Onko kokemusta tällaisista silmäoireista? Mistä voisi johtua ja onko vakavaa?
Eli olen varmaan vuosi sitten ehkä ensimmäisen kerran kärsinyt tällaisesta vaivasta eli saatan alkaa näkemään asioita hieman kauempana "kahtena". Eli jos kävelen vaikka ruokakaupassa, niin en pystyisi välttämättä tunnistamaan jotain tuttua ihmistä kunnolla koska kasvoja ei pysty näkemään niin selkeästi, kasvojen viivat heittelee. Ja joskus jos ihminen sitten lähestyy niin ei se näkö välttämättä siinäkään kohtaan täysin "parannu", paranee paremmaksi ehkä. Jos tuijotan puhelinta niin voi olla, että joudun siirtämään puhelinta lähemmäksi jotta näen tekstit kunnolla.
Tätä ei siis tapahdu usein ja tää häiriö saattaa kestää vaikka puol päivää tai sitten tunnin. Ei kumminkaan jää ns. päälle ettei koskaan ole päiviä ollut putkeen. Ja vuodessa siis tapahtunut varmaan max 5-6 kertaa. Ja yleensä oon yhdistänyt siihen, että oon vaikka koko päivän katsonut tietsikalta jotain sarjoja esim kun on vppäivä ollut eli ei tää oo töissä tai muuten häirinny. Siks en oo rynniny lääkäriin.
Olen kyllä maanantaina menossa lääkäriin muiden asioiden takia ja kysyn tätä varmasti sielläkin. Haluaisin vaan tietää, onko jollain kokemusta asiasta ja voiko tosiaan vaan johtua siitä ruudun tuijottamisesta ja sen jälkeen näkö olisi heikompi sen 6h vaikka? Vai onko oikeesti joku vakavampikin juttu? Aikaisemmin siis ei oo ollut näössä mitään vikaa ennen kuin tää alko silloin n. vuosi sitten.
En kyllä oo :o