen ollut kotona suojaeristyksessä. Esimerkiksi kauppakassipalvelu, pyytää ystävää käymään kaupassa ja tekee ostoslistan, käy supernopeaa itse ystävän autoa lainaamalla, soveltamalla, tinkimällä, säännöstelemällä omia syömisiään. Maito kun loppui suunniteltua aiemmin kun lapsi kaatoi tahallaan lattialle, niin sit juotiin vettä.

Pyykkikone oli hankittava. Kyllä sitä pärjää kotona kuukausia jos on pakko. Oli tosin opeteltava suunnitelmallisuutta ja ennakointia.

Vierailija
18/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä? Biologian oppikirjoissa sanotaan, että ihmisen tekemiseen tarvitaan kumpaakin sukupuolta.

Vierailija
19/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhut ihan vastasyntyneestä, niin yritä nyt hankkia sen verran tukiverkkoa itsellesi, että sinulla olisi ensimmäisen viikon aikana joku, joka kävisi sinulle kerran kaupassa. Ettei sinun tarvitse raahata vauvaa markettiin alle pariviikkoisena.

Nimenomaan ei ole tukiverkostoa ! Sukulaisista puhumattakaan. Ap

Vierailija
20/34 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sait tästä vinkkejä. Jos vauva ei ole vielä syntynyt, niin nyt hamstraamaan parin viikon ruuat ja sitä äidinmaidonkorvikettakin varalle ja itsellesi siteitä. Pesukone kannattaa hankkia, sitä pyykkiä alkaa nimittäin tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme