Vierailija

Mitä mielipiteitä herättää? Tytölle mietitään Kerttua nimeksi. :)

• ylös 6
  • alas 2

Kommentit (14)

Vierailija

Tulee mieleen naapurini lihava kissa, joka on kiima-aikaan aina kuistilla perse pystyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuulun varmasti vähemmistöön mutta Kerttu-nimi ei miellytä, koska on samaa sarjaa Pirkon kanssa äännettynä ja siitä tulee mielikuvina vanha, kärttyinen mummo. Mielestäni siis Pirkko on erittäin rumankuuloinen nimi ja Kerttu näin ollen hyvänä kakkosena. Lisäksi Kertusta tulee mieleen kurttu tai leppäkerttu ja pirkosta sitten parkkipirkot (mikä on sanana aivan älyttömän ruma!) ja leppäpirkot. Ylipäätään nimet, joissa r on heti ensimmäisessä tavussa (mutta ei ensimmäisenä) ovat jotenkin rumankuuloisia. Esim. Pirjo, Pirjeta, Sirkka, Hertta, Martta. 

Mutta siis, kuulun varmasti vähemmistöön. 

Vierailija

Mun nimi on Kerttu, ihan hirveä nimi ja oon aina vihannut sitä. Lapsena mua aina haukuttiin mummoksi kun on niin vanhanaikainen nimi, halusin aina olla mieluummin vaikka Linda tai Elisa. Älä tee sitä lapselles. :(

Vierailija

Samaa sarjaa kuin Sirkka, kertut ja sirkat ovat hyönteisiä :( Pahoittelut mutta mulla todellakin tulee leppäkerttu ensimmäisenä mieleen. Olen ihmetellyt tämän nimen suosiota. Ei myöskään äänneasultaan minua miellyttävä nimi.

Vierailija

Mielestäni kiva iätön nimi. Silloinkin kun Kerttu-nimi ei ole "muodissa", se on kuitenkin raikas tuulahdus kun sen näkee. Ei ole samaa luokkaa kuin Päivi ja Pirjo jne...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun nimi on Kerttu, ihan hirveä nimi ja oon aina vihannut sitä. Lapsena mua aina haukuttiin mummoksi kun on niin vanhanaikainen nimi, halusin aina olla mieluummin vaikka Linda tai Elisa. Älä tee sitä lapselles. :(

Kannattaa muistaa, että ei eletä enää Jade-Jessica-90-lukua, vaan nykyään wanhat nimet ovat muodissa pikkulapsilla. Tänä päivänä ei "kannata" antaa esim Janicaa, mutta Kerttu toimii mainiosti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas toinen Kerttu, joka on päinvastaista mieltä :D Tykkään nimestäni ja olen kuullutkin siitä positiivisia kommentteja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulun varmasti vähemmistöön mutta Kerttu-nimi ei miellytä, koska on samaa sarjaa Pirkon kanssa äännettynä ja siitä tulee mielikuvina vanha, kärttyinen mummo. Mielestäni siis Pirkko on erittäin rumankuuloinen nimi ja Kerttu näin ollen hyvänä kakkosena. Lisäksi Kertusta tulee mieleen kurttu tai leppäkerttu ja pirkosta sitten parkkipirkot (mikä on sanana aivan älyttömän ruma!) ja leppäpirkot. Ylipäätään nimet, joissa r on heti ensimmäisessä tavussa (mutta ei ensimmäisenä) ovat jotenkin rumankuuloisia. Esim. Pirjo, Pirjeta, Sirkka, Hertta, Martta. 

Mutta siis, kuulun varmasti vähemmistöön. 

Muuten samaa mieltä, mutta Hertta on kaunis nimi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onpas sinulla ollut tyhmiä "kavereita". Kerttu on paljon kivampi nimi kuin Linda tai Elisa! Toivottavasti vielä joskus tykkäät nimestäsi. Kerttu ei ole vanhanaikainen nimi, vaikka vanha nimi onkin. Onhan se tullut uudestaan muotiin jo moneen kertaan. Mutta ei silti liian trendinimi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.